Het derde oor is denk ik nog niet eens 2 cm lang, echt superkort, want ik vond het zo zonde. Maar nu kan in ieder geval het kopstuk goed liggen.
Toen heb ik haar oren geknipt, alweer was ze braaf. Heel raar, de ene keer mag ik niet aan haar oren komen en de andere keer kan ik ze zo pakken en uitknippen. Ik heb het niet helemaal 'kaal' gemaakt maar wel netjes alles weggeknipt. Als ze een dag heeft dat ze niet wil dat je aan haar oren komt, dwing ik haar niet, want ik weet dat ze de volgende dag misschien wel weer makkelijk is ermee.
Bij Razinda is het gewoon zo dat je haar niet moet dwingen, want dan heb je een hele verkeerde aan haar. Verschillende mensen (mannen vooral) hebben dat al ondervonden, die dachten haar even te dwingen maar dan komt ze recht overeind en slaat ze met haar voorbenen naar je, of ze draait haar kont naar je toe. Voor de boer is ze ook een beetje bang of wantrouwend, maar die doet gelukkig niets wat ze niet wil. Hij kan haar wel aaien dus dat is al heel wat. Maar goed, zolang je haar niet dwingt heb je een heel lief paard aan haar.
Toen haar oren waren gedaan, heb ik de haren bij het hoofd nog wat bijgenipt en haar staart van de onderkant. Ik moet nog steeds de zijkanten kort maken, want de haren pieken alle kanten op en dat is geen gezicht. Als ze lange haren had bij de staart, zou ik het laten groeien, maar dit is echt lelijk. Het enige is dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om het af te knippen. Jur heeft ook zo'n mooie staart!!
Heel raar, Jurita heeft een dikke staart en dunne manen, en Razinda heeft dikke manen en een dunne staart, erg jammer dus!
Toen heb ik haar manen nog gesneden want die staan ook alle kanten op. Eerst vond ze het niet leuk, maar later kon ik gewoon doorgaan. Razinda is weer wat netter!
Daarna heb ik met beide merries gestapt, alles gevoerd en ik was redelijk op tijd thuis. Vanavond alles maar weer rijden.