welke verwondingen hebben jullie in de paardensport opgelope

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:14

Gebroken arm (die, doordatie net onder m'n schouder zat niet in 't gips kon Frusty *auw*) En een hoop blauwe plekken, vooral tenen! Valt eigenlijk best mee in 5 jaar als ik die verhalen van jullie zo lees! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:14

whahahaha ik heb mijn grote teen gebroken..

we gingen zwemmen op het strand met een stuk of 3 paarden en ik met ry toen die nog veulentje was..

Dus wij lekker zwemmen enzo alles goed...totdat ry en ik een stukje achter bleven dus wij rennen naar de rest (met blote voeten natuurlijk) ren ik zo tegen zoeen grote steen aan die verstopt lag onder het zand (auuuuuuuuuuuuuwwwww)Dus toen had ik mijn grote teen gebroken ...en toen moetsen we nog terug naar de manege dus ik vraag ahhh mag ik op een van jullie paarden terug ik heb zoeen pijn ......en kreeg als antwoord : stel je niet aan je kan best lopen (tja van je vrienden moet je het maar hebben he) dus de volgende dag kwam ik op de manege aan met krukken toen hadden ze toch wel verschrikkelijke spijt dat ze me hadden laten lopen ....... Verdrietig

en verder een helehoop blouwe plekken...en gekneusde dingen..

groetjes!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:19

Nou hier moet ik dus echt van Misselijk
wie verzint er nou zoiets ?

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:21

NIKS!!!! k rij vanaf nu 6 jaar ofzo! k weet het kan goed paardrijden *opschep opschep* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:30

Citaat:
Op 2001-10-23 17:19, schreef ineke:
Nou hier moet ik dus echt van Misselijk
wie verzint er nou zoiets ?


gaat dit over mijn bericht????? is 100% waar hoor!

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:40

Veel blauwe plekken en blauwe tenen, gelukkig niks ernstigs dus in 17 jaar... (snel afkloppen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:49

mijn rug is naar de maan, komt nooit meer goed. Een vingertje doet het niet meer zo goed.
Verder valt het wel mee eigenlijk.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:59

Het ergste: gekneusde teen van een Fries die even op mijn voet parkeerde.
Verder wat blauwe plekken en schaafwondjes.
Tot nu toe dus geen ernstigere verwondingen dan die je in huis kunt oplopen
*KLOP KLOP KLOP* *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:11

Bloedneus doordat een paard voor de hindernis weigerde (en ik dus net niet over de hindernis kwam maar er met mijn neus vol tegenaan Clown )

Zwaargekneusde pols en fikse hoofdpijn doordat mijn verzorgpony het nodig vond om in galop te gaan scheuren en dan langs de bakrand halt te houden en haar hoofd naar beneden te doen (resultaat Riette knalt met kop en pols tegen bakrand).

Verder natuurlijk diverse blauwe plekken en pijnlijke tenen....

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:23

Ik heb een keer lichte hersenschudding gehad bij het van een Shet afstorten toen ik net reed!
Daarna m'n pols gebroken en later een keer met Fjord en al onderuit gegaan en daarbij m'n middenvoetsbeentjes gescheurd.
Dan ben ik een keer voorover van een jong paard gelanceerd en heb daarbij m'n ruggewervels zwaar gekneusd (waar vervolgens een ander jong paard een jaar later vrolijk overheen walste toen ik mijn paard uit het land wilde halen...).
Dan als laatste (afkloppen!!) heb ik m'n middenhandsbeentje vorig jaar gebroken toen we met de marathonwagen omgingen.
Daarna nog wel 'ns gelanceerd van een paard maar gelukkig geen heftige dingen meer gebeurd!!
(hopen dat dat zo blijft!)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:26

Eens even denken, peritonitis, dat is een ontsteking van je buikholte. Ik was van mijn paard op een verroeste spijker gevallen en deze brak af...En heeft nog een week in mijn darm gezeten.
Verder nog een ontwrichte duim, gebroken ribben, gekneusde rug, gebroken borstbeen, botontsteking van mijn vinger (klinkt banketstaaflig maar was één van de ernstige dingen) had mijn vinger tijdens paardrijden opengehaald aan iets, gebroken voet, teen uit de kom...en verder nog wat kleine dingetjes als dik oog, lip enzo. Jeetje echt veel als ik het zo neerzet! Maar ik hou nog steeds van die lieve knollies hoor! Lovers laat me niet uit het veld slaan! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:36

Ehh ff denken.

Een gescheurde elleboog

Een paard dat bokte en me er niet af kreeg dus zich maar plat op zen zij gooide en daarna nog eens boven op me ging staan. En dat was dus een dik been waar ik weken niet normaal mee heb kunnen lopen.

Na val van een paard een heel erg zeer stuitje, wat ik jaren later ook nog voelde met bukken.

Een paard wat iemand anders vast had en niet oplette en mij dus tegen de bakrand aan bleef trappen. ook aan alle kanten blauw dus.

Een paard wat me letterlijk met bokken tegen de bakrand aan smeet, dat resulteerde in een hele zere nek en een blauwe zijkant.

Een 3 jarige uit de wei halen met nog een hele meute ander jong spul dat naar elkaar begint te piepen en dus uit reflexen opzij springen. wat ik dus niet doe Frusty
Dit paard sprong me dus omver en ging achter in men knie holte staan. Hier heb ik ook wel bijna een jaar last van gehad.

Een paard dat zo lomp op je teen gaat staan dat je nagel eraf gaat die als hij daarna terug is gegroeit scheef groeit en via een operatie gedeeltelijk met wortel en al verwijderd moet worden.

Een val van je paard omdat je gelanceerd word tijdens een sprong en dan met je hand onder je borst een smak op de grond maakt zodat je longen geen lucht meer hebben en diep zuchten ook wel een maand niet gaat.

En als laaste wat ik me nog herriner is dat ik met kawa uit ben geschoven en dat hij boven op men voet terecht kwam en deze wel heel erg lang blauw is gebleven.

Of bovenstaandedingen alleen kneuzingen zijn geweest weet ik niet want ik ben alleen maar met die elleboog naar de dokter geweest voor de rest ging ik nooit naar de dokter want dan moet je rusten Lips are sealed En dan kan je niet naar de paarden!!

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:59

Ik heb bijna altijd blauwe plekken, van alles gekneust gehad(van hand tot teen), een weekje lichte hoofdpijn, inwendige bloedingen en een beschadigde lever(die laatse 2 werden een week ziekenhuis en daarvan 2 dagen IC).
Maar we gaan gewoon door Haha! Haha! .
XXX
Ciska

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 19:03

nou ikzelf heb een trap gehad kwam tegen mijn hoofd maar kon afweren met mijn rechterarm en dus m,n elleboog kapot en open.

hersenschudding gekneusde ribben en rechter arm.
Valt dus heel erg mee tot nu toe!! Party!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:14

he hallo
ik heb echt teveel gehad gewoon
als ik nu naar het vu of naar het amc ga dan zegt de arts meestal al ah je bent bij je paard geweest hahahaha
groetjes

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:15

Ik heb eigenlijk nog niets ernstigs opgelopen in de laaste 7 jaar, ik heb wel een paar keer blauwe tenen gehad Schijnheilig, gekneusde rib nadat paard boven op me was gevallen en dat was het wel. Ik heb wel ns een paar dagen last van m'n nek gehad na een val ofzo maar geen gebroken botten (gelukkig) Party!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:28

Een keer een teennagel kwijt toen een paard z'n voet er op geparkeerd had, en een blijvende hoefafdruk van een voormalig paard van een vriendin van mij. Na 4 jaar nog steeds een deuk in mijn rechterbovenbeen Schijnheilig
Verder nog wel een aantal littekens waar ik wel een verhaaltje bij heb Lachen

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:39

uhmmm ff nadenken dat ik niets vergeet...
- 3x gebroken pols
- gebrokenbovenarm (staats nog steeds een beetje scheef)
- gescheurde elleboog
- aantal hersenschuddingen
- been waar een hele lap vlees miste (je bot is echt wit!) kwam doordat een vriendin van mij met pony en al over mij heen liep terwijl ik onder water lag (was eerst van mijn eigen verzorgpony gevallen
- gekneusde ribben
- duim uit de kom
ik denk dat dat het wel was

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:45

Het ergste is wel een gekneusde schouder, zo'n 4 jaar geleden. Ook is mijn pony een keer op mijn schouder gaan staan, maar dat was niet zo ernstig. Alleen pijnlijk. Moestwel een tetanus injectie halen, omdat er wel een wondje zat. Verder nooit iets ergs gehad. Wel wat blauwe plekken en zand in mijn mond Haha! . Tja, pony sprong niet en ik wel! Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:02

Niets ernstigs, denk ik in eerste instantie, maar als ik beter na gan denken: een lichte hersenschuddung door vallen met springen met paard (zonder cap, daarna dus nooit meer Schijnheilig ) veel blauwe plekken, litteken door bijten, ontstoken hand door vallen op grint, gekneusde ribben en nek, nog meer blauwe plekken en veel spierpijn!!! Maar ik heb er nog nooit voor in het ziekenhuis gelegen en meestal zat ik er met een week, hooguit twee weer op. Vergeten: een verdraaide knie na een perfecte landing vanuit een volle galop op mijn voeten, auw. Toen kon ik er echt even niet op staan, en ik kon er amper nog opkomen. Hier had ik maanden lang last van met lopen en rijden...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joyce B op 2001-10-23 21:05 ]</font>

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:05

euhm, een keer schok in me rug dus weken lnag last van me rug, gekneusde polsen, hersenschuddingen (is nog net geen pudding)
en voor de rest niet zoveel, ja blauwe plekken.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:08

Allemagisch we kunnen hier wel een heel ziekenhuis vullen Clown !!!
Zonder mij erbij, want het enige wat ik heb gehad was een stijve nek nadat ik van een pony zonder zadel afdonderde.... ( vorige week nog!!!)
*klop klop klop* Schijnheilig

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:23

ik heb eigenlijjk niet zo heel veel gehad...
alleen was ik 1x zo blond om op een kruiwagen met mest te gaan staan (zodat er d8 ik meer in kon..) en toen viel is om.. dus had ik gekneusde ribben en m'n zijkant lag open...
oww ja, nou bedenk ik me nog wat, ben ook een x met een paard tegen een boom geknalt.. gekneusde knie... 2 weken met krukken ofzo...
maar verderz weet ik het ff niet...
valt eigenlijk best wel mee, terwijl ik toch al 12 jaar rij! *LOL*

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:01

een scheurtje in mijn knieschijf... op een milimeter na mijn pees niet geraakt anders had ik nooit meer kunnen rijden!!!! Omdat het een lastig pees is!!! Een hersenschudding, voor de 2e keer een stuitje helemaal bont en blauw (wielaat mij dan ook springen op een mini pony!!!) eeeeeh verder niet geloof ik ja eenhoop blauwe plekken!!!!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:06

Uum, niks Verward Op een litteken van een bijtaanval na, die nog geen eens voor mij bedoeld was. Verder wel eens een blauwe plek ofzo, maar daar blijft het bij. Valt toch best mee na 8 jaar paarden? Maar ja, wat niet is, kan nog komen..................