Het was dus de bedoeling dat ik samen met 2 vriendinnen (Christien en Ods) en Senna afgelopen vrijdag op wedstrijd zou gaan in het zuiden van Belgie.
Omdat het zo'n lange reis is en we vroeg in de morgen aanwezig moetsen zijn, zijn we op Donderdag op tijd weggegaan, om eerst bij Kim van Manen, die nu ook in Belgie woont, te overnachten en daarna door te rijden naar de show.
Zo gezegd zo gedaan.... niet dus
. We zijn wel mooi op tijd bij Kim aangekomen waar we heel leuk ontvangen werden, heerlijk weer was en we echt even hebben kunnen genieten van Kim op Zippin N Investments, de Champagne hengst van de Double J paints die bij haar in training staat en die we op vrijdag weer mee naar huis zouden nemen, zodat hij thuis merrie's kan dekken en daarna weer naar Kim kan.
Hij liep echt fantastisch
, ik kan niet wachten tot het najaar wanneer ze hem uit kan brengen! Hij zal met zijn bewegingen echt een aparte verschijning zijn, om van zijn kleur en bouw niet eens te spreken. Wat een beweging, echt om te kwijlen....
Nou, savonds Senna d'r manen even helemaal mooi gemaakt en lekker naar bed! Senna voelde zich ook direct thuis in haargrote box en had al lekker gegeten en gedronken.
We moesten wel vroeg op om op tijd op de show te zijn, dus om 3.30 uur waren we al wakker, om 4.30 uur stond Senna al braaf in het pikkedonker geladen in de trailer, vol goede moed naar de wedstrijd! Ik had er zo'n zin in!!
Om 7.15 uur waren we er bijna! Alles ging goed, we liepen helemaal op schema, tot er vlak voor ons een ernstig auto ongeluk gebeurde!!!!
Er was een auto van de andere kant van de snelweg door de vangrail heen gereden, gelukkig geen ernstige gewonden, maar natuurlijk wel wat ravage op de weg.
We stonden helemaal stil...... 3 km van de afslag naar de show
!!!! Ik heb meteen de show gebeld om het ze te laten weten, kennelijk was ik niet de enige, voor ons stond ook een trailer die onderweg was.
Tegen 8 uur konden we weer rijden en ik dacht eventjes dat we het nog zouden halen!! Maar helaas, de route planner was uitgevallen en we misten in de drukte de afslag, voor we het wisten zaten we in Frankrijk!!!!
Natuurlijk meteen om gedraaid, maar ook de andere kant op was er een flinke file ontstaan! Tegen de tijd dat we weer bij de goede afslag waren was het al 8.40 uur, ik heb weer naar de show gebeld en kreeg te horen dat de merries al begonnen waren, dus het had geen zin meer om te gaan!! Reken maar dat ik even een potje heb zitten huilen
!! Dus, weer terug naar Kim, wat erg lang duurde vanwege de files en inmiddels was het natuurlijk spitsuur geworden, in Belgie geen Koninginnen dag natuurlijk!
Bij Kim aangekomen kregen we lekker vlaai die Kim gehaald had als Troost, heel lief
! Senna daar laten rusten en eten en drinken, toen Zippin N Investments in geladen en Senna ook, wat liep ze weer braaf de trailer op! Dat met een vreemd paard erbij en na zo'n lange rit! Ik was zo trots!
Ook deze rit ging niet zoals gepland, natuurlijk waren er weer allerlei omleidingen waardoor ik het idee heb dat we half Belgie door gereden hebben
! Ne een paar keer de weg gevraagd te hebben kwamen we toch eindelijk op de weg naar NEDERLAND! Was was ik blij! Zeek (Zippin N Investments) gedroeg zich als een echte gentleman met Senna (behalve dat ie haar hooinet elke keer plunderde
) en ze hebben een goede reis gehad naar Utrecht waar Zeek weer thuis was en Senna weer de kans kreeg te rusten en te eten, wij ook, want bij de Double J Paints hebben we heerlijk aan de spagetti gezeten en van alle veulentje mogen genieten die in de wei aan het spelen waren, wat een kanjers!! Senna heeft nog even naar haar papa A Hint Of Te mogen zwaaien, tjonge, wat lijken die 2 toch op elkaar!! Ooit wil ik echt foto's van hun samen!!
Om 19.00 uur hebben we arme Senna weer ingeladen, wat ze weer meteen deed, ze is zo braaf en konden we eindelijk weer op huis aan!
Gelukkig was de rit naar huis erg voorspoedig en heb ik Senna lekker verwend toen ze thuis was, haar benen goed ingemasseerd met Cole's gel en verder met rust gelaten, de volgende dag was ze niet eens stijf maar heeft ze wel lekker de hele dag in de wei mogen staan! Ze was een kanjer en ik ben zo trots op haar dat de tranen me nog elke keer in de ogen springen!!
Senna bedankt!! Je heb je ware aard laten zien, je had alle recht om je als een klier te gedragen en geirriteerd te zijn op mij, maar je hebt je er als een volwaardig show paard door heen geslagen en mij niet in de steek gelaten
!Ods en Christien, jullie waren zo fantastisch!! Ook jullie hebben me zo gesteund en ook wanneer ik echt liep te bitchen en te huilen waren jullie vol begrip en steun, THANKS!!!
)