Dure pensionstal en nog betalen voor weide ook !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:19

Dat is echt beestachtig veel geld!!! En dat je moet bijbetalen voor weidegang die je notabene zelf moet verschaffen vind ik wel erg overdreven. Zelfs in deze omgeving.

Ook kan ik heel goed begrijpen dat je je paard niet "zomaar" in een grote kudde wil hebben. Zoiets moet met beleid gebeuren en zelfs dan heb je eerst een week onderling geklooi en gemep tot ze eruit zijn hoe de rangorde is. Als iedereen ook nog wanneer het hem of haar zint een paard erbij gooit of eraf haalt duurt het ook nog eens extra lang voordat de kudde settelt, met alle risico's vandien. (En, nee, die vallen soms níet mee!)

Als ik jou was, zou ik toch een beetje in de omgeving rond gaan kijken naar andere stalling. Mijn ervaring is dat als stalhouders op deze manier de prijzen beginnen op te schroeven het einde ver te zoeken is.... Scheve mond

Sterkte iig.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:28

Voorspelbare reactie van de manegehouder als je met je artikeltje uit de Bit van deze maand komt aanzetten: 'ach meid, als het je hier niet zint, ga je toch ergens anders heen. Ik ben jouw box zo weer kwijt'

Letterlijk citaat, vorig jaar nog gehoord van een klagende pensionklant op de luxe manege waar ik toen stond.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:08

Go Lundi , Go Lundi, laat ze maar lekker kletsen........en laat je niet gek maken. Jij weet wel beter Knipoog

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 09:24

Even voor alle duidelijkheid,mijn paard komt echt wel in de wei!
Dit was in de meivakantie,bij kennisen van ons op de boerderij!
Alleen met paarden waarvan ik weet dat het goed gaat!

Afbeelding

Afbeelding

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:34

een paard wordt geestedood als het niet eens de ruimte krijgt om lekker te rennen, springen, te bokken, en te grazen, en dat alles zonder ruiter erop/ernaast....

Belker

Berichten: 15324
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:04

Ik heb alle overbodige quots en off topic berichten verwijdert ivm het leesbaar houden van dit topic.

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:43

Ik betaal 340 per maand en nu 50 extra voor 4 uur weidegang per dag. Dus dat komt aardig in jouw richting. Ik heb me er bij neergelegd, het is een stal met een wachtlijst voor pensionklanten, dus als ik het er niet mee eens ben dan kan ik wat anders zoeken en dat wil ik niet.
Ik moet erbij zeggen dat de verzorging heel goed is en de paarden van en naar het weiland gebracht worden.

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:49

missnynke schreef:
een paard wordt geestedood als het niet eens de ruimte krijgt om lekker te rennen, springen, te bokken, en te grazen, en dat alles zonder ruiter erop/ernaast....


Gelukkig is dat niet aan de orde in dit topic, want het gaat er juist om dat de topic starter her paard -wel- op de wei wil, maar wel op een verantwoorde wijze.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:30

Dit is geen pensionstal maar diefstal al je het mij vraagt !!

Ik betaal € 225,- all in, de paarden worde in principe 1 x in de week bij de grote schoonmaak van de stal door de stalhouder in de wei gezet en bij de gewone schoonmaakbeurt zetten ze ze in de buitenbak.
Verder kunnen we zelf als we dat willen de paarden elke dag in de wei zetten, wel met dienverstande dat ze op dit moment niet langer dan 1 of 1 1/2 uur in de wei mogen (jong gras, koliek).

Als ik jou was zou ik rondkijken naar wat anders.

Succes,

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:32

Wat een geld...
Tel je pensiongeld, hypotheek of huurbedrag van je huis bij elkaar op en verhuis naar het noorden Haha!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:45

Mijn god wat een geld zeg!!! echt niet meer normaal...
Mijn paard staat s'omers en s'winters voor 150 in de maand zelf uitmestan en in de winter worden ze ook nog ong 1 uur per dag in de paddock gezet en in de zomer mogen ze van ong 10 uur s'ochtends tot 7 uur in de avond op de wei. Ze worden buitengezet maar moet ze zelf binnenhalen.
Nu staat mijn paard dag en nacht buiten en ik hou mijn box dan is het ook 150 per maand.
Kun je nagaan dat ik dit eerst al duur vond....

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:11

Inderdaad wat een geld.
De stal waar mijn bijrijdpaard staat is dacht ik 190 euro p.m all in, stallen worden niet uitgemest liggen van die rubberen matten in. In de zomer staat ze dag en nacht buiten en in de winter van 9 tot 5.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:22

Ze vragen bij jouw pensionstal sowieso al veel te veel geld, en dan ook nog geld voor weidegang, dat is echt niet normaal hoor! Wij betalen 245 euro inclusief individuele weidegang!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:39

MarijeR schreef:
Wat een geld...
Tel je pensiongeld, hypotheek of huurbedrag van je huis bij elkaar op en verhuis naar het noorden Haha!


Ik kom van oorsprong uit het noorden en weet dat je daar leuke huisje/boerijtjes kunt krijgen die voor ons ook betaalbaar zijn. Maar helaas is het hebben van een baan momenteel bijna een uitzondering ( uiteraard overdreven).
Anders was ik zo weer terug gegaan. En daar baal ik nog wel eens van hoor! Ik kijk maar niet e vaak meer op funda zodat ik die leuke huisjes niet hoef te zien.

Seal
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:46

Is er nou al eens actie ondernomen richting de staleigenaar en met hem gepraat over de eventuele mogelijkheden? Daar ben ik inmiddels wel benieuwd naar!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:50

Lundi en ik zijn druk aan het overleggen wat we kunnen doen, maar we gaan idd kijken of "we" met de staleigenaar kunnen praten.

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:30

Pff.. Belachelijk duur zeg!

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:48

Dit is echt super duur, is er geen andere stallingsplek in de buurt, voor dat geld zou ik persoonlijk mijn paard in een goudenbox willen!!!!