paard afladen....ging helemaal mis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:29

Ik ben blij voor je dat het goed geregeld is, dat is een beetje beter dan...Als ik het zo hoor heb je echt een goede keus gemaakt, hoe hard ook...blijf je bij je paard als ze hem in laten slapen?

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 23:55

ja ik blijf bij hem,hij is nogal eenkennig en ik denk dat hij t fijn vindt als ik bij hem ben om hem gerust te stellen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:03

wat een vreselijk verhaal zeg! Heel veel sterkte.

ortiz

Berichten: 82
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:19

jee ik zit hier helemaal met tranen in me ogen Huilen
wat vreeselijk zeg
ik heb laatst ongeluk gehad met me paard en dacht dat dat hij zijn benen gebroken zou hebben.
gelukkig heeft ie dat niet en is het goed afgelopen. was dat ook maar bij jou gebeurd. veel sterkte en neem lang afschijd. ik weet hoe moeilijk het is en leef met je mee

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:51

Wat een vreselijk ongeluk.. heel veel sterkte de komende dagen.

Ik zou proberen een afspraak op de zelfde dag te maken met de ophaaldienst, dat is voor je eigen idee ook prettiger als dat hij daar een tijdje blijft liggen...

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 01:28

Dus toch...??
Wat ontzettend verschrikkelijk!!
Tranen in me ogen Verdrietig De wereld is ook zo oneerlijk gewoon Verdrietig

Ik leef heel erg met je mee en wens je nogmaals sterkte, ik blijf dit topic volgen...

paars

Berichten: 5583
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:25

Hou je taai hé, wat toppie van die vriendin van je vriendin dat ze de stal eigenaar tot rede heeft wete te brengen. Probeer te genieten van de laatste momenten met je paard, stop hem maar lekker vol met wortels en appels en ga samen herinneringen ophalen. Misschien kan je z'n been lekker masseren om de doorbloeding een beetje te stimuleren. In ieder geval wens ik je heel heel veel sterkte Ach gut ......!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:19

Tranen in mijn ogen Verdrietig Vreselijk.
Zeker als hij er zo goed uitziet,ipv zielig en ziek Verdrietig
Probeer nog maar van hem te genieten.Wat zal het afscheid zwaar zijn Huilen

Wij hebben bij ons op stal 2 x een pony moeten laten inslapen en dat is toen in de trailer gedaan.Misschien niet ideaal,maar je hoeft dan daarna niet te wachten tot hij wordt opgehaald en je hoeft ook niet met hem te slepen (dat is heel akelig om te zien).Ze lagen heel rustig en vredig in die trailer.Ik vond dat toch wel mooi.
We hadden toen een afspraak met de DA,dat we de trailer mochten brengen en zij zorgden voor de rest.
Misschien toch het overdenken waard??
Vorig jaar is er een paard ingeslapen op het terrein en die heeft daar toen 2 dagen onder een zeil gelegen,dat was toch niet echt fijn om te zien.

Heel veel sterkte Ach gut

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:22

ik heb ook huilend alles gelezen,hopend dat ons zoiets bespaard zal blijven. Huilen
ik weet zeker dat je het er heel moeilijk mee hebt,we kunnen niks doen dan meeleven. Verdrietig
heel veel sterkte Ach gut

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:30

Jeetje wat verschrikkelijk...Ik wilde hier iets voor je schrijven maar ik heb er gewoon geen woorden voor... Huilen Heel veel sterkte...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:40

Citaat:
Ik zou er m n laatste cent aan uit geven, ik heb er alles voor over,maar ik moet het beste doen voor hem, en ik wil hem niet door een hel van pijn gaan sturen,omdat ik hem zo graag bij me wil houden. Dat heeft hij echt niet verdiend.


Hier heb ik heel veel respect voor. Ik heb zelf in oktober de beslissing moeten nemen om mijn jaarling met een gebroken schouder te laten inslapen. Ik weet dus hoe moeilijk het is.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en jouw paardje mag trots zijn dat hij jou als baasje heeft Ach gut

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:37

Jeetje, wat erg. Heel veel sterkte! Volgens mij zou ik helemaal gek worden als dit mij overkwam.

Ik heb paar weken terug precies hetzelfde gehad, ook met de trailer dat ie per ongeluk nog vast stond. Mijn paniekhaak knapte niet open en het ging helemaal mis..alleen een dikke snee en heel veel schaafwonden.

Je (en je paard natuurlijk) hebben gewoon gigantisch veel pech gehad, echt heel erg sneu.

He, heel veel sterkte! En je hebt de goede beslissing genomen, de paardvriendelijkste vind ik.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:40

Wat erg zeg!!!! Sterkte!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:46

paars schreef:
Hou je taai hé, wat toppie van die vriendin van je vriendin dat ze de stal eigenaar tot rede heeft wete te brengen. Probeer te genieten van de laatste momenten met je paard, stop hem maar lekker vol met wortels en appels en ga samen herinneringen ophalen. Misschien kan je z'n been lekker masseren om de doorbloeding een beetje te stimuleren. In ieder geval wens ik je heel heel veel sterkte Ach gut ......!



Hier kan ik geen woorden meer aan toevoegen...

Vriendjes zijn? sterkte

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:53

woorden kunnen niet omschrijven wat jij nu doormaakt, heel erg veel sterkte toegewenst de komende dagen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:30

He jakkes wat een naar bericht.... wat mag je paard blij zijn met een eigenaar als jij, heel moedig dat je hem meer pijn wilt besparen en daarbij je eigen emoties even opzij hebt kunnen zetten...Ik heb je profiel even bekeken en wat een knap paard zeg. Hopelijk kun je over een tijdje ook genieten van de mooie herinneringen, maar voor nu heel veel sterkte.. Ach gut

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:40

ik hoop dat het weer goed hersteld!!! Ach gut

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:02

Jeetje wat een nachtmerrie Verdrietig

Heel erg veel sterkte Ach gut

Groetjes
Janneke

paars

Berichten: 5583
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:09

hé Ankyfan, heb je het hele topic wel gelezen Verward .......We hopen allemaal dat het weer goed komt natuurlijk, maar dat komt het helaas dus niet Huilen .

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:25

Ik wens je ontzettend veel sterkte.
Dit doet me denken aan mijn favoriete verzorgepaard, de draver, Joris Prins. Hij wilde over het dubbele hek van de wei springen en brak daarbij zijn hals en zijn rug.
Ik hoop echt dat ze hem snel op komen halen,want Joris heeft eerst een hele dag in de wei gelegen en daarna twee dagen aan de kant van de weg.
Dat was vreselijk.
Ik leef echt met je mee.(zoals velen hier)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:27

Ik probeer me voor te stellen wat je nu moet voelen, maar volgens mij kom ik niet verder dan de helft van je gevoel. Maar zelfs van deze ene helft heb ik het kippenvel op m'n lichaam en de tranen in m'n ogen.

Heel heel heel erg veel sterkte Ach gut

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:45

heel veel sterkte!
ik vind het verschrikkelijk voor jou maar net zo goed voor je beesjuh!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 21:52

irene schreef:
Hier heb ik heel veel respect voor. Ik heb zelf in oktober de beslissing moeten nemen om mijn jaarling met een gebroken schouder te laten inslapen. Ik weet dus hoe moeilijk het is.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en jouw paardje mag trots zijn dat hij jou als baasje heeft Ach gut


inderdaad!
jovanka,dat je zo voor fellow kiest,hij zal je dit dankbaar zijn,hoe moeielijk het ook is Verdrietig



Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoistisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En hij krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je hem niet kan missen,
Egoistisch zijn??

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder hem naar huis toe moet,
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoistisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest,
En in al die tijd,
Is hij zelf niet een keer,
Egoistisch geweest.


Verdrietig


We staan niet altijd stil
bij het woord "samen"
Maar het is een groot gemis
als "samen" uit je leven is



echt zoveel sterkte Ach gut

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:44

Dit blijft een prachtig gedicht en o zo toepasselijk Verdrietig

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:22

wat een mooi gedicht...kan t weer niet droog houden...ik denk dat mensen die niet weten hoeveel liefde je voor een dier kan voelen het niet zullen snappen....wij snappen het wel en leven dus ook met je mee!!!
Veel sterkte vandaag.