Shetlander dood gevoerd !:|

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15378
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:42

Belker de mod: De discussie lijkt ook al te verzanden in het herhalen van standpunten. Als je geen nieuwe argumenten hebt reageer dan niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:42

De positieve verdiensten die jij daar opnoemt (de pensionpaarden staan er inderdaad wel altijd in een schone stal, dagelijkse weidegang) zijn ALLEMAAL de verdiensten van Dort. Die beschrijving van mij heeft alleen maar betrekking op die ander daar, die er zo'n janboel van weet te maken.....

Belker

Berichten: 15378
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:43

Belker persoon:
Deze gebeurtenis is afschuwelijk. Maar vaak is zo iets nodig voordat men wakker schrikt en gaat kijken naar de dingen die nog niet goed geregeld zijn. Laten we hopen dat hier lering uit wordt getrokken en dat ze er eits mee gaan doen.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:44

Denk dat het verstandig is ja Haha!

En als mensen van de pension stal er zo'n problemen mee zouden hebben als je daar zomaar kan voeren. waren ze wel weggeweest. Mijn kant van het verhaal sloeg dan ook niet terug specefiek op deze stal maar in het beleid in het algemeen van stallen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:45

Verward
Ik zie hem anders vaak genoeg tot `s avonds laat aan het werk.
Ben het met je eens dat hij wel veel met zn eigen dieren aan rommelt en fokt, maar daar gaat het in dit topic ook helemaal niet om. Het gaat hier over een Shet die doodgevoerd is door andermans schuld, helaas. Ik vind niet dat je van Dort of Mark of een van de meiden kan verwachten de stal de hele dag in de gaten te houden, inderdaad zeker niet als al die kleine kreng er rond lopen! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:49

Koortje schreef:
:?
Ik zie hem anders vaak genoeg tot `s avonds laat aan het werk.
Ben het met je eens dat hij wel veel met zn eigen dieren aan rommelt en fokt, maar daar gaat het in dit topic ook helemaal niet om. Het gaat hier over een Shet die doodgevoerd is door andermans schuld, helaas. Ik vind niet dat je van Dort of Mark of een van de meiden kan verwachten de stal de hele dag in de gaten te houden, inderdaad zeker niet als al die kleine kreng er rond lopen! Boos!

op zich is het goed dat ze die stal met 2en doen, maar ik zie en weet van Mark dat hij te veel nevenactiviteiten heeft. Toen ik er nog met mijn paarden stond zag ik mark overdags nauwelijks. Degene aan wie ik me richtte, was vrijwel altijd dort. Misschien dat je het niet met me eens bent, maar ik weet nog een paar personen (die ook hier op bokt komen) die het direct met me eens zullen zijn (ook uit dezelfde ondervinding).

als dort die stal daar in zijn eentje zou beheren en alles op zijn manier zou doen...... Dan kon dat nog eens een hele goede stal worden.

Jullie stal is te groot om nevenactiviteiten erbij te hebben. Die weilanden die niet aan huis liggen waar die jonge paarden opgroeien (en waar nauwelijks iets op te verdienen valt), en dat gefok met die honden, dat zou gestaakt moeten worden. Die aandacht kan dan weer uitgaan naar de stal en de mensen die er rondlopen. Echt, bij de meeste andere naburige stallen zou het geen kans hebben gehad om te gebeuren. Die kids zijn fout geweest maar je moet niet alle schuld bij hen leggen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:55

Dat is hun beleid zo. Dit is een (hopelijk) eenmalig ongeluk, het is verder altijd goed gegaan. Nogmaals, wat MIJ op een pensionstal aangaat, is dat MIJN PAARD er netjes bij staat, en dat is zo. Denk niet dat er veel mensen daarover zullen klagen, zie argumenten in mijn vorige berichtje.
Hoe ze het dan aanpakken, en als Dort het door zn eigen broer allemaal alleen moet doen, dat is dan toch niet onze (pensionklanten) zaak? Zo lang de paarden er netjes bijstaan, en zulk soort ongelukken zich niet herhalen, what`s the point?
Je kan Mark en Dort hier niet de schuld van geven, ze zijn geen babysitters! Zo lang zij het op deze manier en werkverdeling trekken, wie zijn wij dan om daar iets aan te willen veranderen??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:56

je leest niet goed. Want ik geef mark en dort niet alle schuld, dat heb ik al eerder gezegd. maar ik zeg OOK dat je niet alles op die kids kunt schuiven.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:58

nou nou nou niet hun zaak wil ik niet zeggen....

het is wel hun taak jouw pony/paard veilig daar te laten staan.... het had ook jouw paard kunnen zijn die ze dat bix hadden gegeven.

Ik denk dat het wel degelijk de taak is van een pensionstal te kijken wat er met je paard gebeurd als jij zelf niet aanwezig bent. Kijk hij hoeft niet op een krukje voor je stal te gaan zitten maar ik denk wat minder "vreemde kids" toe laten is wel bespreekbaar. en tevens kun je ouders er op aanspreken hun kind daar niet achter te laten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:58



Nogmaals: is het al zeker dan, dat de schuldige een kind is?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:13

Ik denk dat het weinig zin heeft om met modder te gooien en te zeggen: "die of die was de schuldige".
Laten we hopen dat men er lering uit getrokken heeft en dat het in het vervolg niet meer kan gebeuren. Gezien het feit dat het het gesprek van de dag is, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het idd goed doorgedrongen is...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:16

DePennyBitch schreef:
Ik denk dat het weinig zin heeft om met modder te gooien en te zeggen: "die of die was de schuldige".


Dat was niet de bedoeling van mijn vraag... De eerste keer dat ik mijn vraag stelde zette ik er ook bij dat iedereen door blijft zagen over kleine kinderen... Maar naar mijn weten is er niemand 'aangewezen', as far as i know is er niet meer bekend dan 'iemand' van stal, al dan niet volwassen...

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:25

laten we hopen dat het een kind was die het gedaan heeft....

misschien banketstaaf maar als een volwassenen zo iets zou doen is er toch echt een steekje los...

een kind is vaak onwetend

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:44

Echt verschrikkelijk!! Ik heb er geen woorden voor. zou er bijna nachtmerries van krijgen. Dat shetje is echt heel akelig aan zijn einde gekomen. Heel zielig.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:44

Pervinco"]
[quote="DePennyBitch schreef:
Ik denk dat het weinig zin heeft om met modder te gooien en te zeggen: "die of die was de schuldige".


Dat was niet de bedoeling van mijn vraag... De eerste keer dat ik mijn vraag stelde zette ik er ook bij dat iedereen door blijft zagen over kleine kinderen... Maar naar mijn weten is er niemand 'aangewezen', as far as i know is er niet meer bekend dan 'iemand' van stal, al dan niet volwassen...
[/quote]

Ik doelde ook niet op jou persoonlijk Pervinco...

Ik bedoelde dat dit topic nu vormen gaat aannemen van "die stalhouder deugt niet..."en "Ja maar, hij zus of zo..." Dan krijg je dus een discussie die ik zowieso niet eerlijk vindt hier op bokt, want de personen in kwestie kunnen zich niet verweren.

Daarom zeg ik, dat het in dit geval niet nuttig is te weten wie het heeft gedaan of wie nu eigenlijk de schuldige is, het feit is dat het gebeurd is en dat men daar op die stal, er de conclusies uit moet trekken. Het is in en in triest dat daar een onschuldige shetlandmerrie die hoogdrachtig was, de dupe van is geworden, maar het heeft in mijn ogen weinig zin om hier op bokt onderling naar elkaar te gaan roepen "dat het wel door die-en-die gekomen zou zijn want..." Dat lijkt me nu het minst belangrijke.

Wel dat dit niet meer mag gebeuren...

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:46

Een van de kinderen daar op stal heeft zelf tegen sylvie14 een verhaal aangeluld 'ik heb het gedaan, nee mijn vriendin, nee we hebben het samen gedaan'! Iig wat dus niet echt klopt. Hun nemen ook altijd heel hun vriendinnen club mee naar stal waar ik dus ontiegelijk gestoord van wordt!

Plaats even onder ELzie haar naam. Ik ben dus oester (esther)

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:04

Elzie schreef:
Een van de kinderen daar op stal heeft zelf tegen sylvie14 een verhaal aangeluld 'ik heb het gedaan, nee mijn vriendin, nee we hebben het samen gedaan'! Iig wat dus niet echt klopt. Hun nemen ook altijd heel hun vriendinnen club mee naar stal waar ik dus ontiegelijk gestoord van wordt!

Plaats even onder ELzie haar naam. Ik ben dus oester (esther)


Maar waarom zou je de verantwoording hiervan willen dragen???

Ik snap sommige kinderen niet

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:59

Jeetje zeg, hier zijn geen worden voor. Echt triest, veel sterkte !

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:02

tja nogmaals je kan die kinderen er niet verantwoordelijk voor stellen. De stalhouder is ervoor om de paarden (dus ook die van jullie pensionklanten) in de gaten te houden !!!! Ouders zijn er voor de kinderen!!! Als ze beide hun werk niet doen is het einde ver te zoeken !!!! Het is ernstig te betreuren dat zoiets gebeurd!!!

Maar even een vraagje, waarom plaatsen jullie dit op bokt.nl??? Het is toch zwaar negatieve reclame voor de stal waar jullie nu staan !!!!!

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:07

vind ik ook Nanza, want de oorzaak is niet duidelijk er worden standpunten gegeven , en die stal krijgt een slechte naam! ze zullen blij met de plaatser zijn
!

Yessy

Berichten: 23045
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:08

nouja een pony voor je erf leggen is ook al geen goede reclame dus...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:39

Ik denk dat er genoeg over is gezegt. Het is vreselijk wat er gebeurt is. maar de stalhouder zal dat ook vinden.