Komplete paniek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 11:07

[naam verwijderd] stond te grazen bij een stapel takken, krijgt ze een tak vast in de staart. Kompleet in paniek. Ze bokt en rende, vloog de bak in maar de tak bleef hangen. Toen is ze uit blinde angst over het metalen hek gesprongen zo de weg op. Gelukkig woon ik aan een rustige weg, maar ze galoppeerde heel hard zo een kruispunt over. De tak was ze tijdens de sprng verloren, maar halverwege de wg was haar deken gaan glijden en raakte tussen de benen...opnieuw paniek... Gelukkig stopte ze in een doodlopende weg, bij een pony, gelukkig was daar een boer die haar meteen beet had en haar niet meer losliet!

En nu. Nou, het blijkt geen goed springpaard. Beide achterbenen open aan knie, sprong en kogel. Schaafwonden over het algemeen, maar net op de kogel zit een hele nare wond, waarbij de huid is verloren zo groot als een gulden. Jasses, helemaal open, allemaal bloed. Dierenarts gebeld, die constateerde dat het been verder wel in orde was, maar hij kon niet hechten want er was te weinig huid op zo'n bewegelijke plaats. oliebol. Antibiotica-prik gehad. DAt plek moet dus dichtgroeien. Lekker he, het zit op de voorkant van de kogel, dat zal een lange tijd gaan duren!

Nu staat ze, anderhalve dag later, met een stijf voetje, nog lang niet genezen. Het blijft redelijk dun, ik had een veel grotere zwelling verwacht. Ik stap nu maar braaf wat lichtjes met haar tegen de zweling, ze krijgt nog maar 50 % van het krachtvoer (en het is al geen dik paard) en geef haar Arnica D6...meer kan ik niet doen, het heeft tijd nodig. Gelukkig is ze zelf ook bewust van de auwwie, ze gedraagt zich heel rustig en geeft zich GELUKKIG over aan de verzorging.
En vanmiddag moet ik maar eens uit om een nieuwe deken...van de oude was helemaal niets meer over. Flarden....
Zielig he?
Hoe was jullie weekend?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:11

Hoi Dees,

Ik heb 2 weken geleden bijna net zoiets meegemaakt met mijn pony. Mijn zusje zat erop (zonder zadel) in het bos en ik liep er naast (zonder paard). Op een gegeven moment wil ze op een lang stuk gallopperen maar eigenwijs als ie is maakt hij plots rechtsomkeert naar een grasveldje toe. Je kunt je voorstellen dat mijn zus nog steeds in een voorwaartse beweging zit en eraf dondert. Gelukkig kon ze er wel omlachen en ik ook. De pony staat ondertussen met zijn hoofdomlaag in het gras. Opeens schrikt hij van de teugels die over zijn hoofd glijden en raakt in paniek. Hij trapt er een paar keer op maar de teugels gaan niet stuk, nog meer paniek en hij zet het op een rennen, dwars door het bos. Wij rennen maar hij was al uit het zicht. Uiteindelijk hebben we hem de volgende ochtend Je kan je voorstellen dat ik die nacht niet heb geslapen. Boeren hadden hem in een wei gejaagd tussen de koeien. Gelukkig had hij helemaal niks, alleen het hoofdstel was weg.
Ondertussen hebben wandelaars het hoofdstel teruggebracht toen ze het hadden gevonden, dus eind goed al goed. Maar je houdt toch even je hart vast als je paard er in blinde paniek van door gaat. Het zijn vluchtdieren en op zulke momenten zijn ze doof en blind.
Sterkte met je paardje.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:18

gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt. Hoop het ook niet mee te maken. maar ik ben er wel alert op. je weet dat het vluchtdieren zijn he?


Brr akelige verhalen hoor. Hoop dat het vlug allemaal wat beter gaat Dees.