Op wat voor manier hebben jullie je paard gekocht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:05

Het 1e paard heb ik zelf gekocht,de fjord, voor F4000,-
Daarbij hebben me zus en ik ieder F1500,- aan bij-betaald,en de andere F1000,- hebben mn ouders erbij gelegt.
Toen ik de KWPN kocht,ruilde we met die koper een NRPS-pony'tje,voor 1 dag Haha! ,maar ook best zielig voor die pony.
De volgende dag ruilde we weer die NRPS met die handelaar van die kwpn,en moesten we zelf iets van F4000,- nog erbij doen.
En nu heb ik gewoon helemaal niks Frusty

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:06

Citaat:
Op 2001-10-11 18:08, schreef Anneke:
Nee het is niet dat arabiertje wat nu bij me op stal staat. Die beleer ik gewoon en daar krijg ik wat voor.

Het gaat om de broer van dat arabiertje, das echt mijn droompaard!
Alhoewel t vosje ook echt super is. Begin al aardig verliefd te worden op t vosje, ik mag wel oppassen! *LOL*



p.s
Is dat toevallig Sandor Pling Pling

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:12

Ik heb vroeger een shetlander hengstje gekregen en met Robin heb ik zelf 1000.- betaald mijn ouders de rest. En met het aankomende paardje hoef ik helemaal niks te betalen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:36

Hoi!
Omdat we ook een nieuwe (zwaardere) auto en een trailer erbij wilden kopen, telden we die kosten bij de aanstaande kosten van het paard op...
Toen hebben we een extra stukje hypotheek genomen. Destijds hebben we het huis goedkoop kunnen kopen, en het is nu heel wat meer waard dus dat kon dan wel. De maandelijkse lasten worden nu wel verhoogd, maar dan moet ik het paard maar niet op de manege gaan stallen, maar op een eenvoudige pensionstal in de buurt toch?
We wilden toch een trailer i.v.m. de wedstrijden in de toekomst, dus dan rijden we wel op en neer voor de lessen.
Een heel gedoe, maar ik heb dus nu eindelijk het geld liggen voor een paard.
Nooit gedacht dat het ooit zou lukken. Echt super. Ik ben nu op zoek naar een paardje, goedkopere prijsklasse, en ik moet zeggen: heel erg spannend!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:44

Mijn pony heb ik gekregen van mijn vader en mijn paard heb ik samen met mijn zus gekocht. Zij heeft wel iets meer er aan mee betaald, maar ik werkte toen nog niet dus... We hebben een bankrekening geopend en daarop storten we elke maand een bedrag. Als we dus wat nieuws nodig hebben of kosten hebben voor het paard, dan halen we dat van die rekening af. En we krijgen ook nog rente!!! Haha!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 15:13

hoi,

wij hebben al 6 paarden gehad en ze komen allemaal bij een handelaar weg, die handelaar is een vroegere vriend van m'n vader en heeft aan ons nog nooit een slecht of ontrouwbaar paard geleverd! ben echt blij met zo'n iemand!