Toen leys per 1 oktober weer terug kwam op ZH (na een halve vakantie van 2 mnd) hoorde ik dat die les vervallen is ivm te weinig deelneming. Ik balen dus. In deze 2 mnd had ik veel tijd in mijn dressuur gestoken omdat ik dat met springen nog tekort kom. Maare een goede instructeur in deze omgeving is moeilijk of zij lossen het voor je op of ze staan te schreeuwen enz.. Janna is een keer langs geweest en heeft me het nodige geleerd. Ik had bij Janna gelijk een goed gevoel maar helaas is een uur rijden voor een uurtje les net iets teveel. Dus nu maar op zoek naar een echte oplossing van dit probleem en die heb iknu dus gevonden

Leys heeft al bijna een jaar problemen met zijn rechterachterbeen Ik heb die op de foto laten zetten en daar zat niets ook de diverse buigproeven waren goed. Hij maakt tijdens de stap/draf/galop te weinig buiging in het been. De DA zei toen al dat zijn achterhand sterker moest worden en dat ik meer van zijn achterhand moest gaan vragen. Tja en dan zonder dressuurles is dat wel een probleem. Leys is er niet kreupel op alleen nu met de chargementen kwam het probleem toch naar boven. Na een springles die echt vervelend ging door die problemen. Ik heb dus afgelopen woendag een kennis gebeld die paarden fysio is en die komt as woensdag kijken naar hem.
Merilyn had ook al eens aangeboden een keer te komen helpen en dat is dus gisteravond gebeurt. Omdat het de eerste keer was wilde ze leys eerst een beetje zien lopen en kijken hoe ik het aanpakte. Ze keek naar zijn beweging en corrigeerde me waar nodig was. Vroeg ook veel aan mij wat ik voelde.De eerste problemen kwamen al snel naar boven. Het rechterachterbeen kwam er idd niet goed onder en met teveel binnenteugel ging hij hem nog verder weg zetten. DUS AFBLIJVEN VAN DIE BINNENTEUGEL hihi. Ik weet van dat probleem alleen af en te maak ik daar een beetje spastische beweging in mijn hand DOM DOM. Ze praat veel en legt het allemaal duidelijk en goed uit zonder met teveel technische taal te komen. Ze vraagt ook regelmatig hoe ik de problemen oploste.
In de draf ging het op een gegeven moment super hij ging ontspannen en zette mooi zijn halsspier erop ook al was hij nog wat onrustig in de aanleuning maar hij werd niet boos of nijdig. Doorzitten ging geweldig hij was super aan het been en iedere pas voelde krachtig aan ik voelde een super actie vanuit zijn achterhand. En dit allemaal op de linkerhand die heel moeilijk is voor hem en mij. Ik was helemaal happy. Alleen vanuit de verzameling aanspringen in galop is errug moeilijk voor hem en mij. Het lukte me niet gelukkig blijft Merilyn dan errug rustig en proberen het gewoon opnieuw eerst weer goed draven en wachten op het goede moment pffff zucht. En later met iets meer lengte in de hals lukte het wel.
Daarna heeft ze ons nog even op de rechterkant geplaagd hier was hij heel onrustig hij drukte zich eruit en wilde niet mooi rond lopen. Maar hij had al zo hard gewerkt op de andere kant dat het niet zo heel raar was. Nog even een galop gedaan en ook daar waren een aantal dingen die beter konden. Al met al was ik dus super tevreden en errug blij er zit dus toch wel een beetje dressuur toekomst in mijn knollie hihi. Zo heet dat hij af en toe kan zijnhoe braaf is hij wanneer hij flink onder druk wordt gezet wat heeft hij toch een fijn karakter

Met uitstappen en ook in de draf bleek het probleem been veel minder tot bijna weg te zijn. Het probleem zit dus in de rug denken we. Zijn rug was zo los op een gegeven moment dat hij het been veel meer boog en eronder zetten. Hopelijk kan de fysio wat vinden woensdag en daarbij een aantal tips geven om het op te lossen of verbeteren in het rijden.
En dus VOLGENDE WEEK WEER LES VAN MERILYN. Thanks en je kan super leuk les geven. Als je misschien tijd en zin hebt om as woensdag te komen om mee te kijken bij de fysio ? Graag 2 oren horen meer dan een

Ik mocht niet te positief zijn van merilyn zou de verlegen worden. Tja Merilyn de waarheid mag toch gezegt worden

Pfff lang verhaal maar ik ben echt blij hopelijk worden nu mijn problemen opgelost zodat het springen ook veel beter gaat. Mmh vanavond heeft Karin les op Leys ben benieuwd hoe hij dan gaat ? .
Zal hij stijf of juist los zijn zijn