Oh, ik ben zo blij. Ik heb voor het eerst na 2 weken terug kunnen rijden. Jullie zullen nu zeggen '2 weken', zo lang is dat nu ook weer niet maar ik heb eigenlijk al meer dan een maand echt weinig kunnen rijden (1 X per week, en Rocky's conditie was nu zo goed
\ )
Ik ben met Rocky en mijn nieuwe zadel (en mijn 'Stübben' stijgbeugelriemen
) naar de piste getrokken en heb daar wat losgereden. Ik voelde dat het even geleden was, maar na wat oefeningen was hij goed los. Eerste galopje was moeilijk, op de volte natuurlijk niet, maar rechtdoor was echt moeite doen op om het tempo aan te houden, maar na wat buigen en stelling was hij weer helemaal de oude en hij deed het verbasend goed.
Het zadel zit echt goed. Betere beenligging en gemakkelijker om door te zitten. Na het rijden zadel eraf gehaald en het zadel had duidelijk overal even veel gedrukt. Maar het liefst van al rij ik toch wel zonderzadel en daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt. Naast de wei is een hooiland waarvan het gras juist kort is. Dat is lekker bergop, juist goed voor een galopje. Ik voelde me al helemaal natuurlijk paardrijden
, zeker toen ik het ook waagde in de bergaf. (heb een hekel aan bergaf draven of galopperen, maar mijn angst is overdreven, want zoooo erg daalt het ook niet. Vandaar dat ik mijn angsten probeer te overwinnen
)
Femke