ben ik te streng??(bijrijder)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:12

Tessebes: heb je inderdaad gelijk in. Zo ben ik ook. Alleen heb ik een auto. Het is te ver op de fiets en er rijdt geen bus. Een auto lenen is best moeilijk.
Maar goed, in geval van een fiets is dit wel een stuk makkelijker.
Als bijrijder heb je idd je verantwoordelijkheden. Een eigenaar zoekt er niet voor niets iemand bij!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:25

Streng of niet doet er eigenlijk niet eens zo toe, feit is dat jij niet veel vertrouwen in dit meisje had en het niet fijn vond werken zo. Dit meisje bracht niet wat jij van een bijrijdster verwacht, dan lijkt het me logisch dat je er een eind aan maakt en op zoek gaat naar een ander. Is je goed recht.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:03

Ik vind het terecht. Als je echt graag wilt laat je je echt niet tegenhouden door een lekke band.
Kijk als je echt ziek bent, dan kan ik me voorstellen dat je afbelt, maar dat weet je toch ook wel eerder dan een uur van te voren. Als je er geen vertrouwen meer in hebt is het je goed recht om haar op te zeggen. Er zijn vast genoeg mensen die er wel wat voor over hebben!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:07

Amanda schreef:
Tessebes: heb je inderdaad gelijk in. Zo ben ik ook. Alleen heb ik een auto. Het is te ver op de fiets en er rijdt geen bus. Een auto lenen is best moeilijk.


Band verwisselen?

Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:12

Eeeehm, ben niet zo handig. Dus dan moet er een handige meneer in de buurt zijn Haha!
Nee, ging erover dat als de auto niet start ofzo. Dan ga ik wel bellen voor iemand met startkabels ofzo, maar je weet niet hoe lang het gaat duren. plus dat ik dan liever mijn auto bij de garage parkeer, want niet starten is niet best.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:22

ben blij dat er meerdere mensen zo over denken,idd ik vond niet echt dat ze verandwoordelijksheid gevoel had.
ze woonde op 5 minuten fiets afstand,ga dan lopen ofzo

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:31

Vorig jaar reed ik een paard in Wassenaar bij en m'n brommer deed het toen een tijdje niet en moest een maand bij de brommermaker staan (was eerst met vakantie en toen was het nogal een uitgebreide operatie Lachen ). Toen ben ik gewoon op de fiets gegaan. Dus 's ochtends 5 km naar m'n werk. Na het werk 8 km naar Wassenaar fietsen en na het paard gedaan te hebben weer 12 km naar huis. 't Was even afzien, maar je moet er wat voor over hebben. Ik was wel blij toen m'n brommertje het weer deed. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:48

Ik hoor iedereen zeggen ze moet haar verantwoording nemen want met een eigen paard heb je die ook. Daar ben ik het absoluut mee eens.
Maar als jij zelf niet genoeg tijd voor je paard hebt neem jij je verantwoording dan wel? Ik zie net ergens de uitspraak "dan maak je maar tijd" voorbij komen. Gaat die dan ook niet voor jou op??

Ziek zijn is zeker overmacht. Daar kun je niets aan doen. Je weet immers niet wat ze heeft. Het kan makkelijk iets erger zijn dan alleen "niet lekker".

Die lekke band kan ook overmacht zijn. Mischien had ze geen geld voor de bus (gebeurde mij ook wel eens), mischien had ze geen vervangend vervoer, mischien was er geen plaksetje in de buurt of een nieuwe band.

Dan doe je het per email, dat vind ik persoonlijk nog minder netjes dan 5 minuten voor tijd afbellen. Doe het dan persoonlijk en nodig haar uit.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:54

hoe weet jij nou hoeveel tijd ik in mijn pony steek!!
ik ben er twee keer per dag ,ik besteed zo,n zo,n 4 uur per dag aan mijn pony, en ze staat ook op nog op de wei(omdat ik haar binnen en buiten zet)genoeg dus dametje.
ik neem mijn verandwoordelijkheid wel.
zij wou graag een verzorg pony,stond niet te springen om een verzorgster,toch geprobeerd .
dan kon ik mijn huis nog eens van binnen zien,het was maar op twee dagen hoor.niet een hele week ofzo.
ik heb het heel druk,zeg dingen af voor mijn pony.
als ik iets wil afspreken gaat kimmie eerst voor.
dus daar kun jij niks over zeggen,en als het erger was dan alleen niet lekker moest ze dat maar zeggen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:00

Ben het niet helemaal met je eens Sorane.
Ze woonde op 5 minuten fietsen afstand, dan kun je ook komen lopen als je band lek is, lijkt me. Verder ga je er vanuit dat als je met een bijrijder afgesproken hebt dat ze op een bepaalde dag komt, dan ga je daar van uit, het is nogal vervelend als ze dan 5 minuten van tevoren afbelt, terwijl jij er op rekent dat ze gaat.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 17:03

sorane je heb niet eens een eigen pony en vaste baan.
wat weet jij nou van.

Roosch

Berichten: 36656
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:11

ik zou toch maar snel even een andere bijrijder zoeken die je vertrouwen wel verdient!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:14

diana schreef:
sorane je heb niet eens een eigen pony en vaste baan.
wat weet jij nou van.


NEVER MIND Rolleyes

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:24

ik vind het wel terecht.. want ze woont dus 5 minuten met fiets op afstand..
zoeken naar andere bijrijder die het wel kan

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 17:25

het voelde zowieso niet goed,zat altijd te denken van zou ze wel geweest zijn enz..

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:27

Ik heb voor Amanda een verzorgster gehad die het niet eens op kon brengen om 1x per week te komen.. Die liet het zo ff 2,5 week afweten zonder ook maar iets te laten horen.. Ze heeft mijn paard welgeteld 3,5 maand gedaan, waar ze dus 2x 2,5 week niet op is komen dagen.

Ik ben heel geduldig, een verzorgster mag echt een hoop, maar er zijn gewoon grenzen.. Als iemand ziek word wat spontaan komt opzetten dan heb ik daar wel begrip voor, tenzij het iedere week gebeurd.

Auto kapot? Vind ik heel vervelend, dan ga ik zelf!! Mijn verzorgster woont hier behoorlijk ver vandaan. Er stopt niet eens een bus waar Winnie staat, dan zit ze gewoon vast..

Maar een k*tsmoes: Mijn vader heeft hoofdpijn dus ik kan niet gebracht worden en dat terwijl ik ervan uit ga dat je er al bent? Nee, dat is onzin, dan vraag je je moeder of broer die ook een auto en rijbewijs hebben.. Om 20.00 bellen terwijl je weet dat ik weg ben word ik wel witheet van.. Boos!

Amanda is wat dat betreft heel stipt, precies wat ik zoek Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:28

Als je geen vertrouwen hebt in je bijrijder dan kun je er maar beter mee kappen. Een paard is niet zomaar iets en degene die er dan voor jou zorg voor draagt moet te vertrouwen zijn en volgens mij vertrouw je haar niet echt. Een bijrijder daar moet je van op aan kunnen en dat kun jij duidelijk niet.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:35

ik ben het ermee eens dat dit waarschijnlijk het beste was, ik ken haar niet en jou niet en kan niet in jullie hoofden kijken maa als ik het zo lees
alleen vind ik het eigenlijk niet kunnen dat je het via de mail heb gedaan, bel haar dan ofzo, maar niet zo laf via de mail...

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:02

ik vind dat je de goede keus gemaakt hebt. als je het al niet vertrtouwd, wat heeft het dan nog voor zin?

ik heb zoiets zelf ook meegemaakt, maar dan was ik de verzorgster. ik mocht gewoonweg niet meer van mijn ouders(tot mijn spijt, maar het klopte wel....), heb niet kunnen bellen oid, ben er een jaar later nog 1 keer geweest.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:24

Ik vind ook dat ze wel af kan bellen op zich maar ligt ook aan de manier waarop. Ik moest ook een paar keer afbellen omdat eerst mijn rechteroog ontstoken was en die net een week over was en toen mijn linkeroog ontstoken was..
Tja dan kan ik echt niet weg en dan is het enige wat ik kan doen op mijn bed liggen! Ik voelde me wel schuldig omdat ik gewoon 2 x na elkaar moest afzeggen

Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 07:36

Tallie1979 schreef:
Ik heb voor Amanda een verzorgster gehad die het niet eens op kon brengen om 1x per week te komen.. Die liet het zo ff 2,5 week afweten zonder ook maar iets te laten horen.. Ze heeft mijn paard welgeteld 3,5 maand gedaan, waar ze dus 2x 2,5 week niet op is komen dagen.

Ik ben heel geduldig, een verzorgster mag echt een hoop, maar er zijn gewoon grenzen.. Als iemand ziek word wat spontaan komt opzetten dan heb ik daar wel begrip voor, tenzij het iedere week gebeurd.

Auto kapot? Vind ik heel vervelend, dan ga ik zelf!! Mijn verzorgster woont hier behoorlijk ver vandaan. Er stopt niet eens een bus waar Winnie staat, dan zit ze gewoon vast..

Maar een k*tsmoes: Mijn vader heeft hoofdpijn dus ik kan niet gebracht worden en dat terwijl ik ervan uit ga dat je er al bent? Nee, dat is onzin, dan vraag je je moeder of broer die ook een auto en rijbewijs hebben.. Om 20.00 bellen terwijl je weet dat ik weg ben word ik wel witheet van.. Boos!

Amanda is wat dat betreft heel stipt, precies wat ik zoek Haha!


Bloos

Ik denk dat je echt wel de goede keuze hebt gemaakt. Het is jouw pony en je moet haar met een gerust hart achter kunnen laten. En dat kan dus niet.
Het vertrouwen moet van beide kanten kunnen komen en op dit punt kun je haar dus niet vertrouwen.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:19

Ik ben zelf een bijrijder en ook die moeten verantwoordelijkheid nemen ervoor, want iemand anders neemt wel het vertrouwen om het paard aan jou toe te vertrouwen dus..... Moet jij ze dat vertrouwen geven..

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:00

Ik denk dat een goed gesprek en eventueel tweede kans meer op zijn plaats was. Ik vind niet dat een bijrijder evenveel verantwoordlijkheid heeft voor het paard als de eigenaar, je hebt er uiteindelijk ook niks over te zeggen namelijk.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:07

Of het terecht is of niet terecht doet er helemaal niet toe.
Het gaat erom dat jij een goed gevoel erbij moet hebben. Als jij onrustig op je werk zit omdat je niet zeker weet dat het wel goed komt met je paard, dan heb je meer last dan gemak van een bijrijder. Er moet een stukje vertrouwen zijn, is dat er niet, dan is het heel jammer, maar helaas. Uiteindelijk is zo'n bijrijder er voor jou en voor jouw paard, niet andersom.

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:15

Melissa schreef:
Ik vind ook dat ze wel af kan bellen op zich maar ligt ook aan de manier waarop. Ik moest ook een paar keer afbellen omdat eerst mijn rechteroog ontstoken was en die net een week over was en toen mijn linkeroog ontstoken was..
Tja dan kan ik echt niet weg en dan is het enige wat ik kan doen op mijn bed liggen! Ik voelde me wel schuldig omdat ik gewoon 2 x na elkaar moest afzeggen


Was helemaal niet er hoor, kan toch gebeuren, jij probeert toch ook te gaan als ik niet kan?
Maar wij hebben dan echt het geluk dat lady in de zomer best een dagje zonder ons kan (ook wel eens 2) en in de winter is er altijd nog de stalhouder die de stal wilt mesten als we echt niet kunnen. Ze komt elke dag buiten. Geen probleem dus!