dressuurprikker meets Fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 18:28

Vandaag ben ik bij Maarten in Nijverdal geweest om een bosrit te maken met zijn Fjorden. We hadden die afspraak al weken staan, en nu moest het er maar eens van komen. En we hadden er, gezien het weer, geen betere dag voor uit kunnen kiezen Haha!

Bij Maarten thuis hebben ze 2 Fjorden: Jelka en Frieda. Maarten rijd Jelka en ik mocht Frieda meenemen. Wel een belevenis op zich, al bij het opzadelen. "Maarten, waarom zit er een veter vooraan het zadel???" "Daar kun je je jas onder vastbinden als je het warm krijgt onder het rijden." Kijk, dat soort features krijg je er nou niet bij als je een dressuurzadel koopt. "Ik kreeg het iets te warm onder mijn proef, dus ik trek mijn slipjas maar even uit en bind het even voorop vast" *LOL* *LOL*

Jelka en Frieda waren engeltjes onderweg Schijnheilig Ze kunnen elkaar nog wel eens flink gek maken, maar vandaag hadden ze daar blijkbaar geen zin in. Toen we bij een breed bospad kwamen hoorde ik Maarten haast denken "oei, zo'n dressuurprikker, die wil dit vast in een verzameld galopje doen..." Haha, dat bleek dus mee te vallen. }> Deed me even terugdenken aan het SGW-rijden wat ik in een ver verleden nog gedaan heb.

Heel gek, dit is vlak bij huis, maar ik was nog nooit in dit natuurgebied geweest. Frieda gaf me uitgebreid de tijd om er ook van te kunnen genieten. Het was heel lang geleden dat ik echt zo'n bosrit "om het buitenrijden" heb gemaakt. Normaal heb ik niet veel tijd om lekker te kletsen onder het rijden, maar dat ging nu prima! Maarten heeft me veel verteld over Fjorden en endurance. Heel leuk, want endurance daar weet ik dus echt 0,niks vanaf. Dus volgend jaar ben ik erbij in Holten als groom!! Go Maarten en Jelka! Party!!

Na afloop vroeg Maarten of ik Jelka eens wilde aanvoelen in de bak. Jelka vond het niet echt leuk geloof ik dat ze na de rit nog even aan het werk moest terwijl Frieda al lekker mocht gaan rollen, maar ze ging braaf nog even aan de gang. (zie foto)

Daarna hebben we de paarden lekker weer op stal gezet. Ze hebben zelf een uitloop naar de bak waar ze dus meteen gebruik van maakten om uitgebreid te gaan liggen rollen... dat moet straks dus nog gepoetst....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 18:32

ok sorry, foto duurt nog even, wat troubles met uploaden...

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 18:37

Zijn jullie in Holten geweest...??? daar is het zeker mooi rijden...bijna net zo mooi als in Apeldoorn....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:30

Hee leuk joh! Ik hoorde van Maarten al dat het heel gezellig was, kreeg steeds icq-berichtjes van hem: 'Lotje zit hier nog steeds, ik krijg haar niet de deur uit maar het is ook zo gezellig!'. Hihi, Lot op een Fjord... Jullie zijn vast naar het Wierdenseveld geweest hè? Daar ben ik ook nog nooit geweest, maar binnenkort neem ik Ameretto mee naar Maarten en dan gaan we daar ook eens rijden.

Dorine, bedoel je de Holterberg? Ken je het daar, heb je er gereden? Mooi hè? Het ligt op rij-afstand van m'n ouders, ik ging daar vroeger altijd lange buitenritten maken met mijn pony. Fantastische lange zandpaden, heerlijk!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:36

Yep, was een super geslaagde dag. Rond een uur of half vijf waren we klaar met de paarden. Hierna nog 'even' bokken. Ik heb uiteindelijk Lotje om kwart voor negen de deur uitgezet. Hihi, ze wilde maar niet weg *LOL*

Tja, met de paarden ging het dus ook super! Zoals Lotje al schreef willen die twee er altijd een wedstrijdje van maken wiens neus het verst uitsteekt Haha! Maw, ze willen allebei voorop lopen! Dat viel dus deze keer heel erg mee, Jelka wilde zowaar achter de dikke kont van Frieda blijven lopen Lachen

Een leuke bijkomstigheid was dat ik opmerkte dat Frieda begon te schuimen. Dat is iets wat praktisch nooit voorkomt bij haar en Lotje kreeg dit dus voor elkaar Party!!

De rit zelf was heerlijk. Rustig stappen door het natuurgebied bij ons in de buurt en een flinke 'ren'-galop over een lekker zandpad.

Kortom, het was een dag die zeker herhaald mag worden en ik denk er met veel plezier aan terug. Maareuh Lot! Ik wil wel graag de foto's zien van mijn lieffie hoor!! Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 08:23

ooooh Jaloers mhhh het wordt hoog tijd dat ik jouw aanbod voor mij ook maar aanneem maarten... en Jij kwam ook nog een keer gruninger hobbelen toch? als ik op zo'n verwassen geel monster moet kun jij ook best op zo'n ploegpaard *LOL*

Klink heel erg leuk maare als het zo mooi rijden is daar betekend dat dat we voor de volgende boktrit ook een lokatie hebben gevonden?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 01:07

he dat is grappig er is weer een jelka en frieda fan bij!!!!
BTW knap dat je Frieda aan het schuimen kreeg!!!!
Hoe deed je dat dat wil ik ook!
leuk dat jullie genoten heebn van de rit en het is daar inderdaad errug mooi