fjordenkapsel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:25

Samier heeft ook een 'Fjordenkapsel'
Op deze foto is het alleen niet zo netjes Schijnheilig maar dat geeft niet, want hij loopt toch bijna altijd alleen maar buitenritten.
[img]../upload/12/samier0016.jpg[/img]

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:29

*zucht*, sorry, ik moet dit niet doen offtopic gaan (moddie, stuur maar een waarschuwingsberichtje ofzo naar mij, maar ik kan het niet laten om te reageren): Prima, het is prima dat je een eigen mening hebt over Fjorden, jij vindt ze irri, OK, is jou mening... Maar je opmerking dat voor jou gevoel het ene ras (in jou geval Barokke paardjes) meer kan dan het andere klopt naar mijn mening niet. Een paard is een paard en een pony is ook een paard en een pony (in dit geval een Fjord dus!) kan bij mijn weten alles leren wat een Barok paard ook kan. Hmm, misschien dat dit ook weer een punt van discussie kan worden over wat een paard allemaal kan leren, maar ja dan gaat het weer heel erg offtopic. Nogmaals, ik vind dat je mening/opmerking dat Barokke paardjes meer kunnen dan Fjorden weer vrij ongenuanceerd is.

Weer ff ontopic: heeft iemand wel eens een Fjord gezien die Noors is geknipt, dus de zwarte en witte manen gelijk geknipt? Persoonlijk vind ik dit minder mooi dan de 'Nederlandse' manier van knippen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:34

ja Mijn Loki is zo geknipt, nog door de vorige eigenaren. Ik heb hem pas 5 weken.
Maar het klopt niet, want op de noorse manier moet je ook een stukje lang laten bij de schoft. Dat gebruikten de Noren om zich aan vast te houden en dat heeft Loki niet.

Om de hoeveel weken moet je eigenlijk knippen?
ik ga hem zelf op de Nederlandse manier (is volgens mij de Zweedsemanier ofzo) knippen.

offtopic: volgens mij is dat ook nog een hele kunst dat knippen, dat word nog wat !!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:59

De Noorse manier zie je ook hier in Nl. wel op keuringen, maar dan moet je dus wel een hengstenpluk laten groeien bij de schoft.

Ik knip de mijne trouwens elke twee weken ongeveer, zodat ik het model erin kan houden. Ik vind niks zo lelijk als dat je ziet dat het helemaal aan het uitgroeien is... Misselijk

Ik kan me trouwens best voorstellen dat iemand absoluut niet van Fjorden houdt; ik hoor ook vaak mensen heel verbaasd reageren op mijn Fjord, omdat ze niet dramt (heeeel consequent opvoeden die koudbloeden), erg werklustig is (niet sloom zoals op sommige maneges vroeger) en absoluut niet hard in de mond.
Als je alleen drammerige, lompe Fjorden kent, is het logisch dat je ze niet leuk vindt. (Maar dan ken je de BoktFjorden nog niet Schijnheilig .. Hihi)

En ach, persoonlijk hou ik niet van bruine KWPN'ers. Mag toch???

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:25

Ja hoor Son, dat mag zeker, ieder zijn smaak. Ik ben wel hartstikke in love met fjordjes, ook al heb ik er zelf geen, maar een bruine KWPN-er haha die Sonja! Knipoog Ik vind Fjorden WEL leuk! En aan het kapsel herken je het paard, niet dan? Een Fjord hoort wat mij betreft gewoon een hanenkam te hebben, al vind ik een Fjord met lange manen net zo leuk. Ik heb heel veel geleerd van de Fjorden op onze manege en ik zou er veeeeel voor doen als ik Floor terug kon halen uit de paardenhemel...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:29

Ik vind Fjorden met goed geknipte manen heel mooi om te zien.
Bij die van mij heb ik uit gemakzucht de manen laten groeien, maar nu, na 1 jaar!!! willen ze nog steeds niet omvallen Boos!
Ik ben bang dat ik nu toch echt aan het knippen moet geloven.
Wie wil mij een spoedcursus geven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:30

Hihi, effe nuanceren dan: ik ga niet over m'n nek van bruine WPN'ers ofzo hoor, maar ik heb er nog nooit eentje meegemaakt waarvan ik echt kon dromen, ik "val" er gewoon niet op...
Onze andere is ook een WPN'er, maar een vos. Hiervoor hadden we een bruine. Lief en leuk dier, maar zelf had ik er nooit voor gekozen. Maar dat paardje was voor Dick, en als die 'm leuk vindt, vind ik alles best.

Ik zie dus ook wel mooie bruine WPNers hoor, maar zelf zou ik er niet zo gauw voor kiezen!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:17

Ben ik nou de enige die die Punkfjord briljant vind?

Ach, vroeger heeft m'n eigen haar ook groen blauw en roze gezien, misschien komt het daardoor.
Fantastisch, je moet er maar opkomen om het zo te knippen!

Ik vind het bij andere paardenrassen meestal niet zo'n topper, een borstel. Toen ik een jaar 0f 11/12 was, was het ook een tijdje in. Mijn oude ponytje heeft het toen ook moeten ontgelden.
Ach, gelukkig was het vrij snel weer aangegroeid, we hebben het wel een tijdje in vlechten moeten doen om alles weer mooi aan 1 kant te krijgen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:42

sonja, zoals jij het zegt, zo bedoel ik het op mijn manier! Bedankt. Ik ken trouwens ook geen kwpn-er waar ik van kan dromen. (Als ik al een paard wilde, dan een apart paard die je niet vaak ziet).

Ik vind dat je de manen van de fjord lekker lang moet laten zoals een haflinger. Benadrukt die gekke hals niet zo in combi met die hoofd

gr,
Prima

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:51

[img]../upload/273/25.jpg[/img]

Kijk, bij Loki zijn de manen gewoon recht afgeknipt.
Ik denk dat ik binnekort ook de schaar er maar eens in moet zetten
*bibber*

Oja...enne wat een mooie hals he??? (gna gna)
_________________
Jodeli....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shaienne op 2001-10-10 14:52 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shaienne op 2001-10-10 14:53 ]</font>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:56

Lips are sealed laat ik maar niets zeggen Lachen

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:57

Nou, ik vind Fjorden juist geweldig, juist omdat ze van alles wat kunnen.
ik hoef me niet druk te maken als ik een paar dagen niet gereden heb, hij is geen aansteller die nergens langs durft in het verkeer of snel schrikt van dingen.
ik word er nooit te groot voor.
hij loopt inderdaad ook voor de kar, maar dat is zeker niet het enge waar ze goed in zijn!!
En wat denk je van al die Fjordjes die ingezet worden voor gehandicapten, dat doen ze zeker ook omdat ze zo vervelend zijn.
Natuurlijk zijn er best lastige Fjorden, maar lastige paarden vind je overal!
Je moet niet alle Fjorden over een kam scheren!
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor bepaalde rassen, niks mis mee.
Maar laat iedereen in zijn waarde,zodra iemand de Fjord zo naar beneden haalt ben ik wel even flink op mijn hart getrapt!
Wat een stomme opmerking!!
Maar gelukkig zijn er ook nog steeds mensen die Fjorden wel leuk vinden!
]..[img/upload/1409/rivjenn_op_het_strand.jpg[/img]
[img]../upload/1409/rivjenns_koppie.jpg[/img]

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:01

Is er al een topic geweest over het knippen van de manen, of niet?
Anders dan maak ik er ff eentje, ik wil graag precies weten hoe dat gedaan moet worden, je mag ook hier antwoorden hoe dat moet

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:02

ik bedoel dus enige en niet enge....
[img]../upload/1409/rivjenn_op_het_strand.jpg[/img]
ik vind trouwens Fjorden met geknipte manen mooier, ik vind lange manen ook onverzorgd staan.
ik knip ze iedere 4 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:28

Citaat:
Op 2001-10-10 14:42, schreef Prima:
Ik vind dat je de manen van de fjord lekker lang moet laten zoals een haflinger. Benadrukt die gekke hals niet zo in combi met die hoofd


Gekke hals???? Volgens mij heb jij alleen nog maar van die baggervette Fjorden gezien, of van die monsters met een enorme onderhalsspier waardoor het echt zo'n koe-achtig geheel wordt.
Je mag wel een keertje met mijn gele gevaar komen meeten, heeft een heel mooi (maar wel compact) halsje.

Ben wel benieuwd wat jij dan een mooie hals vindt. Een lusitano of andalusier heeft ook een behoorlijke hals erop staan, evenals bv een Fries. Of hou je alleen van Barokke paarden om op te rijden, maar niet om naar te kijken?

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:09

Ik vind Fjorden harstikke leuk zolang ze niet vanmezelf zijn haha maar dat zullen de meesten ook wel over Groningers denken.
Als maarten zijn aanbod nog staat mag ik binnekort een keertje Fjord gaan hobbelen bij hem. Maar dan moet ie natuurlijk wel groninger hobbelen bij mij.
Ik vind Barok ook niet zo geweldig al vind ik het wel mooi om naar te kijken maar ja dat heb ik bij alle rassen wel dat ik opkijk ook bij de mengelmoesjes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 18:23

Nog even over die Fjord die Grand Prix loopt (heel knap trouwens), maar dat kapsel vind ik dus echt oerlelijk. Naar mijn mening is het te lang.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:07

mensen mensen begrijp me goed; ik vind gezien de omstandigheden dat jullie commentaar geheel terecht is. Maar ik vind de bouw (en met name zo'n klein hoofd op zo'n forse nek;geacentueerd door de manen) niet een toonbeeld van schoonheid. Helemaal al ze vet zijn. Ook zijn het doorgaans paarden die wat aan de luie kant zijn. En inderdaad we hebben alleen maar die fjorden op stal die lelijk zijn, drammen, eigenwijs en hard in de monc enz enz zijn. Vandaar nog geen positieve ervaringen met fjorden. BTW ik heb een lipizzaner. Ik houd erg van dit ras. Het heeft een bepaalde (betwistbare) uitstraling. Fjorden zijn vrij grof gebouwd. Ik houd van verfijning. God zit hem in de details....... Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:38

mag je geen niet-fjordenfanaat wezen dan? Ik houd van heel veel wat lompere rassen niet maar er zijn echt hele mooie bij hoor. En zelfs met rassen dat ik net mislukte koeien vind zitten mooie bij. BV Milena van Sonja en tinkers vind ik ook verschrikkelijk maar ben wel eens een mooie tegengekomen. Paarden MAAK je mooi
Ik moet wel zeggen dat lippizaners ook verschrikkelijk kunnen zijn. VEEL te zwaar imo maar je hebt ook best mooie. Ik houd nog het meeste van Tuigpaarden en warbloeden en andere barokke paarden (die mooi 'gemaakt' (getraind) zijn)
Ik was ook nooit zo'n groningerfan maar Lot van Kim vind ik echt SUPER!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:45

mijn onderschrift zegt wel genoeg Lips are sealed

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:53

ja dat vind jij maar er zijn ook heel veel andere mensen die er anders over denken!

en IMO moet je niet kijken naar een ras maar naar het paard zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:56

gelukkig verschillen de smaken maar dan hoeft er nog niet zo enorm negatief gereageerd te worden..
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

maar zoals ik al zei mijn onderschrift zegt genoeg en ik ga me er verder niet druk over maken vind het gewoon flouw...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:00

waarom reageren wij negatief? Omdat wij de doorjouw geroemde fjord niet super vinden?? JIj mag van mij best die fjord super vinden hoor maar het is gewoon mijn type paard niet!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:10

prima was duidelijk en steef ook, en persoonlijk hou ik ook niet zo van Fjorden, maar aan de andere kant; ik heb ook wel eens Fjorden gezien die me wel aanspraken. Dat zijn dan wat grotere en slankere types. Zelf heb ik een Barokker (Lipi) en ook bij dit ras vindt ik ze niet altijd even mooi. Maarja zoals al eerder in dit Topic gezegd: smaken verschillen, en gelukkig maar want anders zie je toch alleen maar dezelfde paarden in de wei Haha! (lekker saai!)
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:16

helemaal mee eens! Ik vind zelf een baroque paard ook heel mooi Kwijl Kwijl heeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi zelfs. Maarja heb een fjord en ben daar ben ik nou eenmaal helemaal verliefd op Lovers .

kan het ook niet helpen.....
[img]../upload/1339/rydarmooi2.jpg[/img]
Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers



_________________
the best horse is a fjordhorse

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: debora/ry op 2001-10-10 23:18 ]</font>