Bij Maarten thuis hebben ze 2 Fjorden: Jelka en Frieda. Maarten rijd Jelka en ik mocht Frieda meenemen. Wel een belevenis op zich, al bij het opzadelen. "Maarten, waarom zit er een veter vooraan het zadel???" "Daar kun je je jas onder vastbinden als je het warm krijgt onder het rijden." Kijk, dat soort features krijg je er nou niet bij als je een dressuurzadel koopt. "Ik kreeg het iets te warm onder mijn proef, dus ik trek mijn slipjas maar even uit en bind het even voorop vast"

Jelka en Frieda waren engeltjes onderweg

Heel gek, dit is vlak bij huis, maar ik was nog nooit in dit natuurgebied geweest. Frieda gaf me uitgebreid de tijd om er ook van te kunnen genieten. Het was heel lang geleden dat ik echt zo'n bosrit "om het buitenrijden" heb gemaakt. Normaal heb ik niet veel tijd om lekker te kletsen onder het rijden, maar dat ging nu prima! Maarten heeft me veel verteld over Fjorden en endurance. Heel leuk, want endurance daar weet ik dus echt 0,niks vanaf. Dus volgend jaar ben ik erbij in Holten als groom!! Go Maarten en Jelka!

Na afloop vroeg Maarten of ik Jelka eens wilde aanvoelen in de bak. Jelka vond het niet echt leuk geloof ik dat ze na de rit nog even aan het werk moest terwijl Frieda al lekker mocht gaan rollen, maar ze ging braaf nog even aan de gang. (zie foto)
Daarna hebben we de paarden lekker weer op stal gezet. Ze hebben zelf een uitloop naar de bak waar ze dus meteen gebruik van maakten om uitgebreid te gaan liggen rollen... dat moet straks dus nog gepoetst....