Vanochtend vroeg wakker, veelste te vroeg maar de moeite waard.
Zoveel mogelijk alles probeerde te onthouden wat allemaal mee moet en met de "benodigde rotzooi", tenminste zo zag het eruit achterin de auto

Megantjuh was een super groom!

Eenmaal onderweg ging het stukken beter met mijn rijgedrag, ik moest alleen maar wennen aan de omvang en gewicht... dus alle filé vermelding vanmorgen in de regio was vanwege mij

Megantjuh was ook een super in de richting geven welke weg wij moesten volgen en welke afslag wij moesten nemen, dat wij toch wel netjes optijd was, alleen in het dorp zelf was het terrein niet zo makkelijk te vinden komende vanuit een ander richting (heb gelijk geoefend achteruit rijden met de veewagen...).
Toen moesten wij snel Gracy uitladen en Megantjuh ging haar snel opzadelen terwijl ik ging snel informeren hoe of wat en waar ik mij moest melden.
Het viel mee, de groep waar ik ingedeeld was waren nog aan het inrijden, dus kon ik met Gracy een aantal rondjes meedraven en los springen. Het les begon gelijk de eerste minuut dat ik eraan kwam, sja.. Gracy heeft een peteit hoofdje en haar hoofdstel moet wel een extra gaatje krijgen

Gracy was super braaf en liet ook gelijk haar "stoute kant" zien... bij de waterhindernis. Sja baasje is te lief, dus heeft Gracy laten zien hoeveel respect ze heeft voor mijn been als ze nergens geen zin in heeft.... niets!
Dus met behulp van een ervareren streng ruiter, leerde Gracy hoe belangrijk het is om te luisteren, en na deze spoed cursus ging Gracy ook in het waterpartij met mij.
Toen zijn wij het veld ingegaan met allerei hindernissen, echt onwise gaaf en ook een beetje eng (hier moest ik aan mijn vertrouwen werken!) Wij waren een kleine groep en de meiden waren fantastisch! Ze hielpen mij om meer vertrouwen te krijgen voor het nemen van bepaalde hindernissen. In de trainning werd veel gewerkt met kudde gedrag en met aansluitwerk volgen we elkaar over de hindernissen.
Ik vondt het een geslaagde leerzame gezellige dag! de mede ruiters en de instructer waren super! En Gracy vondt het ook onwise leuk! (behalve de waterpartij..

Op zeker een herhaling waard!