Rijden jullie met harde regen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:30

Ik heb geen mogelijkheid in een binnenbak te rijden,dus zal wel moeten.. Een echte harde stortbui,doe ik mij en mijn paard niet aan..Maar over het algemeen rijdt ik dus wel eens in een goede regenbui.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:38

Ben ik ff blij dat wij een binnenbak hebben Tong uitsteken

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:41

Ik ga dan echt niet rijden hoor als het stort Haha! Ja heel misschien bij een beetje miezer ofzo. Tong uitsteken
Wij hebben ook alleen een buitenbak....

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:43

Lang leve de regenpakken!!!
Ja dus, gewoon doorhobbelen. Zelf met wat storm rijd ik door, het zijn ideale omstandigheden om te testen hoezeer het paard naar je hand is. Alleen bij onweer, hagel en harde storm rijdt ik niet omdat de bak aan de bosrand is. (buitenbak)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:30

Als het kei hard regent uhhh... nee Haha!
Een paar druppels is niet erg maar ik heb geen zin om kletsnat te worden en mn paard wordt er super vervelend van die heeft nog meer een hekel aan regen dan ik *LOL*

In de tijd dat ik nog wedstr. reed (vroeger Schijnheilig ) reed ik wel in weer en wind, maar dan moest er gewoon getraind worden voor de volgende wedstr. nu ik recreatief rijd hoeft dat niet meer en kan ik gerust een keer overslaan.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:08

Als t begint te regenen terwijl ik rij dan hoop ik dat het snel droog word, zo niet dan ga k snel weer naar binnen. Dan wacht ik wel weer tot het weer droog is of ik ga naar de binnenbak in het dorp.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:13

Wij stonden op een stal met alleen maar een buitenbak en of het nou lekker weer was of dat het met bakken van de lucht kwam we gingen altijd rijden. Het paard moet toch beweging hebben en iedere dag eruit. Ach je went eraan, nat pak is niet lekker maar dat zet ik wel aan de kant voor mijn paard, dat is de verantwoordelijkheid van een paard houden. Het heeft eigenlijk ook wel wat om in de regen te rijden. Ik heb trouwens wel liever een een stevige regenbui dan zo'n miezerig buitje, dan maar meteen goed nat.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:22

wij hebben ook alleen een binnenbak, en als ik rij en het gaat regenen dan rij ik meestal wel door.
maar als het al regend voor ik begin met rijden, ga ik dus niet rijden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 13:57

kristie schreef:
wij hebben ook alleen een binnenbak, en als ik rij en het gaat regenen dan rij ik meestal wel door.
maar als het al regend voor ik begin met rijden, ga ik dus niet rijden.


denk dat je buitenbak bedoeld.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:10

Op de stal waar ik sta hebben wel een heel klein binnenbakje waar je maar een beetje in kan rijden.
Maar het is iig iets en je blijft droog Haha!

Yessy

Berichten: 23039
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:18

met stortregen? echt dat het met bakken uit de hemel komt? dan ga ik niet in de buitenbak rijden, hoe klein de binnenbak ook is, zal ik toch daarin gaan rijden Lachen

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:44

Ik fiets door weer en wind naar stal (4 km)
Maar kan gelukkig daar wel alles overdekt doen.
Dus thermobroek aan, lange waterdichte jas, pet op... en fietsen maar.
Maar bv in de regen gaan rijden en wetend dat zijn zadel zeikzeiknat wordt, doe ik niet.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:19

Vaak ging ik gewoon wel, regen boeide me niets. Zelfs met onweer gingik erheen Bloos! Bloos

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:55

Ja hoor, dan wijk ik gewoon uit naar 1 van de 2 binnenbakken Haha! Schijnheilig

Als het een klein beetje drupt dan blijf ik wel gewoon buiten rijden, als het verder rotweer is, bv heel harde wind, regen,sneeuw of meer van die narigheid dan ben ik altijd weer blij dat ik 2 binnenbakken tot mijn beschikking heb....

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:11

als het gewoon een klein regenbuitje is rij ik gewoon door, maar als het echt hard begint te regenen ga ik wel heel even onder het afdakje schuilen Schijnheilig .
Evita word trouwens vervelend en nerveus als het echt stortregent, dus veel heb ik er op dat moment niet aan.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:29

Ik rijd alleen in het bos, dus als het regent merk je er nooit zo heel veel van. Zijn natuurlijk uitzonderingen.
Maar normaal gesproken rijd ik met elk weer. Des te lekkerder is het douchen na het rijden.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:11

Nou, als het echt hard regent ga ik niet rijden. Niet eens omdat ik zelf zeiknat wordt, maar meer voor de gezondheid van Siki... Ze zweeet behoorlijk en het lijkt mij niet goed om haar door de regen zo te laten afkoelen. Ze staat altijd in het weiland, dus een deken op en op stal om op te drogen is er ook niet bij. Liever geen snotterend paard, dan sla ik wel een keer over hoor!

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:38

Ik weet ook nog wel een keer, in februari had ik een wedstrijd, maar daar ging ik te paard heen, en het storte keihard ook hagel.
We kwamen aan als verzopen katten en werden behoorlijk voor gek verklaard.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:47

Ik heb 1 jaar op een stal gestaan met alleen een buitenbak. Daar reed ik ook altijd in de regen (tenzij het echt met bakken uit de hemel kwam) Ik had toch een cap op, en jack vindt het geweldig, hij probeert drupjes op te vangen met zijn onderlip , en hoe harder het regent hoe meer hij liep te showen. Wel moest er geen harde tegenwind staan, want dat dook ie met zijn hoofd tussen zijn knieën zodat zijn hoofd niet nat werd Cool , nu ik de luxe van een binnenbak heb, doe ik het niet meer. Bloos

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:22

Gewoon doorrijden. Het kan natuurlijk te gek worden, vooral als het gaat onweren. maar ik denk dat het belangrijk is dat ook te trainen. Er zijn paarden die nerveus worden van harde regen en wind, als je dan altijd binnenblijft dan heb je een probleem als het je een keer overvalt tijdens een wedstrijd of buitenrit. Ik rijd endurance dus ik train dan sowoeso door. Als ik een wedstrijd heb en het gaat hozen dan moet mijn paard daar wel aan gewend zijn anders is het niet eerijk tov je paard.
Maar in alle eerlijkheid Bloos Al sik moet gaan dressuren en er komt een bui aan, dan wacht ik ook wel 5 minuten tot het ergste over is Knipoog

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:35

Ik ga gewoon rijden hoor! Je smelt niet Tong uitsteken
Maar daarna even een zweetmes over je paard halen binnen zetten met een zweet deken om,jij je tuig even droog maken en vetten en hup kast in...paard droog en naar stal Lachen

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:46

Ik vind het niet erg hoor, juist lekker fris. Haha!
Het is alleen wat meer werk na het rijden om je pony/paard droog te krijgen. Alleen te vaak in de regen rijden is ook weer niet leuk.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:51

Maar zoals ik al zei; als je geen stal tot je beschikking hebt dan vind ik het een ander verhaal. Dan kun je niet je paard lekker ingepakt op stal zetten, ik rijd daarom ook niet als het hard regent, wil niet dat ze ziek wordt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 21:07

als het erg hard regend vind ik rijden ook gewoon zelf niet leuk moet ik eerlijk toegeven zwak he.Denk dat ik er zelf ook ziek van kan worden. Het paard loopt scheef wil zelfs stoppen (bijrijdpaard die ik iets meer dan een maand rijd), ik word koud, de druppels lopen je ogen in zodat je weinig ziet en doet nog zeer ook, teugels gaan glibberen (als je geen handschoentjes aan hebt) kortom denk niet dat ik er aan begin. Als het een volgende keer weer hard gaat regenen als ik het paard moet rijden dan ga ik wel longeren de eigenaresse vind het niet erg heb het overlegd.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:20

Ik heb zelf een ijslander, staat 24 uur per dag buiten. Heeft geen schuilstal en ik rijd met elk soort weer. Regen of geen regen. En mijn paard is er nog nooit ziek van geworden, dat hij bezweet in de wind en regen staat. Misschien moet je eens op paardnatuurlijk.nl kijken, dan kan je zien hoe onzinnig je bezig bent om te zeggen dat je paard ziek word van bezweet in de regen staan.
Ik gebruik geen dekens of wat voor onzin dan ook.
Je moet maar zo denken dat de meeste regen nog altijd naast je valt.