leuke uitspraken van instructeurs..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:03

Omdat sharonaollie het zo graag wil: die weken zonder beugels rijden bij mij in de les dames!!! en geen gemopper als je last van je billetjes krijgt gewoon meer spek eten!!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:03

Riant schreef:
Omdat sharonaollie het zo graag wil: die weken zonder beugels rijden bij mij in de les dames!!! en geen gemopper als je last van je billetjes krijgt gewoon meer spek eten!!

Bloos!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:04

casanova schreef:

doorzitten:''zitten alsof je met zadel aan je kont geboren bent'' en anders pak ik de 10 sec.lijm'' en dan zie ik je volgende week weer.



of blijven zitten alsof er een briefje van 500 euro tussen je kont en het zadel zit Knipoog

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:06

dat kan ik niet typen samantha want dan komt er weer iets van stinkmodder, fiets of poedersuiker te staan..

ik vind blijvn zitten of je een briefje van 500 € onder je kont hebt ook een leuke trouwens!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:08

Riant schreef:
Omdat sharonaollie het zo graag wil: die weken zonder beugels rijden bij mij in de les dames!!! en geen gemopper als je last van je billetjes krijgt gewoon meer spek eten!!

ooooooooooooooooh echt niet Bloos! Haha!
hallo de bende van peek die les hebben van riant.
dit heb ik echt niet gezegd Haha!

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:09

Riant schreef:
Omdat sharonaollie het zo graag wil: die weken zonder beugels rijden bij mij in de les dames!!! en geen gemopper als je last van je billetjes krijgt gewoon meer spek eten!!


Hoor ik ook bij die "dames"? Bedankt he, sharona! Boos! hahaha

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:09

sharonaollie"]
[quote="Riant schreef:
Omdat sharonaollie het zo graag wil: die weken zonder beugels rijden bij mij in de les dames!!! en geen gemopper als je last van je billetjes krijgt gewoon meer spek eten!!

ooooooooooooooooh echt niet Bloos! Haha!
hallo de bende van peek die les hebben van riant.
dit heb ik echt niet gezegd Haha!
[/quote]
jaja...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:10

floortje je bent zoooo gemeen.
bewijs het maar dat ik dat gezegd heb hahahaha Haha!
en jullie denken nou echt dat floortje jullie de hele les door laten gaan zitten hahah LOL

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:10

Net de film van mijn les gekeken en mij vielen toch wel wat leuke dingen nog op.

Zo zegt hij heel vaak: "Dat je hét voelt is wel heel belangrijk he"
Eh.. Clown

Als ik een uitgestrekte draf rij dan roept hij mee op het ritme: tsak tsak tsak...

Bij een mislukte Travers op de volte 10 meter: "Hoooohoooohoooooooow Niet zo kort wenden! Je moet m natuurlijk geen been uitdraaien he!"

Als me nog wat invalt dan horen jullie het wel Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:12

Nou Louise tenzij je me nog iets moet vertellen hoor jij wel bij dames ja..
Sharonaollie jij zei dat ik ik niet snel "grapje" moet zeggen dus daarom heb jij het nu gedaan haha..

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:15

We dwalen af..... Haha!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:15

haha oke dan Haha!

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:18

Ja, er schoot mij toch nog een uitspraak te binnen. Ik had een pony Apollo genaamd. Dat beestje sprong alles, behalve een sloot. Hij was gewoon als de dood voor water. Tijdens les buiten, jawel hoor die kl*te sloot lag er ook. Apollo dus mooi niet over die sloot. Zegt de instructeur, bind hem de volgende keer waterskies onder trekken we hem er samen over....

ingvdh

Berichten: 6376
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:26

Dit is wel een leuk verhaal, zodra iemand vrij ver achterover zit moet ik daar weer aan denken.

Toen ik nog op de manege les had, leste de moeder van de instructrice ook wel eens mee, deze dame hield erg van zonnen en zodra er ook maar een zonnestraal te zien was lag zij languit in de tuin.

Toen zij weer eens veels te ver achterover hing op het paard, riep de instructrice keihard, "Ma, je je bent nu niet aan het zonnen, Ga rechtop zitten"

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:41

Leuk leuk leuk Haha! zo'n topic, ik moest meteen denken aan het volgende:

Instructeur: Weleens een zoutzak op een paard zien zitten?
Ik: Euuuuh nee Verward
Hij: Kijk dan nu maar eens in de spiegel!
Ik: Bloos

Ok zijn punt was duidelijk, ik denk dat ik nooit meer zo goed op mijn houding heb gelet als toen ik bij hem leste... Het is al weer jaren geleden maar ik wordt weer rood als ik eraan denk! Bloos

En hij had nog zoiets grappigs, we hadden vroeger een meisje op stal en zij was altijd vrij ruw voor de mond van haar paard, oftewel ze liep te 'zagen', zodra hij dat dan zag, begon hij te zingen: Zagen zagen wie wiede wagen... (dat liedje.... weten jullie wel?!), nou dat kon je mij dus inmiddels weg vegen... Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:44

En de leukste blijft toch wel:

"Let's play stal Coby van Baalen!"
(voor als ik zonder beugels moet rijden Haha!)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:19

Toen ik nog les had op Groenesteijn, en ik zat op een pony die die dag nieuw binnen gekomen was voor de lessen mocht ik hem vaak als eerste uitproberen. Soms zaten er wel explosieve exemplaren tussen zeg maar..

Dan riep Trea weer als ik een heftige bok sessie uitgezeten had "Ik noem je voortaan maar Bison-Kit"

ViTaMiEnTjUh
Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Lemmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:34

Deze topic vind ik echt geweldig!!! geeweeellldiggg

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:00

Toen ik nog op de manege reed gingen we een keer de bos in met achteraan een paar kinderen met pony's. 1 van die kinderen reed op een pony met op zijn zachtst gezegd een waterfobie. Toen we door een grote plas moesten stappen, dacht dat meisje slim te zijn door ipv door de plas, er vlak langs in de slijk teg aan stappen. Wist zij veel dat dat dat eigenlijk een slijkbad was, en dat ze heel plots met haar pony een halve meter in de grond zakte. Pony in paniek, zij over haar toeren, de pony uit alle macht aan het spartelen in de slijk, zij zich vastklemmend en er uiteindelijk met een onhandige zwaai uitgeraakt was, en pony tot over de knieen onder de modder, zei de instructrice nadat ze een beetje bekomen waren:
"droog nu je tranen maar. Er zijn genoeg chichimadamen die vééél geld uitgeven voor een modderbad, en jij hebt het nu gratis gekregen" Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:12

Oude instructeur bij ons aan de ponyclub kon er ook wat van:

"geef hem een opwatjekauw" (lel met de zweep)

"melkt je vader nog met de hand?"
ikke: "hoezo?"
"je moet je handen stil houden als je op de pony zit"

"je zit in verlichte zit als een krolse kat" (bolle rug)

"Hard jagen kan de lompste boer...."

"Moet je nog met de trein mee?" (te hoog tempo dus...)

"heb je je pony te koop?" (stro in de staart, dus kon je gelijk de les uit)

"als je met platte handjes wil rijden ga je maar achter de kinderwagen lopen"

"Ben je wat verloren?"
ikke: "hoezo?"
"omdat je zo naar beneden zit te kijken... Ik dacht die is vast wat kwijt"

Laat zien wat je hebt was ook een geliefde uitspraak van hem.

Tegen mijn buurjongentje van 10: "heb je geen zweep bij jë?"
buurjongentje: "nee, die ben ik vergeten"
"je gaat toch ook niet zonder kloten naar de prutsmutsen?"
(leuk die boktcensuur Haha! )


Tegenwoordig mag ik altijd graag gaan kijken bij de springlessen van Arno Schotman. Af en toe is het net of Bert Visscher in de bak staat.....
Mèn.......

Tegen mijn buurmeisje van 8: "zit je ook op ballet"
buurmeisje: "nee, nu niet meer, maar ik heb er wel op gezeten"
"ja ik dacht al zoiets, je doet zo gracieus je been naar achteren als je wilt drijven" (en hij deed het ook gelijk voor)

Strakke uitspraak van mezelf toen ik een meisje springles stond te geven:
"hoe denk je dat nu zaterdag in het parcours op te gaan lossen als je niet kijkt waar de hindernissen staan? Of wou je een blinde geleide hond vooruit sturen om je pony de weg te wijzen?"

Iedereen langs de kant lag blauw van het lachen maar het had wel het gewenste effect.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:58

De teugels zijn als twee vogeltjes. Je mag ze niet laten 'wegvliegen' , maar je mag ze ook niet 'doodknijpen'.
En soms heeft mijn instructrice echt van die heeeel mysterieuze opmerkingen (echt van die cryptische) waar je dan weer vanalles achter moet gaan zoeken!!
Haha

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:06

Wij moesten de teugels (dubbele) altijd vasthouden alsof ze een goeie hondedrol in de vingers hadden. Dus niet te hard knijpen want dan zitten je handen onder de stront.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:53

Variatie op "laten zien wat je hebt" van een amerikaanse instructrice: Put your boobs on his ears!!!

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:05

Instructeur Ed bij ons op de manege gebruikt nog wel eens de uitdrukking als een paard niet over een hindernis wil: kom op zeg, zelfs een zwangere marmot komt hier overheen! *LOL*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:12

Instructrice: 'In een auto rem je toch ook niet met je stuur?'
Hiermee bedoelde ze dat ik de overgang van galop naar stap meer met mijn houding moest rijden en minder met mijn hand.
Ik begon al te denken: je teugels zijn ook niet je stuur Verward
Gelukkig hoorde instructrice zelf al wat ze zei en corrigeerde ze zichzelf dat het een verkeerde vergelijking was Haha!

Instructrice: 'Weet je wat, rijd jij je appyementen maar gewoon op je teugels 'Bedoeling: dat ik veel teveel met mijn benen doe tijdens een appyement en ze weet dat als ze dat zegt, ik altijd nog voldoende been geef Haha!

Instructrice: 'Dat doet ie anders noooooit'
Als Magic eens een bokje geeft Haha!

Een ex-instructeur: 'Wat ben je aan het doen?'
Ik: Verward Verward Ik rijd travers, dat moest toch? Verward
Instructeur: 'ow, ik dacht dat je aan het kijken was hoe ver je paard dubbel kan'.
Ik: Bloos

Diezelfde ex-instructeur vond Magic wat te dik worden:
Instructeur: 'ik zag haar laatst springen, het was net alsof ik een olifant over de hindernis zag gaan'
Boos!