Spelen met Kaminka

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 11:06

Kaminka mag zo langzamerhand weer beginnen met werken na de knieblessure. Omdat ze nogal explosief kan zijn heb ik haar gisteren in de longeerbak los gegooid om even haar teveel aan energie kwijt te raken. Ze loopt wel de hele dag buiten, maar dat is in haar geval niet genoeg. Haha!

Dus ik laat haar (compleet ingepakt met beenbeschermers en springschoenen) los, Kaminka draaft met een noodgang naar het midden, stort neer en gaat rollen. Hè, fijn zonder dek, hoorde je haar denken.

Toen mijn longeerzweep gepakt en haar een beetje uitgedaagd, was weinig voor nodig want mevrouw ontplofte onmiddellijk. Gillen, snurken, snuiven, bokken, steigeren, pirouettes... Verward Niet echt bevordelijk voor haar knie, maar goed, als ik er op was gaan zitten was ik waarschijnlijk gelanceerd en had ze ook zo debiel gedaan. Dan maar in haar uppie!

Er stond een ruintje in de paddock ernaast en Kaminka was hengstig, dus ze bleef gek doen voor de neus van dat schimmeltje. Ik ging er uiteindelijk maar tussen staan met mijn zweep en joeg haar de andere kant op, uit angst dat ze door het draad zou vliegen, de lomperik! Haha!

Ging ze mij uitdagen: omhoog komen, kop schudden, neer komen, kop schudden, weer omhoog komen etc. En glimmen joh, die oogjes! Lovers

Omdat ik toch een beetje bang was dat ze de boel weer zou forceren probeerde ik haar weer kalm te krijgen, maar dat viel niet mee...

Last but not least trapte ze nog even een ijzer eraf. Had ze namelijk niet nodig, ze kan ook zonder schoenen! Haha! Frusty

Het blijft een apart geval hoor, alle paarden in de buurt meteen weer van streek door dat gesnurk en geblaas: Kaminka apetrots op zichzelf en dol op mij want ik had met haar "gespeeld"...

Zaterdag gaat mijn bijrijdster weer voorzichtig beginnen, nu nog hopen dat de hoefsmid volgende week kan komen. In ieder geval voorlopig kalm aan doen, dat is tenminste de bedoeling! Haha!


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 17:59

O o wat een paard is het toch!! *LOL* Ik zie het al helemaal voor me...tja een paard weet niet wat RUSTIG is en zeker niet na een rustperiode Haha!

Hoop dat verder alles goed gegaan is en ze verder voorlopig even geen blessures heeft! Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 18:17

wat een reusachtige druktemaker.maar wel een lieverd zo te horen zeg!aha dus ze kon je na jullie speeluurtje wel opeten?guttie wat zo ik dat graag eens willen zien,volgens mij kan ik met volle teugen genieten van een paard als kaminka.ik ben nml net zo lomp met mezelf als zij met zichzelf is Knipoog

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, knockout1, laura22, petraaken, Pommier en 42 bezoekers