Paarden zijn slim!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:57

Ik bedoelde alleen, dat het ook betwijfelbaar is of de meeste mensen 'slim' zijn, als je aan geleerd gedrag niet tot slim zijn berekend. Zelf gevolgtrekkingen kunnen maken, filosoferen is dat slim zijn? Het eerste kan praktisch elk dier, aangezien ze als ze voer uit een ton ruiken, veronderstellen dat er voer in die ton zit.
Het lijkt mij gewoon altijd vreemd dat wij mensen ons als zo slim zien, gewoon door dat wij bijvoorbeeld auto's hebben uitgevonden (laten we even vergeten dat die dan weer uitlaatgassen produceren en dat we zo de ozonlaag nog wat verder om zeep helpen Schijnheilig )
Echte intelligentie is volgens mij de combinatie en verhouding van IQ en EQ...maar nu ben ik misschien wat off topic aan't gaan (was even op dreef, sorry Bloos )
Volgens mij hangt het gewoon van indivu af; paard, mens, hond, kat,...
En waarom zou een paard niet graag bereden worden, een hond gaat toch ook graag wandelen, wij rijden toch ook graag paard. Je hebt er die niet kunnen wachten om te beginnen, en je hebt er die met hun tanden knarsen. Net als mensen kunnen doen als ze voor een taak staan. En wie is het gelukkigst? Diegene die het beste van de situatie maakt, want die heeft nog plezier. Dus in dat opzicht is het toch 'best slim' van paarden, als ze een mens op hun laten rijden Knipoog

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:37

Gitta"]
[quote="x4you"][quote="Yuna"]

[quote="QQQQ"]
[quote="Gitta schreef:
Omdat ze de dingen die we ze leren onthouden je zou dat kunnen zien als 'slim' maar rationeel denken kunnen ze niet alles wat we ze leren op hun instict na is dus aangeleerd. Ze staan niet op stal te bedenken vandaag doen we het zo en morgen doen we het zo als een paard een keer zijn deur open heeft gekregen blijft hij dat vaak proberen actie reactie en daarin is het ene paard ondernemender in dan het andere paard maar is dat slim????


Veel mensen schijnen inderdaad ten onrechte te denken dat hun paard altijd weer iets verzint...
Rationeel denken en besef van vroeger-nu-toekomst en besef van 'self' en inlevings vermogen in anderen, dat heeft een dier niet. Dus intelligentie die daarop berust kan je ook niet van een dier verwachten.
[/quote]

Ik denk dat het moeilijk is zo'n uitspraken te doen hoor, tenslotte zijn wij geen paarden, en weten we dus niet precies wat ze denken of juist niet denken...
[/quote]

Ja ik dacht ook:

Goh knap dat ze dat zo zeker weten, praten die elke dag met hun paarden? Of zijn ze toch helderziend!
[/quote]

heb niet gezegd dat ik het zeker weet was dat maar waar zou echt heel fijn zijn *LOL* ik zeg alleen wat ik denk door met mijn paarden om te gaan en de reactie die ze geven.
Ik zie namenlijk paarden die best 'slim' lijken dingen ondergaan door hun eigenaren dat ik weleens denk had het paard maar iets meer rationeel denkvermogen dan was degene in kwestie echt zuur.
Mischien is een paard gewoon onzettend bijdehand en daarbij ook heel vergevingsgezind wie zal het zeggen ,er is geen zekerheid wat paarden wel en niet kunnen alleen maar vermoedens.
[/quote]

Het kwam er zo zeker uit alsof je het voor 110% wel wist!
Ik zou ook wel met mn paard willen praten ja ook al is t maar voor 1 keertje Knipoog

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:40

.[/quote] x4you

Het kwam er zo zeker uit alsof je het voor 110% wel wist!
Ik zou ook wel met mn paard willen praten ja ook al is t maar voor 1 keertje Knipoog[/quote]


Ik ook zou mischien een hoop misverstanden oplossen,en mischien ook niet ach het blijft gissen en ik denk dat iedereen daar zo zijn eigen mening over heeft gevormd .

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:43

Ja denk ik ook..