leuke uitspraken van instructeurs..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:44

'briefjes van honderd liggen hier niet op de bodem van de bak.... en lekkere mannen liggen er ook niet.....'
(voor als je teveel naar beneden zit te kijken..)

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:11

Is het mooi wil ik nog wel eens zeggen.
Dan krijg je echt reacties als, waar?
Ja ik weet niet waar je naar kijkt, maar niet de goede kant op iig.

Ik weet nog wel dat ik een kinderles over had genomen (geef normaal geen kinderlessen) en dat een meiske ipv haar benen haar zweep gebruikte. Die moest ze dus aan mij geven Tong uitsteken
Haar commentaar was, dan doet hij niks, ik wil ook rijden hoor.
Ik zei toen, wedden dat jij hem gewoon kan laten lopen, volgens mij ben jij namelijk heeel erg goed in paardrijden. Koste veel zweet maar hij liep uiteindelijk wel.
Later is ze naar haar eigen instructrice gegaan die vrolijk aan mij kwam vragen waar het op sloeg dat ze haar zweep moest afgeven Verward

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:15

Een top uitspraak van mijn oude trainer Jo Willems in een verhitte trainingsessie:

"Je hebt geen benen gekregen om te lopen, je hebt benen gekregen om paard te rijden!!!" Alwaar zijn hoofd steeds roder werd omdat hij zich zo inleeft in de les Tong uitsteken

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:22

Potdorie zeg als ik terug denk aan al de ruiters die vreemd paard reden dan zijn er dat eigenlijk best veel.

Zo had ik een nieuw lessertje welke een nieuwe pony had gekregen, recht van een handelaar vandaan.
Niemand wist wat voor iets ze gekocht hadden.
Ik begon aan de les en dat was een heisa. De pony was namelijk erg bijde hand en de ruiter snapte nog niet echt veel van paardrijden, dus regelmatig stond ze bij de uitgang. continu een angstig stemmetje van bovenop het ponytje, help Tong uitsteken

Na de les hielp ik haar mee met afzadelen en ze zei, kijk ze heeft tietjes.
Ze had idd tietjes. Ik zei nog dat word binnenkort een babytje, maar ik werd op die stal niet echt geloofd. Paar weken later kreeg ik het bericht dat er een babytje was geboren Tong uitsteken

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:32

hahaha leuke antwoorden allemaal!
onze instructeur is altijd best grof maar wel op zo'n manier dat het altijd leuk is!
hij zegt tegen iedereen MUTS! en als je verkeerd zit ben je een BLIJE RUITER.
ook doen we aan HUTSEBUTSE en zijn we WIJSNEUZEN
als het paard niet luisterd is het een LELIJKE ROTBOK (met een grappige ondertoon)
in de les zegt hij ook vaak met doorzitten en galopperen:
degene die kan doorzitten doet dat...degene die dat niet kan ook...en die het echt niet kan.....das pech hebben zie je terug bij de beginnersles!~
hahah echt lol met die vent
mijn stal ligt ook naast de bak en ik luister altijd mee met uitmesten,vaak lach ik en weten voorbijgangers niet waarom hahahah
afijn het is grof maar komisch bij ons en je moet niet teveel praatjes hebben anders wordt je met de grond gelijk gemaakt(wel op een leuke manier) en hij kan het zich permiteren van ik wou dat ik als hem kon rijden OK dan!

Charaz

Berichten: 24342
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:33

Van mijn instructice:
- Kom op doe maar net alsof je tieten naar buiten moeten wijzen (schouders meer naar achteren)
- Ok met fietsen gooi je je stuur naar links maar met paardrijden hou je ze maar netjes stil

Ikke die een stalgenootje even helpt:
- Schouders naar achter, tieten naar voren en arrogant kijken (wat vriendje altijd even leuk herhaalt als ik de ring in moet Haha!)
- Haal je handen nou eens tussen je benen vandaan
- (keer daarna meisje zat weer met haar handen tussen der benen) Ok ik snap dat je dat lekker vindt, maar dat doe je maar thuis

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:56

Charos schreef:
- Haal je handen nou eens tussen je benen vandaan


Je bent netter als ik Knipoog Heb ooit een keer geroepen "heb je jeuk ofzo!"
Sindsdien zijn de handen nooit meer in die buurt geweest Knipoog

en 1 van de mooiste die ik ooit naar me hoofd geslingerd heb gekregen "hij moet zo snel op je reageren, dat als je een scheet laat, dat ie aan de andere kant van de bak zit" Haha!

Charaz

Berichten: 24342
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:10

Wouter24 schreef:
Je bent netter als ik Knipoog Heb ooit een keer geroepen "heb je jeuk ofzo!"
Sindsdien zijn de handen nooit meer in die buurt geweest Knipoog



Mwoah zal meevallen heb ook weleens dingen gezegt daarover die maar beter niet te veel mensen kunnen horen

('laat jezelf nou lekker anavond door .... vingeren en let nu eens op')

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:19

Als een instructeur zo iets tegen me zou zeggen, was het gelijk de laatste keer geweest dat ik er les van nam......... er bestaat namelijk ook nog iets als respect voor je leerling en dat vind ik nou geen respectvolle opmerking. Haha! Haha!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:29

gijsenkim schreef:
er bestaat namelijk ook nog iets als respect voor je leerling en dat vind ik nou geen respectvolle opmerking. Haha! Haha!


Absoluut, zou dat ook zeker niet "zomaar" zeggen tegen een leerling, maar 600 keer roepen dat ze die handen voor zich moest houden hielp niet....

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:30

Idd ja zeg...net als een paar reacties terug die van Biancaaa...dat is niet grappig meer
Als ik zulke opmerkingen naar mijn kop krijg zou ik subiet stoppen en zeggen dat ze maar iemand anders als slachteroffer moet gaan zoeken om uit te gaan zitten schelden Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:33

Wouter24 schreef:
Absoluut, zou dat ook zeker niet "zomaar" zeggen tegen een leerling, maar 600 keer roepen dat ze die handen voor zich moest houden hielp niet....



die van jou ging nog wel, daar zou ik nog om kunnen lachen maar ik had het over die opmerking van Charos, dat gaat echt te ver

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:37

Als iemand mijn instructrice bezig hoort, dan denkt 'ie vast dat we hele andere dingen aan het doen zijn... Bloos!

Ja, jaaa, JAAAAA!!!! Voel je daaaaaat?

Daar, daa-aar, DAAA-AAAAAAR!!!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:43

"Als je hem doormidden schopt, mag je hem houden."
Werd door mijn instructrice geroepen toen ik nog op manegepaarden leste en niet genoeg been gaf. Kan je zeggen dat ik het écht geprobeerd heb. Ik wilde wel een paardje voor mezelf.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:44

Haha! Haha! Haha! Margreet!!!! *veegt de tranen uit haar ogen*

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:14

Ach die opmerkingen waren vooral in begin periode dat ik van haar les had. Ik reed door mij verwende arabier en een zoutzak zat nog eleganter in het zadel! Tja ik wilde leren rijden... Dat heb ik wel geleerd! Streng behoorlijk, maar heb me er nooit heel erg aan geërgerd. Dat van die stomme doos, ja. Hielp wel... Als mij iets niet lukte dan ging ik nog wel eens schreeuwen ak lomp worden naar paard toe, en dan kreeg ik op mijn flikker... Dat is wel het hoogte punt van onze samenwerking hoor! Het is helaas zo dat ze nu druk is maar anders zou ik er weer gaan lessen. Heb er gewoon ontzettend goed leren rijden (niet dat ik mezelf als een anky beschouw)! Niet zo dat ze me een half uur lang de huid vol liep te schelden!!!
Laatst bijgewerkt door biancaaaa op 07-06-04 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:36

Haha nou mijn instructrice heeft vaak prachtige opmerkingen maar de helft vergeet ik Tong uitsteken

Maar bv. jou'n 2 pony's zijn heel verschillend, Porrita is een beetje een boerenkool met worst, laks, en Chester een of ander pittig (kruidig) buitenlands gerechtje Knipoog

Of dat Chester een ballerina is ( in mannelijke vorm) haha.

Maar toen ik een tijdje bij een andere instructeur was voor dat ik naar mn huidige ging, want deze woont 2 uur rijden met de trailer weg, daar logeerde ik dan ook.

Maar ik kwam vers van de manege en van op mn kont zitten in de galop had ik nog nooit gehoord.

Dus zei die ja heb je weleens 2 hondjes zien..nou je weet wel, zo moet je zitten in de galop. Prachtig dan toen die de beweging nog even fijn voor ging doen in de bak Knipoog

Kikka

Berichten: 4691
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:06

Haha, leuk topic dit Haha!

Mijn vorige instructrice brulde altijd keihard 'Vind je dat lekker ofzo ?' door de bak als je te ver naar voren zat Haha!

De instructrice die ik nu heb, zegt niet zoveel rare dingen Scheve mond

Alleen laatst was het 'Z'n leuter hangt eruit, hij moet piesen.' Clown

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:15

Zep schreef:
Wij spreken engels, maar daar worden allerlei termen doorheen gemixt. Af en toe heeft ie echter zo'n bui en dan gaat ie overal de correcte engelse termen voor gebruiken. Ten eerste ken ik die lang niet altijd omdat je dat nooit gebruikt, ten tweede komen ze er niet in het engels maar in het Zwengels uit en dat levert dan de volgende dialoog op:

"Then in the warm-up do a little leg-gelding* for the outside leg"
[* Zweedse uitspraak op het Engelse woord leg-yielding = wijken]
"what???"
"leeeeeeg-gelding"
"what???????"
"LEG-GELDING!!!"
"What the hell do you want???"
Boos! "waiken!"
Boos! "Nou zeg dat dan!!"

Haha!


Hier heb ik gewoon 5 minuten lang over in een scheur gelegen. Gelding betekend 'ruinen', castreren dus... "En dan in de warming-up ga je wat been-castreren for her buitenbeen..."

*LOL*

Charaz

Berichten: 24342
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:17

gijsenkim schreef:
Als een instructeur zo iets tegen me zou zeggen, was het gelijk de laatste keer geweest dat ik er les van nam......... er bestaat namelijk ook nog iets als respect voor je leerling en dat vind ik nou geen respectvolle opmerking. Haha! Haha!


ik geef geen les hoor Haha! was een vriendin van me die ik een beetje aan het helpen was en alles was een beetje met een knipoog bedoelt.
Tegenwoordig ligt ze al in een scheur als ik zeg 'Lies handen'

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 00:14

Op de manege de instucteur tegen beginnertjes...
Dan moet je met je poedersuiker aandrijven....
Die kinders HUH? Verward

Sinds wanneer drijven wij aan met onze poedersuiker?
Bovendien heb ik er maar 1 Haha!
We hebben echt dubbelgelegen

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 00:30

Toen Coriza er een keertje met me vandoor ging in de bak (doet ze gemiddeld zo'n 2x in de les Haha! ) dwars tussen de anderen door, Kwam de eigenaar van de manege uit de kantine roept ie keihard: "Stelletje gekken, het is hier geen racebaan, ik ga woonerven, drempels en 30 kilometer zones aanleggen!" *LOL* niet ff vragen of t gaat... Tong uitsteken

Ik moet nog steeds aanhoren dat ze zo hard ging........ Bloos

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 01:36

M'n instructrice zegt altijd "Niet boos worden" (Ik heb dus nog weleens kleine woedeuitbartinkjes)Laatst wilde hij geen stelling geven(maakte zich stijf voor het binnenbeen),zei geirriteerd"Laat mij er maar even op"......Nog geen 5 seconden later "APEKOP!!!" Boos!

Deze opmeerkingen zijn ook wel leuk:

-Je zit niet op een fiets!!!(als ik tijdens de volte m'n buitenhand naar voren breng)

-Als een oefening niet lukt "Hij doet het niet!" Instructrice "Nee,maar jij ook niet!

-Tijdens het volte verkleinen valt ie nog weleens naar binnen "BUDDY!!!!...............niet de instructrice omver rijden he?! Haha!

-Instructrice:"Binnenhand los!!!"
Ik:"Die is los"
Zei"Ja,maar net niet"

-Instructrice:"Ga eens op je kont zitten"
Ik:"Ik zit op m'n kont"
zei:"Nee je zit nu op je muts" Bloos

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:58

Altijd de vraag: "Voel je dat?" Wel 10 x per uur.......
En als je het dan even niet voelt, weet je niet wat je moet zeggen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:09

Tiko was in het begin behoorlijk lomp Bloos

Als hij weer eens ergens dwars doorheen liep of bij de instructrice kwam slijmen. Was het standaard commentaar:
"kijk, daar heb je ons kleine huiskamerolifantje weer"

Beetje jammer alleen dat het daarbij bleef, en we verder weinig tips kregen over hoe we het op konden lossen Schijnheilig