Het is nu 1.49 en ik ben op kittenwacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:17

klaske schreef:
das niet dom.. mijn katje is net krolsch, maar de wetenschap dat ik nu nog 10 weken moet wachten voor ze er zijn.. pfff. en die zijn er nog niet eens Haha!


Heb je dus nog net genoeg tijd om naar de DA te gaan om haar te laten helpen Scheve mond Kan me voorstellen dat er een ongelukje hier en daar kan gebeuren maar om nu bewust een nestje te nemen? Klinkt standaard maar ben je wel eens in het asiel geweest deze tijd van het jaar? Dan denk je nog wel drie keer na voordat je je kat laat dekken. Er zijn echt VEEEEEEEL te veel katten! Wees wijs en doe het niet!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 23:19

Nandoman schreef:
Ben blij voor jou en Remi dat het allemaal goed gaat OK dan! .
Maar nog iets anders: kan je de echte moeder niet laten steriliseren of de kater castreren? Er zijn al zo ontzettend veel katten op deze wereld en zo komen er alleen maar meer bij! Verdrietig


Kater is van de overburen en moeders is een wilde kat... die kan je niet zomaar even vangen om te steriliseren... Scheve mond

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:44

Wat goed dat remi een pleegmama heeft nu *LOL* Lief dat ze hem opnam, straks heb je een mooi sterk kitten Knipoog

Liefs

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 00:18

narretje"]
[quote="klaske schreef:
das niet dom.. mijn katje is net krolsch, maar de wetenschap dat ik nu nog 10 weken moet wachten voor ze er zijn.. pfff. en die zijn er nog niet eens Haha!


Heb je dus nog net genoeg tijd om naar de DA te gaan om haar te laten helpen Scheve mond Kan me voorstellen dat er een ongelukje hier en daar kan gebeuren maar om nu bewust een nestje te nemen? Klinkt standaard maar ben je wel eens in het asiel geweest deze tijd van het jaar? Dan denk je nog wel drie keer na voordat je je kat laat dekken. Er zijn echt VEEEEEEEL te veel katten! Wees wijs en doe het niet!!
[/quote]


Hallo als iemand een nestje wil moeten ze het toch zelf weten ? Ik begrijp best dat er genoeg katten op de wereld zijn maar das toch niet haar schuld ??

Wij hebben al best wel vaak nestjes gehad, we waren of te laat om ze te laten helpen of ze waren ze ver heen of de dierenarts vond ze nog te jong.
En daar komt bij dat niet iedereen zomaar het geld heeft om een kat te laten helpen hoor ! Jij misschien wel.

Ik wordt niet goed van dit soort reacties

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 00:35

ben wel van mening dat Ymke eigenlijk d'r kat moet laten helpen, maar goed, dat is aan Ymke, niet aan mij Lachen Ben ook van mening dat er veel te veel mensen 'zomaar' een nestje fokken en niet aan de gevolgen denken. Een kat helpen is zo duur nog niet... Castratie 30 euro, sterillisatie 50 euro. Dat is een stuk goedkoper dan wanneer er een x-aantal nesten van komen (niet alleen voor de eigenaar, maar ook voor allerhande instanties).

Maar om Klaske even als voorbeeld te nemen... Zij kiest er heel bewust voor, die kittens zullen niet op straat of het asiel terecht komen. Net zoals het nest van Ymke daar niet terecht zal komen...

Heb zelf een nest van onze Pers gefokt, hoewel het uiteindelijk flink fout is gelopen was het een enorm mooie ervaring... Dat heb je met asielpoesjes niet, die ervaring ed. Gewoon voor de fun eens een nestje fokken, nee. Kiezen voor een nestje, en dat die dan dus ook bij jou, of bij andere mensen blijven... Waarom niet?

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:35

De kittens die wij hebben 'gekregen' (uit de nestjes) zijn allemaal goed terecht gekomen bij mensen. Wij geven ze mee gratis maar wel voor een goed tehuis.

Aangezien wij vaak zat een kitten zelf hebben gehouden hebben we nu 10 katten waarvan er 4 van mijn moeder zijn Haha!
Er zijn er vorige maand 5 geholpen, 2 waren er al geholpen en de andere 2 heben nu een nestje, die gaan binnenkort onder het mes Scheve mond, voor ons geen nestje met kittens meer Knipoog

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:26

mijn anouska krijgt 1 nestje.. en ik ben ze eigenlijk al kwijt...
klopt idd, geen van die katjes komt in het asiel maar hebben allemaal al een goed thuis.
ik geef ze ook gratis weg, ik hoef voor mijn plezier geen geld te hebben en ik kan er een ander blij mee maken.
ik besef me wel dat er zat katten in deze werld zijn, is ook wel zo.
maar als de mens nou eerst eens leerde om voor zijn dieren te zorgen en es goed na te denken dan kwamen er minder in het asiel.!!

dit nestje neem ik bewust.. en ook bewust maar 1 en nee, ik ga haar nu echt niet helpen!! ik wacht hier al een poosje op.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:46

klaske schreef:
maar als de mens nou eerst eens leerde om voor zijn dieren te zorgen en es goed na te denken dan kwamen er minder in het asiel.!!


Klopt...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 14:03

Kijk.. wij hebben in princiepe niet voor die kat gekozen. We hebben 1 kat, een mannetje van nog geen jaar en die laten we t.z.t helpen. Maar voor de moederpoes hebben wij niet gekozen, die is gewoon hier gebleven. Ze krijgt eten en zij vangt de muizen, eerlijke deal Knipoog
Maargoed, hier in de buurt lopen zoveel katten van dezelfde kater. Gelukkig zijn er een paar vertrokken anders was het foute boel geweest.
Mischien dat ik de poezenpil eens tijdelijk ga proberen. Ik hoorde dat dit niet zo duur was en dan kunnen we overwegen of we haar willen laten helpen. Ik heb verder niks met de poes. Ze loopt hier en ik kan haar amper aaien.. Daar zit het verschil ook in.. Komt hier volgende keer weer een nestje zal ik weer proberen om ze te helpen. Desnoods probeer ik ze mak te maken en geef ik ze weg. Natuurlijk probeer ik wel te voorkomen dat er nog meer nestjes komen, maar het moet wel reeel blijven...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:08

Die poezenpil zou ik niet aan beginnen hoor! Dan kun je d'r nog beter laten sterilliseren (ook goedkoper op termijn). Je zit met de hormonen van dat beest te klooien... Plus dat je die dingen iedere week in moet geven. Lijkt me niet echt wenselijk in jouw situatie.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:11

misschien als het nestjes krijgen uit de hand loopt kan een dierenasiel wel wat betekenen. Als je uitlegd dat het om een zwerfkat gaat die wel bij jou mag blijven. Mischien mag ze dan voor een prikkie onder het mes? Als ze te vangen is tenminste Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 14:30

gouda schreef:
misschien als het nestjes krijgen uit de hand loopt kan een dierenasiel wel wat betekenen. Als je uitlegd dat het om een zwerfkat gaat die wel bij jou mag blijven. Mischien mag ze dan voor een prikkie onder het mes? Als ze te vangen is tenminste Haha!


Je kan haar wel lokken , misschien in zo'n reiskoffertje met wat voer.. Het probleem is m'n katertje die mij veel te lief vind en dan waarschijnlijk eerder in dat koffertje zit Tong uitsteken

Ik zal eens informeren.. ik wist niet precies hoe die poezenpil werkte, heb ooit de klok horen luiden...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:40

Katertje tijdelijk oplsuiten Lachen

Even over de poezenpil...:

Citaat:
Gepost door Laura Calis op 31 Augustus 1999:

Hallo dierenarts,
Wij hebben een jong poesje (nu 3 maanden) dat erg vaak met de kater van de buren op pad gaat. We weten niet wanneer een poes vruchtbaar is. Omdat we nog niet weten of we ooit een nestje willen, lijkt het ons het beste met de poezenpil te beginnen. Hoe werkt die pil, hoe betrouwbaar is-ie, vanaf welke leeftijd kan een poes 'aan de pil' en moet ik die pil bij de dierenarts halen?
Alvast bedankt voor uw reactie!
Laura Calis

Citaat:
Gepost door Kl - Dierenarts online op 31 Augustus 1999:

In antwoord op: Poezenpil gepost door Laura Calis op 31 Augustus 1999:


Bedankt voor uw vraag.

Heel goed dat u dit vraagt. De poezenpil is helemaal niet zo onschuldig als veel mensen wel denken.

Als het even anders kan raad ik u zelfs helemaal af er gebruik van te maken. Om te beginnen is de pil niet betrouwbaar. Als uw poesje buiten gras eet na de pil te hebben gekregen, gaat ze braken en weg is de pil. Als ze dan voor uw volgende pil komt krols wordt wordt ze direct gedekt, zodat u misschien niet eens merkt dat ze krols is geweest.

Als ze daarna, in drachtige staat, de volgende pil krijgt, kan dat leiden tot problemen.

Volgend probleem is dat de poezenpil het ontstaan van tumoren in de melkklieren bevordert. Verder kan er ook nog baarmoederontsteking door ontstaan.

NIET DOEN DUS !!!

Ik adviseer u nu al te beslissen of u een nest van haar wilt (alleen doen als u het heel belangrijk vindt, want er zijn al zo veel kleine katjes). Wilt u dat, dan zou ik gewoon wachten tot het gebeurt en het niet proberen uit te stellen. gezien de leeftijd van uw katje en de tijd van het jaar vermoed ik dat kittens dan rond maart zullen komen, waardoor u de grote massa voor bent.

Daarna kunt u het poesje dan het beste laten steriliseren. Wilt u niet direct een nestje, dan adviseer ik u DRINGEND er helemaal van af te zien en uw poesje in januari al te laten steriliseren.

KL - Dierenarts online
Dierenkliniek De Posten Drachten


Bron: http://marge.com/dierenarts/messages/1473.html

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:51

hee das de dierenarts die naast de ouders van mijn ex woont... goeie vent is dat!! poeh ik schrik wel van dit verhaal hoor.. 3 maand is wel errug jong om krolsch te worden.. dan is ze net 12 weken..
maar de natuur zal het wel het beste uitrekenen..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:54

Een kat wordt wel vaker op zeer jonge leeftijd voor het eerst krols hoor. Meestal zijn ze dan nog niet vruchtbaar. Koekie was met 4 maanden voor het eerst krols... Maar de poezenpil is gewoon slecht voor een kat... Ben blij dat de bovenstaande da mijn mening onderschrijft Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 23-04-04 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 14:56

Dat wist ik dus niet, het was meer zo van. Voor ons is het niet slecht dus voor de poes ook niet... Maar de pil..das niet voor de poes Tong uitsteken

Ga eens overleggen hier.
Binnen hoeveel tijd na het nestje moet een kat gesteriliseerd worden ?

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:58

ik meende namelijk dat het 9 maand was.. tenminste dat heb k altijd gezien en ik zit al heel mijn leven tussen de katten.
die eerste krolsch-heid was voor mijn mama een teken dat de dokter er maar even naar moest kijken.
mijn anouska was deze week krolsch.. t lijkt nu minder, die is nu 11 maand. dus daarom vind ik het vroeg...
ik steun die mening mede doordat ik lewin ken, die dierenarts.. heeft een geweldig mooie wolfshond Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:00

@klaske: heb mijn bericht enigzins aangepast Bloos Stond wat ongeluk. Een kat word doorgaans tussen de 8 en de 14 maanden voor het eerst krols, maar net als bij mensen heb je ook vroegbloeiers, om het zo even te zeggen...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:02

ah Haha! en ik maar aan mijzelf twijfelen.. zoveel levenservaring, nog niets geleerd hihi Bloos

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:03

#Ymke# schreef:
Binnen hoeveel tijd na het nestje moet een kat gesteriliseerd worden ?


Direct? Clown Gina is meteen na de bevalling gesterilliseerd, kan echt geen kwaad. Probleem is dat een kat vrij snel na de bevalling weer opnieuw gedekt kan worden... Hoe lang dat precies is weet ik niet, maar ik zou er toch op gokken dat je niet veel langer dan 4 tot 8 weken de tijd hebt...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:08

zoiets meende ik ook jah.. t is wel zo dat als de katjes weg zijn ze weer krolsch wordt.. waarom zou een kater ze ander dood bijten???
ik doe het een week of 2 a 3 na haar bevalling... hoop ik Verward als ik geld heb, anders maar ff lenen

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:48

ik vind eigenlijk ook dat ergens verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van die kater Scheve mond ... nu kan de hele buurt hun poes wel steralliseren... maar gewoon die kater castreren en het probleem is denk ik al voor een heel groot deel opgelost Verward

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:55

Shiloh schreef:
ik vind eigenlijk ook dat ergens verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van die kater Scheve mond ... nu kan de hele buurt hun poes wel steralliseren... maar gewoon die kater castreren en het probleem is denk ik al voor een heel groot deel opgelost Verward


en het doet geen pijn.. echt niet.. alleen als je je duim tussen de bakstenen krijgt Verward
Laatst bijgewerkt door Paintless op 23-04-04 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:58

klaske"]
[quote="Shiloh schreef:
ik vind eigenlijk ook dat ergens verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van die kater Scheve mond ... nu kan de hele buurt hun poes wel steralliseren... maar gewoon die kater castreren en het probleem is denk ik al voor een heel groot deel opgelost Verward


en het doet geen pijn.. echt niet.. alleen als je je duim er tussen krijgt Verward
[/quote]

Die vat ik even niet, maar vooruit.

@Shiloh: ben het niet helemaal met je eens... Vind dat alle partijen er iets aan moeten doen. Als die kater ongecastreerd rond blijft lopen gaat ie wel ergens anders mensen met (ongewenste) kittens opzadelen. Maar als die katten niet gesterilliseerd worden, dan komt er wel een andere kater voorbij... Zelfde effect dus.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:02

heb het even aangepast voor de gene die het niet snappen Haha!
geen dank pervinco Haha!