Shetlander dood gevoerd !:|

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:52

Over 6 รก 7 weken weken zou ze het veulen krijgen. Ik moet zeggen dat er de laatste tijd genoeg kinderen bij ons op stal komen die absoluut amper iets van paarden en pony's afweten. (vind ik) Ik weet niet echt precies wie het hebben gedaan maar ik hoor zo het een of ander over bepaalde mensen. Geloof ook dat ik heb horen zeggen dat het een halve zak brok is geweest. Die zouden ze eventueel wel kunnen dragen. En een zak van 25 kilo kunnen ze toch ook slepen met zijn 2e ofzo? Verward
Verder heb ik echt geen woorden voor!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 07:24

carola1 schreef:
ook 2 kinderen kunnen geen zak van 25 kilo tillen hoor.


Kinderen van rond de 10 zouden dit kunnen.
Ik heb zelf een aantal kinderen die meehelpen op de wijkboerderij en die kunnen alleen of met zijn 2-en een zak zand tillen die ook 25 kilo weegt.

Overigens heel sneu voor de pony, ziekelijk dat zoiets gebeurt!

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 07:39

carola1 schreef:
ja,als heel de zak erin lag (dus de verpakking) dan kunnen ze het wel versleept hebben.
bahbah.


Maar Controleren de manege eigenaren even niet de slallen.
Je ziet dat toch liggen (zak voer??)
Ik loop altijd even rond voor ik afsluit hoor.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:09

Het is een pensionstal en er zijn dus zat mensen die hun paard/pony bijvoeren. Dus dat ergens een zak voer staat is ook normaal dan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:12

Ik weet iig dat bij ons de paarden allemaal nauwlettend in de gaten gehouden worden en als er een zich niet lekker voelt dan zie je dat toch........ ook als je 4 keer langs een stal loopt en het beest is maar aan het eten....... zoiets ongewoons zou mij iig opvallen.

Zielug voor het dier, maar ik denk wel dat dit voorkomen had kunnen worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:16

Jeetje wie DOET nou zoiets! Boos!

Veel sterkte voor de eigenaren.. Ach gut

Caira
Berichten: 26085
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:27

Ik vind het ook heel sneu, maar ben het zeker met Gijsenkim eens! Dit zou voorkomen kunnen worden!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:44

en laat het alsjeblieft geen begin van een hetze worden tegen 'pennymeisjes', kom op toch zeg mensen. Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:53

wie doet nou zoiets. Vind sowieso dat je andermans paard niet voert (wat dan ook) zonder toestemming. Maar daar denken velen bij mij op stal ook anders over.

Lijkt mij een heel naar gezicht voor de pensionklanten om zo'n beestje zo respectloos te zien liggen. Hoop maar dat de daders het ook gezien hebben. Sterkte Ach gut

Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 10:30

irish_lady schreef:
Ik vind het ook heel sneu, maar ben het zeker met Gijsenkim eens! Dit zou voorkomen kunnen worden!

gister toen ik op stal kwam is er ook meteen delen van stal afgezet waar kinderen nix te zoeken hebben! en ik weet ook zeker dat er maatregelen worden genomen om het voer op te bergen enz.....de shet stond ook in een best afgelegen stal dus....en daar komen vaak alleen die kleine kinderen om te kijken enzo....bij die stal is ook zon scoobie doo touwtje gevonden dus...ik denk dat er vast wel een kind is die er mee te maken heeft ! op stal komen echt heel veel kleine kinderen die er ook helemaal nix te zoeken hebben...die gaan dan vaak ff met hun vriendinnetje mee!! als ze paard willen rijden moeten ze maar naar een manege gaan...ik vind ook dat er maatregelen genomen moeten worden zodat niet al die kleine kinderen heel hun vriendinne club meenemen !

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:48

Echt ongelooflijk! Ik heb er echt geen woorden voor. Ik snap wel dat kinderen het leuk vinden om zo'n pony te voeren...maar bij ene hele zak, zullen ze toch wel beseffen dat dat veel te veel voor zo'n beestje is. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:48

op de manege waar ik vroeger reed, hadden ze rattengif in de stal laten staan , kinderen zijn daar slobber van gaan maken... er zijn 3 paarden aan dood gegaan.... Verdrietig snap niet dat mensen zo dom kunnen zijn om zulke dingen in de buurt van kinderen te zetten...


echt sneu voor het shetje...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:51

Voorstel: stal Teunisse verboden terrein voor kids onder de 15! OK dan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:55

Wat een k*tkinderen zeg, om zoiets te doen. WEten ze ook wie het gedaan heeft?

De shetlanders van die stal zijn toch al niet gewend om gevoerd te worden....

De pony daar open en bloot neer te leggen vind ik geen pas geven. Niet uit respect voor het dier, maar ook niet voor mensen die ermee ongewenst geconfronteerd worden. Een dood paard is een vreselijk trieste aanblik.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:15

Gatverdarrie, ook zoiets is om een pony dat hoefbevangen is en dus op een schrale wei staat, gras gaan voeren van het weiland ernaast.........

Conclusie van het verhaal blijf met je tekkels van andermans paarden (en spullen) af!!!!!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:29

Beetje raar dat jullie kinderen de schuld geven Verward Zoals al eerder gezegd er is geen goed bewijs, jullie moeten boos zijn op de stalhouder want hieruit blijkt wel weer dat er geen goede controle is over de paarden en pony`s daar!!!

En schandalig en respectloos dat ze dat diertje gewoon zo laten liggen!! En stal theunisse zonder kinderen onder de 15---> goed idee maar dan is wel de halve stal leeg!!!

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:02

nou lekker dan.. veel sterkte ermee! Ach gut

LinnieLin
Berichten: 182
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:14

*zucht* Wat erg, weinig woorden voor, ben stil...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:43

ik ben het met G&K eens, en lopen ze daar geen laatste ronde? allee paarden even checken? dan moet een hele zak voer bij een shet wel opvallen...
en ik wil er nog wat aan toevoegen, nergens staat dat het kinderen zijn geweest, vind het daarom ook niet gepast om te roepen dat die penny meisjes het wel weer hebben gedaan.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:54

Bloos! Bloos! Echt heel erg!!!

Je kan nu niemand de schuld geven want je hebt geen bewijs! Maar het valt toch op als er ineens een zak daar staat of wat dan ook ?
Pff 25 kilo is echt heel veel

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:02

Jee, wat zielig, volgens mij gaat de brok nu wel achter slot en grendel. Er lopen dus personen rond op stallen die absoluut niets van paarden begrijpen. En of dit nou kinderen zijn of niet, het gebeurt blijkbaar toch.

Ik denk dat de verantwoording bij de manege eigenaar moet liggen,want dit had m.i. voorkomen kunnen worden.

Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 15:13

Koortje schreef:
Voorstel: stal Teunisse verboden terrein voor kids onder de 15! OK dan!

haha goeie! alleen de kinderen met een eigen pony mogen er dan wel komen he Knipoog maar ik vind ook niet dat al die kinderen een hele aanhang mee moeten nemen! Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:50

Maar de stalhouder beschuldigt dus een paar kinderen zoals eerder gezegd, en dat is al fout.
Maar de voorafgaande fout was al dat ze de boel niet voldoende in de gaten houden.
En vervolgens maken ze een grove fout om het dier zo onbedekt op het terrein te plaatsen. De ene fout na de andere....
Zo ga je niet met mensen om en ook niet met dieren.

Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 15:59

de stalhouder heeft de kinderen niet beschuldigd!! dat hebben een paar mensen van stal gedaan...omdat het kind eerst zei dat ze er iets mee te maken had en nu zegt ze dat ze van nix weet :S?

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:07

Er lopen toch genoeg mensen rond, is niemand iets opgevallen? Verward En als er gezegt wordt dat er zoveel mensen rondelopen die er geen verstand van hebben, waarom mogen ze dan op terrein komen waar ze niks te zoeken hebben? Verward Arm beestje...