Altijd mes mee op buitenrit!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:23

Heb nooit een mes mee op buitenrit.
En dan nog als ik het wel zou hebben en m'n paard ligt daar met een gebroken been dan zou ik het nog niet kunnen
Daarom heb ik altijd een telefoon bij me zodat ik altijd kan bellen als er wat gebeurt.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:27

Nooit geen zakmes, wel altijd een hoevenkrabber... Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:28

SuperRoos schreef:
mensen, lees eens goed


Volgens mij lezen wij het allemaal goed en geven wij allemaal antwoord NEE is dat antwoord dus.

Ik zou het echt nooit doen, en hoop ook dat mocht mijn paard er ooit vandoor gaan en aangereden worden of wat dan ook, dat niemand het in zijn hoofd haalt om dit te doen. Het duurt echt wel een behoorlijke tijd voor al dat bloed eruit is hoor. Ligt ze daar te stuipen! Daar komt nog bij dat zelfs gebroken benen tegenwoordig helemaal niet het einde van je paard hoeven te betekenen... en dan heb je zo'n spijt dat je niet gewacht hebt...

En zoals al vaker gezegd, zo in de middle of nowhere kun je in Nederland toch niet zijn.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:42

Om ook even terug te komen op die mishandelingen....die worden *als ik het goed gelezen heb* uitgevoerd met een scalpel, voor zover ik gelezen heb in alle berichten hierover.

Ennn, die beesten bloeden dus dood.....hoe lang het geduurt heeft weet je niet en hoe erg de pijn is geweest weet je ook niet.

Gewoon je mobiel meenemen en de DA bellen..als er een bot uitsteekt oid dan doen ze er vast geen uren over hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:49

nee , vind dat even erg als al mishandelingen en weet ik het

in nederland zijn 16.000.000 mensen in een klein land....Je hebt overal in nederland bereik....En ik denk dat de dierenarts der sneller is dan dat dat paard leeg gebloed zou zijn....

ik zou der niet mee kunnen leven .... dat ik een levend wezen zijn leven heb afgenomen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:59

Ik neem altijd een geweer mee, mocht mijn paard onder het rijden kreupel worden ofzo, dan kan ik in ieder geval meteen een einde aan zijn pijn maken!! Tis dan wel niet legaal, maar beter de regels overtreden, dan een paard met pijn he!? Scheve mond

Maare, opzich is een mes wel een slim idee, voor steentjes in de hoeven ofzo, of andere kleine klusjes Clown Haha!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 20:13

ok, een boel reacties weer, gelukkig allemaal nu over het onderwerp een beetje, en niet over het doorsnijden van het tuig,
ik snap de redenering van iedereen,
ben het zelf heel erg eens met estragon, ik snap haar gevoel ook wel en zou het niet aan kunnen zien hoe mn paard ligt te lijden,
hier in de buurt zijn veel plekken waar mijn telefoon niet werkt en dr zijn hier ook een aantal flink afgelegen plekken en met mijn benen ben ik niet zo snel in de eerste de beste woonwijk,

ik snap ook dat jullie allemaal zeggen dat een leek niet kan zien of het einde verhaal is, maar ik doel dan ook op een echt uiterst geval waarbij echt botten naar buiten steken zeg maar, (ja, en ook dan kan het zeker weer beter worden)

en billy, ik ben geen pennymeisje, ik ben te oud volgens mij en ik kan geen wilde hengsten temmen en koop geen probleempaardje op Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:21

Vin het knap dat je in Arnhem e.o. geen bereik zou hebben, terwijl ik in een boerengat op 2 meter van de Duitse grens wel 2 streepjes bereik heb...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:24

Volgens mij is dat wel een kennis met gevoel voor drama of niet? Haha!
Overigens ken ik wel meer mensen met dit soort stoere praat, als er echter echt wat aan de hand is zijn dit de mensen die òf helemaal in paniek raken, òf compleet verstarren.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:08

Sjuimpje schreef:
Volgens mij is dat wel een kennis met gevoel voor drama of niet? Haha!
Overigens ken ik wel meer mensen met dit soort stoere praat, als er echter echt wat aan de hand is zijn dit de mensen die òf helemaal in paniek raken, òf compleet verstarren.


denk ik ook
ik weet ook niet hoe ik me dat moet voorstellen Haha! elke buitenrit een tas mee nemen met een flink mes erin Verward

En ik zou het nooit kunnen...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:09

Sjuimpje schreef:
Volgens mij is dat wel een kennis met gevoel voor drama of niet? Haha!
.


Hahaha! Laten we de wereld nog dramatischer maken!

Nou, ik heb nooit meer dan een telefoon mee als ik buiten ga rijden.
En als ik mn paardenbeest zou moeten slachten ivm met ernstige verwondingen, zou ik dat zelf niet kunnen doen.
Nee, ik vind het iets te ver gezocht.

Je kunt ook een euthanasi spuit meenemen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:22

Angeliek schreef:
Je kunt ook een euthanasi spuit meenemen.
Of een vouwfietsje achter het zadel binden, kun je snel hulp halen.... Haha!
Nee, serieus, een mes meenemen om je paard "uit zijn lijden te verlossen" lijkt me een heel sterk verhaal. Idd wel op tuig en andere dingen mee (los) te snijden wel. Ik weet trouwens ook niet of het wel wettelijk is toegestaan om eigenhandig een "noodslachting" uit te voeren Verward
(trouwens, ik zie mezelf nog niet zitten in het bos, met een dood paard in een plas bloed. Je kunt aan een gezin met kinderen dat in het bos aan het wandelen is beter uitleggen "paardje is ziek", dan "ik heb het paardje net kapotgesneden".... Scheve mond)

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:25

Elles schreef:
(trouwens, ik zie mezelf nog niet zitten in het bos, met een dood paard in een plas bloed. Je kunt aan een gezin met kinderen dat in het bos aan het wandelen is beter uitleggen "paardje is ziek", dan "ik heb het paardje net kapotgesneden".... Scheve mond)


Hahahahahaha! *LOL*
Bij ons in het bos komen soms ook weleens chinezen, en die willen van alles foto's maken, dus van de paarden natuurlijk ook. Sta je daar, met een geslacht paard.
Chinees:"We Make Picture?" In gebrekkig engels


En als ik buiten ga rijden, ga ik er nooit vanuit dat ik NIET met paard thuis zal komen. Ook niet zo'n fijn idee, om zo op je paard te stappen.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:43

Hmm nee neem nooit een mes mee op buitenrit.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:46

Haha! Haha!
Natuurlijk moet je altijd een groot mes bij je hebben voor dit soort (on)gevallen! of eerst met een hamer verdoven en dan snijden!

xSorayax
Berichten: 117
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:48

Ik neem ook nooit een mes of iets anders mee!!! Maar ik neem echt altijd wel een hoevenkrabber mee je weet maar nooit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:52

Ik neem altijd de barbecue mee
Dan slacht ik hem eerst en ga daarna piknikken.
vast wel mensen die aan willen schuiven Tong uitsteken Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 10:59

hahaha,nu wordt het topic grappig!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:33

ikke schreef:
Yep, ik heb ook vrijwel altijd een goed mes (Buck) bij me. Niet om het paard uit z'n lijden te verlossen, dat vererger je er eerder mee, maar wel voor allerlei idiote situaties. Zoals bijvoorbeeld een vlieger tussen de benen. Ik heb toen snel de touwtjes doorgesneden, waardoor er met de paarden niks is gebeurd. Vervolgens heb ik er wel bijna de eigenaar van de vlieger eraan geregen *LOL* Hij had een grote bek over z'n kapotte spullen, totdat hij zag dat ik een geopend mes in m'n handen had, hij droop meteen af OK dan!
Niet dat ie nou daadwerkelijk iets te vrezen had, maar het effect was wel opvallend *LOL*


Haha! Haha!
Hmmm...waar een mes dus nog meer goed voor is ! OK dan!
Alleen heb ik altijd zo'n stanleymes bij me die inschuifbaar is. Zouden ze daar net zo van onder de indruk zijn Verward

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:55

brr, wat een vreselijk topic is dit Scheve mond
Krijg er gewoon kippenvel van, ik zou het nooit kunnen, een paard de keel doorsnijden

En je weet nooit of het diertje nog een kans had als de DA was gekomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:09

idd, paardje de knie uit de kom, ligt er wat raar bij
hup maar zagen aan die strot om hem dood te krijgen, blijkt dat het been gewoon terug gezet had kunnen worden Tong uitsteken Knipoog

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:10

ik neem nooit een mes mee
alleen een zweep voor vervelende mensen
en me telefoon voor als er wat gebeurd
ik zou het niet kunnen om mijn paard ze keel door te snijde
en zeker niet als je dan later hoort dat hij nog een kans gehad zou hebben

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:48

Zo'n zweep is natuurlijk ook heel handig om te ontdekken of je paard het overleefd... Als ie niet opspringt na een paar keer meppen, sja, dan is het einde oefening...

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:15

Ik heb altijd een mes bij me, je weet nooit waarvoor. Maar de strot doorsnijden? Nee, dat kun je niet eens. Wij hadden er ook een op stal die een slagaderlijke bloeding had, en zijn been finaal door midden gebroken. Het duurde nog een half uur voordat hij dood was! ( duurde lang voordat de da er was) Je kon er niet bij in de buurt komen. Nou dan wacht ik liever een half uur op de da dan zelf te gaan k*tten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:39

SuperRoos, als het iemand anders betreft die dat mes meeneemt om zijn/haar paard de keel door te snijden, waarom probeer je dan zelf steeds goedkeuring te zoeken met het gegeven "maar als de botten eruit steken"??? Of lees ik het nou steeds verkeerd?

Mocht er zoiets gebeuren, zou je hulp kunnen halen en het mes bij het paard achter laten.....die weet er vast wel raad mee! Tong uitsteken