tweede keer oefenspringen Pablo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 13:23

Gisteren was het dan eindelijk weer zover. Pablo staat ingeschreven voor zijn eerste officiele springwedstrijd op 28 oktober dus het werd tijd om weer eens wat te gaan oefenspringen. Ik had me ingeschreven voor de 70/80 cm en voor de 90 cm. Het losrijden was niet erg goed geregeld, een stukje van 5 bij 20 m om te stappen en een kwartier losrijden in de springring met alle deelnemers van de rubriek. Daar was ik voor gewaarschuwd, dus ik had Pablo thuis helemaal losgereden en toen op de trailer gezet, het is maar 5 minuten bij stal vandaan. Het losrijden in het parcours ging redelijk, eerst heel kijkerig op alle enge dingen en wat springerig in de galop, maar na een paar sprongetjes werd hij rustiger. In het parcours zelf gedroeg hij zich prima, liet zich netjes sturen, terug nemen en weer plaatsen bij de hindernis, itt vorige keer toen het alleen maar heel hard ging. Hij aarzelde wat op de dubbelsprong, maar ging na wat extra aanmoediging (been en stem) van mij er goed overheen. Hij bleef helemaal foutloos, en de ingesloten barrage ging zelfs nog beter. Het paste meestal goed, geen noodsprongen en ook dat ging foutloos. Ik was zo tevreden over hem dat ik hem niet meer heb gestart in de 90 cm, hij had genoeg zijn best gedaan. Vrijdag springen we in Rosmalen mee, daar staan wat kijkerige hindernissen die wel goed zijn om te oefenen. Ik ben heel benieuwd.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:13

wow, geweldig Lielle!!! Nu lekker dooroefenen en dan straks je wedstrijd!!!! Go GIRL! Haha!