zoveel domheid, ik wist niet dat dat bestond...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:07

Jeetje ik dacht dat ik wel eens domme acties had, maar dit slaat alles.

Gelukkig is het nog goed afgelopen, maar het had ook heel anders kunnen gaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 16:14

Cassidy schreef:
Blijkbaar wist hij niet waar de rem zat? Zo'n goede ruiter is het dan ook niet geweest.
Heb je hem weleens zien rijden?

Jawel, in zijn eentje op een paard buiten. Meer dan eens is hij op dat paard wezen rijden. Later is dat paard verkocht, vond hij heel erg.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:17

banketstaaf dat een leuk ritje zo moet afloppen.
gelukkig heeft niemand iets ergs opgelopen.
Lomp is het wel maarja als iemand bang is doen mensen wel vaker stomme dingen.
Net zoiets als je paard in volle galop tegen een boom proberen te sturen.. hoevaak ik dat wel niet mis heb zien gaan, paard duikt op het laatste moment op zij en ruiter kwakt op boom of blijft er met voet/.knie achterhangen...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:47

Potverdorie, wat zal jij in de stress hebben gezeten in die situatie. Paard los, weet helaas nu idd hoe dat voelt, iets om nooit meer mee te maken Gelukkig is het met jouw paard ook goed afgelopen zeg!
Of het pure domheid van de ruiter was weet ik niet, eerder onervarenheid denk ik, iemand met een beetje paardenverstand zou er niet vrijwillig afgaan in galop, gelukkig dat Paddy flink liep te brullen en dat alles met een sisser is afgelopen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:15

Guttegut... zeker zo'n vent die dat paardrijden allemaal een eitje vind... Ik moet zeggen dat zelfs toen ik een beginnend ruitertje was ik 'in galop afstappen' nooit een optie heb gevonden. Ik hield me goed vast en wachtte op een moment dat ik weer controle kon krijgen. Kan me goed voorstellen dan je boos bent... als 'ie nou gewoon even roept 'ho! langzamer!' ofzo...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:21

nou desiree, ik ben het iegenlijk niet zo met je verhaal eens (dat het een dommerd is), maar ik heb te weinig info zeg maar.

want hoe goed kon ie rijden ? als je amper wat met paarden te maken hebt kan ik me voorstellen dat je domme acties probeert onderweg omdat je bang bent.......

Ik zou zelf nooit iemand die geen/weinig ervaring had meesturen op een buitenrit maar dat terzijde.
Vind het dus een beetje dubbele actie............

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:22

Ik irriteer me zo aan mensen die denken dat paardrijden een eitje is! Dit is dus duidelijk ook weer zo'n type, owh, dat doe ik wel even... Totdat het toch wel eng wordt en dan ineens rare dingen gaat doen! Maar idd, zulke mensen neem ik dus niet eens mee naar buiten, of iig niet in galop! Maar ik denk dat je daar zelf ook voorzichtiger mee bent geworden...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:25

daarom altijd een longeerlijn aan de onwetende vastmaken. Haha! Haha!

tis super schrikken......... maar gelukkig goed afgelopen....... ik denk ook dat collegatje niet meer zo een grote mond heeft

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 22:55

IngridM schreef:
nou desiree, ik ben het iegenlijk niet zo met je verhaal eens (dat het een dommerd is), maar ik heb te weinig info zeg maar.

want hoe goed kon ie rijden ? als je amper wat met paarden te maken hebt kan ik me voorstellen dat je domme acties probeert onderweg omdat je bang bent.......

Ik zou zelf nooit iemand die geen/weinig ervaring had meesturen op een buitenrit maar dat terzijde.
Vind het dus een beetje dubbele actie............


Goed rijden kon ie niet nee, dat had ik al eerder gezegd. MAar ik heb OOK eerder gezegd dat ik de situatie best in de hand had kunnen hebben, in die zin, dat ik iones wel tegen had kunnen houden. MAar ja, het gedrag van een ruiter heb ik NIET in de hand.

WAnt wie houdt er nu rekening mee dat iemand af wil stappen in GALOP! Kom op nou! En amper met paarden..... sja, veel verstand heeft hij er niet van, hoewel hij eigenlijk beter zou moeten weten: hij heeft toch zoveel meegeholpen met paarden in de stallen (eerst bij jan en nellie en daarna bij Teunissen):
- stallen uitmesten
- paarden in de wei zetten en ook weer terug op stal
- en rijden had hij ook gedaan, ging zelfs in zijn eentje naar buiten.

Ik vond hem daar onvoldoende ruiter voor, maar iones is gewoon betrouwbaar genoeg. En nogmaals: iones heeft niets raars gedaan.

Hij heeft me de kans helemaal niet gegeven om in te grijpen. Heel dat gedoe had HELEMAAL niet hoeven te gebeuren als hij me duidelijk gewaarschuwd had. Hij is gewoon een menneke zonder erg.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 00:26

Een ruiter die "af wil stappen tijdens t rijden"

is een beginner die zijn evenwicht kwijt is.

Blaf beginners met een grote mond ten aller tijden af, en bepaal zelf t tempo bij een buitenrit, en spreek af dat jezelf voorop rijd, anders gebeuren dit soort dingen.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:48

Wanna sukkel. Ik weet dat Iones heel lief is Lachen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 21:13

orionneke schreef:
Wanna sukkel. Ik weet dat Iones heel lief is Lachen.

Kijk! En jij kunt dat weten! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:32

Maar een paard is en blijft een paard en zelfs de grootste sukkel kan wel eens iets geks doen. Daarom is het altijd link om een beginnende ruiter mee op pad te nemen zonder goede voorbereiding.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:58

Een paard in het nauw maakt rare sprongen, dat spreekwoord kenden we al.
Blijkbaar geldt het in dit geval niet voor je paard maar wel voor de ruiter Knipoog

Ik denk ook dat het een paniekgreep is geweest en hij "afstappen" als laatste uitweg heeft gezien.
Niet slim, maar achteraf doe je daar niks meer aan.
Gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen, dat had inderdaad heel anders kunnen gaan.

Ik denk ook dat het weinig nut heeft om boos op hem te blijven.
't Is een superdomme actie maar je schiet er zo weinig mee op om boos te blijven, hij voelt zich waarschijnlijk al rottig genoeg.
Net zoals het wat ver gaat om jou iets te verwijten, je wilde goed doen en hebt een inschatting gemaakt van z'n rijkunsten en tot de conclusie gekomen dat het wel zou kunnen op een betrouwbaar paard.
Helaas is het anders gelopen, maar je kunt jammer genoeg niet alles vantevoren voorzien.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:22

Ik denk niet dat je Desiree de schuld kan geven. ZIJ is degene die dat paard kent en vertrouwd. Als ik weet dat mijn paard niks doet, en er komt iemand die zegt dat ie het kan en jij geloofd hem, tja dan neem je hem mee. Wel zo gezellig toch. Wie verwacht er nou dat iemand (notabene met ervaring!) in galop gaat afstappen?

Ik snap ook niet hoe iemand ook maar op het idee komt om af te stappen in galop :S hoe vreemd ben je dan bezig? Tja dat ie in paniek was is nog te begrijpen, maar om dan zomaar het paard en jezelf in gevaar te brengen...
Nee dat gaat er niet helemaal in.

Ik snap je reactie, het is ook echt niet jou schuld Desiree! en ook zeker die van het paard niet. Hij had zichzelf gewoon beter in moeten schatten, maar dit had niemand kunnen voorspellen.

Nou ja, toch gelukkig dat het goed is afgelopen Lachen

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:55

jee, wat zal je geschrokken zijn zeg! gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen. (had de meneer in kwestie wel een cap op? omdat hij toch een hersenschudding heeft?).
Ik hoop dat jullie allemaal weer van de schrik zijn bekomen.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:49

ik krijg naar mate ik dit topic volg steeds meer t gevoel dat de ts of zelfs het paard de schuld krijgen..
die hebben niets verkerds gedaan..
hij zei zelf dat ie kon rijden.. toch een mak paard, wat geen stap verkeerd gezet heeft, welke idioot stapt af als je galoppeerd... gaat toch veel te snel??????????? sorry hoor maar ik vind niet dat de ts of het paard ergens blaam treft!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 09:29

Nope, hij had geen cap op. Al wat hij had (toch wel een rijbroek en rijlaarzen) had hij gekregen. Het mocht niet teveel geld kosten.

Mensen die hem kennen hebben mij verteld dat ik hem nooit mee had moeten nemen. Niet op de eerste plaats omdat hij onvoldoende zou kunnen rijden, maar om een andere reden.

HIj is gewoon heel simpel. Ik weet niet hoe ik me uit moet drukken zonder hem ongewild te beledigen, ik hoop dat jullie het zo begrijpen.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:47

als die mensen dat nou even eerder hadden gezegd! maar ja, achteraf is het makkelijk praten.
Ik denk dat in dit geval niemand schuldig is, je paard sowieso niet, jij niet (je had het toch niet kunnen voorzien) en die man dus ook niet (want die is simpel.)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 09:52

Die mensen hoefden dat niet tegen me te zeggen, ik had dat zelf ook kunnen weten. Ik kende hem immers al langer. Alleen heb ik me ondanks dat toch nooit kunnen voorstellen dat hij in staat zou zijn tot zulke domme acties. MAar goed, nu weet ik dat het WEL bestaat. Ik kijk voortaan wel uit wie ik meeneem....

Ik draag wel schuld hoor, ik had echt beter moeten weten.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:45

Jeetje dat is wel een toppunt van een idiote actie zeg.