Altijd mes mee op buitenrit!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:49

Als menner hoor je altijd een mes bij je te hebben om het tuig door te kunnen snijden als dat nodig is. Ik vraag me overigens af of dat wel lukt bij een met nylonversterkt tuig. Verder gewoon een mobieltje mee, voor als er wat gebeurt. Een paard de keel doorsnijden om uit z'n lijden te verlossen geloof ik niet zo in. Ik zou het niet kunnen denk ik.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:51

moet je ook wel een flink mes voor bij je hebben Tess Haha!

Maargoed ik denk dat het altijd wel verstandig is om een zakmes bij je te hebben........ ik heb m iig altijd bij me.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:06

Tessebes schreef:
Een paard de keel doorsnijden om uit z'n lijden te verlossen geloof ik niet zo in. Ik zou het niet kunnen denk ik.


Nou dat zou ik ook noooooit kunnen Scheve mond

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:20

'k heb altijd een zakmesje aan de sleutelbos zitten maar daar zie ik mij m'n paard nog niet mee killen, hooguit een strotouwtje wat vervelend doet.... Leer wil er ook prima mee door, hij is wel knap scherp. Hoort standaard bij mijn uitrusting evenals mobieltje en andere zooi die in mijn jaszak rondzwerft.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:09

Een mes mee is okee, goed plan zelfs! Maar idd.. je eigen paard de keel ermee door proberen te snijden?! Ik moet er niet aan denken! Ten eerste ben ik waarschijnlijk zo in paniek dat ik het niet eens fatsoenlijk kan doen en ten tweede... het idee Scheve mond Ik zie het al voor me... ligt mn paard in wilde paniek pijn te lijden, ga ik een beetje in zn keel lopen snijden, midden in een recreatiegebied Verward nee... niks voor mij..
Ik moet wel zeggen dat ik een keer een gans die aangereden was zn nek om heb gedraaid. Iedereen keek, dat beest was aan de achterkant helemaal plat... niemand deed iets. Ik heb toen al mn moed verzameld en ben naar m toegelopen en heb vervolgens zn nek omgedraaid om dat beest uit zn lijden te verlossen... (en daarna hartstochtelijk staan kotsen, omdat het toch wel heel erg is om zoiets te doen)...
De Dierenambulance was het eens met mn daad, dat beest had erg veel pijn en was toch al ten dode opgeschreven
*Weer even slikken nu ik dit zo opschrijf*

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:28

Mijn god, waar moet je dan allemaal nog meer op voorbereid zijn? Verward Altijd een parachute bij je als je in een vliegtuig stapt, altijd je eigen airbags bij je, krukken achterin de auto voor-het-geval-dat, want je weet maar nooit waneer je wat oploopt? Sorry hoor, dit gaat me echt te ver. Ik denk dat je je dan maar beter thuis kunt opsluiten en nooit meer de deur uit moet gaan, want er kan altijd wel iets vervelends gebeuren.
Kan me trouwens niet voorstellen dat er ergens in Nederland nog een plek is waar je zo ver van de bewoonde wereld bent dat er echt geen andere oplossingen zijn dan zelf slagertje te spelen...

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:33

Een beetje stevig zakmes goed scherp geslepen is heel handig.
Ik rij bijna dagelijks flinke ritten door de campo, het liefst dwarsveldend. Heb altijd een scherp mes mee, een plastic zak en wat geld. Héél af entoe, als ik een écht harige bergrit ga makken, neem ik een mobioeltje mee. Hoefkrabber neem ik niet meer mee; we rijden zonder ijzers en er is nog nóóít iets onder een hoef blijven zitten wat ik er niet met een stokje zó af/uit had.
Met mes en plastic zakje kan ik overal lekker snoepen van wat er allemaal aan de bomen groeit.
Denk eraan dat je níets, zelfs geen sleutelbos in een broekzak stopt; bij een val kun je daar vervelende blessures door oplopen. Over rugzakken zak ik een nieuw topic openen.

Oh, enneh, ik slacht zelf kippen en geiten, maar een paard gaat echt niet lukken hoor met een mes. Dacht je dat die rustig bleef liggen bij het leegbloeden
Als het écht moet, kun je het beste een gepunte hamer meenemen en daarme loeihard op het kruispunt van de lijnen linkeroog-rechteroor, rechteroog-linkeroor meppen. Beter is een mobiel mee en de noodslachter bellen... Moet je het nummer voorprogrammeren.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:06

dutske schreef:
ik zou ook een mes meenemen, om bv draden of tuig los te snijden, maar niet om zen keel door te snijden
duurt allemaal veel te lang tegen dat het dood is...


Hier zou ik idd eerder aan denken. Zou het geen eens kunnen om mijn eigen paard te slachten denk dat ik in shock zou zijn ofzo.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:10

Nou lekker, dan heeft je paard "wat", het lijkt heel erg maar dat is het helemaal niet. Je maakt je paard af, en achteraf blijkt dat het een simpel iets was. Brrrr nee ik zou nooit zelf m'n paard afmaken, daar heb ik echt geen kijk op wanneer je die keus moet maken, daar heb je een DA voor.
Ik weet niet ik vind het maar een raar idee! Lachen

Gimli
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:43

Waar gaat dit over zeg. We wonen wel in Nederland hoor. In noodgevallen kan er altijd een dierenarts bij je komen. We zitten niet in Siberie............
Overigens. Met mennen heb ik ook altijd een mes bij me, voor het tuig of om een appeltjes te schillen.........

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:36

Ik zou het ten eerste niet kunnen, en ten tweede ben je uren bezig om het beest werkelijk de keel door te snijden, en lijdt het ondertussen alleen maar meer pijn. In die tijd kan net zo goed de da komen die je misschien wel verteld dat het paard nog te redden valt...dus wat heeft het voor een zin Scheve mond Ik heb eigenlijk alleen een hoevenkrabber mee op een buitenrit, nu ik er zo bij nadenk is een mes ook wel handig...maar niet voor dit soort doeleindes

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:49

HEb je ooit wel eens een varken horen gillen als je in zijn slagader snijd?? als hij leeg bloed??
Dat wil ik dus echt NOOIT NOOIT NOOIT op mijn geweten hebben he, dat mijn paard daar ligt te gillen, terwijl ik zo bijdehand wilde zijn om hem uit zijn lijden te verlossen?!
nee dan moet hij toch wacht op de veearts..

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:56

Ik zou dat nooit kunnen bij mijn paard, haar keel zo doorsnijden. No tnx... Dadelijk doe je iets verkeerd of wat dan ook. Ik denk dat ik ook veel te veel in paniek ben als ik mijn paard er zo bij zie liggen. Nee helemaal niks voor mij.

Verder heb ik eigenlijk ook nooit een zakmes bij me tijdens een buitenrit, maar inderdaad geen verkeerd idee, al zou ik het nooit gebruiken om de keel van Solide mee door te snijden als er iets met haar gebeurd.

Tinusjuh

Berichten: 143
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:23

Ik vind het egt vaag. Dat doe je toch niet zomaar??? ik bedoel... ik zou het egt nooit kunnen. Bij lieve Warco??? NO WAY!!! Neej hoor, als het egt nodig zou zijn dat hij dood moet, wacht ik liever op de veearts, om te kijken of het toch egt nodig is. Liever niet dan wel. Toch???? Misschien is het inderdaad een goed idee om draadjes door te snijden of tuig, mar het paard? NEVER!!!!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:19

Hum, eerder om een rietstengel waarin hij klem zit door te snijden ofzo! Aan die 'uit z`n lijden verlossen'-optie had ik nog nooit gedacht!

Een telefoon, een bandage (bij wond), een hoevenkrabber of iets dat erop lijkt en een mesje heb ik vaak mee op langere ritten.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:07

Ik zou nooit mijn paard uit zijn lijden kunnen verlossen ,maar heb wel altijd een zakmes meej voor als ze bijv vast komt te zitten ofzo maar niet om het idee dat ik mijn paard haar keel door zou kunnen snijden.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:19

jeetje, ik zou zoeits nooit doen , ten eerste, hoet weet jij als niet deskundige dat het een ongeneeselijk iets is? dan zou je je paard afmaken terwijl hij misschien geopereerd zou kunnen worden en er bovenop zou kunnen komen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:50

Ik heb er nooit een bij me! Dom, maar ik heb er niet eens een!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:22

Ja, dat vind ik heel verstandig!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:35

IK word hier misselijk van, dat kind heeft rare ideen hoor...

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:41

ik vind het maar niks hoor, en wat als je nu fout snijdt en dat paard alleen maar meer moet lijden

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:48

Oh wacht even, het gaat niet om het paard!!! Daarvoor heb je een mobiel bij je, om de DA te bellen. Maar je paard kan ergens in verstrikt raken of iets dergelijks en dan is een mes wel handig.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:24

Maar in dit topic ging het geloof ik wel om het paard.

Belachelijk dat iemand zomaar zelf gaat beslissen of zijn/haar paard wel of niet nog een kans maakt, tegenwoordig is er medisch zoveel mogelijk, zometeen maak jij een verkeerde beslissing.
Daar komt nog bij, zoals ook al eerder gezegd, dat het moeilijk is om de slagader te vinden (en dat is het absoluut, daar zijn we op school mee bezig geweest voor het vinden van de pols) en goed te snijden.
En ook al lukte dat allemaal, dan nog zou ik het niet kunnen bij mijn eigen paard of dat van een ander!
Laat dit soort dingen alsjeblieft over aan mensen die er verstand van hebben!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:51

Echt belachelijk !

Ik zou dat dus echt nooit kunnen/doen. Je gaat toch niet met een mes in je paards keel zitten snijden...
Om het tuig los te maken dan is het wel goed, maar om nou de keel door te snijden

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:09

Mariek87 schreef:
Maar in dit topic ging het geloof ik wel om het paard.

Belachelijk dat iemand zomaar zelf gaat beslissen of zijn/haar paard wel of niet nog een kans maakt, tegenwoordig is er medisch zoveel mogelijk, zometeen maak jij een verkeerde beslissing.
Daar komt nog bij, zoals ook al eerder gezegd, dat het moeilijk is om de slagader te vinden (en dat is het absoluut, daar zijn we op school mee bezig geweest voor het vinden van de pols) en goed te snijden.
En ook al lukte dat allemaal, dan nog zou ik het niet kunnen bij mijn eigen paard of dat van een ander!
Laat dit soort dingen alsjeblieft over aan mensen die er verstand van hebben!


je zegt dat er medisch zoveel mogelijk is, maar wanneer is dit nog wenselijk? Dit is net als bij mensen, wanneer is dit nog te doen. Je krijgt bijvoorbeeld een auto ongeluk en je bent opslag verlamt, je kunt niets meer je bent een kasplantje, is dit wenselijk? Waar trek je die grens? Al ben ik het wel eens dat je het zelf niet moet doen, zonder dierenarts kom je sowieso niet ver en als het nodig is, zal hij het dan wel doen