Gisteren was ik zelf weer eens op komen dagen na 2 dgn rust te hebben gehad. Toen ik naar haar stal toeliep merkte ik gelijk al dat ze het er niet mee eens was dat ik 2 dagen niet ben geweest. Ze is die 2 dgn door een meisje op stal gelongeerd geweest en ik wilde vandaag weer gaan rijden. Het was mooi weer dus ik ging lekker buiten rijden. Tijdens het poetsen zat ze al duidelijk te piepen om niets. Ze was het er duidelijk niet mee eens
. Na haar opgezadeld te hebben en rijklaar gemaakt te hebben liep ik met haar naar de buitenbak. En voor de opening van de buitenbak bleef ze stilstaan. Ik kreeg er voor geen mogelijkheid de buitenbak in. Wat was ze aan het klieren zeg. Na flink kwaad op haar geworden te zijn heb ik er met moeite naar binnen gekregen. Ff voor de zekerheid de buitenbak dicht gedaan (ze wilt nog weleens in galop naar stal rennen hi hi). Eerst lekker 10 min. losgestapt en toen maar eens wat contact in haar mondje opgezocht. Ze was lekker voorwaarts en ze liep zo lekker voorwaarts neerwaarts, toen kwamen we aan de lange zijde waar allemaal springbalkjes aan de kant liggen. Hier ging ze ontzettend moeilijk over doen en ging er met een ruime boog omheen lopen. Oke, 1 keer vind ik wel leuk maar de 2e keer moet ze echt niet aanstellen en gewoon er langs rijden. Maar nee hoor, ging weer met een ruime boog omheen en nu dacht ik dat ik de volgende keer er langs ging wel ff slim ging doen. In de hoek van de lange zijde ging ik haar dus instellen voor een schouderbinnenwaarts, dit deed ze braaf totdat ze er in ene achterkwam dat die lange zijde "het enge gedeelte" was en toen was ze het totaal niet meer met die schouderbinnenwaarts eens en wat doet ze...........ja ze kwam 2 X omhoog. De eerste keer viel mee, maar omdat ik er vooruit wilde trappen dacht ze vast zoiets bekijk het maar en daar kwam ze weer. Nou ik had nog nooit zo'n mooie uitzicht gezien van de buitenbak. Jeetje wat kan zo'n beest toch groot zijn zeg. Het was net kiele kiele of ik was achterover geklapt. En daarna kon ik haar totaal niet meer naar voren rijden. Wat was ze toch een ramp. Ik kon echt niets meer doen op haar, als ik haar naar voren wilde drijven bleef ze stilstaan. Zweep had ik niet dus ik kon weinig meppen en het ging mij er alleen maar om dat ze voorwaarts was. Ik nog een paar rondjes geprobeerd maar dat wilde niet baten, toen ben ik naar de longeerkraal gestapt, heb haar zadel er af gegooid en ben er gaan longeren. Nou nu wist ze wel hoe ze moest lopen hoor, ze wist nu allang al dat ik niet meer het vriendelijke baasje was. Ik heb haar nog nooit zo hard zien galopperen in een longeerkraal. En ik stond maar een beetje te staan en HO te roepen. Ze was niet meer te stoppen. Na een half uur nadat ze uitgerend was heb ik haar met een zweetdekentje de stapmolen ingegooid zodat ze lekker rustig op adem kon komen. En daarna nog lekker nagepoetst en ff met haar wezen wandelen over de dijk en weer op stal gezet.
Ik zou eigenlijk bang en pisnijdig moeten zijn, maar ik vind het zo heerlijk een paard met karakter. Ik zou niet zonder kunnen.