Blunders van mensen die niets van paarden weten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Powertje

Berichten: 19
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oost-vl (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:59

Tessake schreef:
een leraar van mij dacht ook eens iets van paarden teweten Tong uitsteken
ja en jullie moet en jullie paarden toch ook een teken geven dat ze moet en springen met de tuegel op de nek klopen ofzo


Haha! dat dacht mijn vriend dus ook! en als je dat doet zonder hindernis in de buurt maakt ie gewoon een geweldige sprong in de lucht !!! *LOL*

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:56

Ik vertelde laatst op school dat de hoefsmid die dag kwam. Een jongen (N) die vroeg zich af waarom daar nou weer een hoefsmid voor moest komen, iedereen kan toch nagels knippen?? Ikke lachen natuurlijk, en ondertussen uitleggen hoe het er aan toe gaat. (Mijn pony moet dus ook ijzers) En na een kwartier dacht hij, of nee hij wist zeker dat hij wel eventjes die hoefijzers eronder legde, ze in de goede vorm timmerde, de nagels knippen met een nagelschaartje ofzo... En toen heb ik hem maar uit genodigd om een keer te komen als de hoefsmid kwam. Ben benieuwd!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:09

whaha leuk topic :p
vrijdag had ik les en ik stond Zazou te poetsen. Komt er een jonge naar me toe vraagtie: Dat is zeker een meisje?
Ik: Ja het is een merrie ja,
hij: ja ik zie het aan de kleuren, ze heeft van die felle kleuren dus ik wist al dat het een meisje was. (Zazou is trouwens donker-isabel Tong uitsteken)
Ik: Nou, het ligt niet aan de kleuren hoor..
Hij: Nou ik vind dat het een meisje is, als het een jonge zou zijn zou hij wel andere kleuren hebben.
Ik: Clown whaha oke je hebt helemaal gelijk jonge *LOL* Haha!
En toen liep hij maar weg

Ik kwam echt niet meer bij Tong uitsteken

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:21

Mijn tante ging eens naar de paardenshop (om een verjaardagscadeau voor mij te kopen ), en zag zo'n vliegennetje liggen. Zij tegen de verkoopster: "dit is zeker voor rond de benen?"

Bij ons op de manege staat er ook een paard met een zeer ingezakte rug. Het paard was duidelijk slecht bereden geweest en mn eerste reaktie was van "auw, die rug!". Zegt de 'paardenkenner' naast mij: "nee hoor, dit is gewoon zo'n type paardje; slank gebouwd, fier type (paard loopt constant met zn neus in de lucht omdat het zn rug wegdrukt), volbloed, prachtig gewoon!"
Ikke (in gedachten): yeah right! Smaken kunnen verschillen...

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:42

Powertje"]
[quote="Tessake schreef:
een leraar van mij dacht ook eens iets van paarden teweten Tong uitsteken
ja en jullie moet en jullie paarden toch ook een teken geven dat ze moet en springen met de tuegel op de nek klopen ofzo


Haha! dat dacht mijn vriend dus ook! en als je dat doet zonder hindernis in de buurt maakt ie gewoon een geweldige sprong in de lucht !!! *LOL*
[/quote]

Blijkbaar een wijd verspreid misverstand.... Mijn vriend had ook het woordje hulpen gehoord, en vroeg aan mij 'Als je nou gaat springen, wat voor hulp geef je dan als hij over de hindernis moet springen?' Verward Overigens dacht hij dat het paard sprong omdat je je handen naar zijn oren doet Haha!
Tuurlijk schat, als ik dat niet doe loopt hij er dwars doorheen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:40

Gisteren was ik onderweg naar de buitenbak toen ik de vriend van een van mijn stalgenoten tegen kwam. "Heeft hij zijn enkels gekneusd?" Oftewel ik reed met bandages op mijn merrie... Zijn vriendin reed daar nooit mee.

Nog een: "Jou paard is zeker al heel oud?" er bestaat zoiets als schimmels...

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:20

Mijn ouders reden met de auto langs een wei waar een ruin zijn "zaakje" aan het luchten was. Mijn kleine broertje: "kijk daar zit de navelstreng nog aan!!"

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:49

Mijn opa waarschuwde mij ook altijd dat ik bij een paard voorzichtig het gebit in moest doen.

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:20

ik moest eens een keer overnachten, en mijn vader zou mijn pony wel voeren... dus ik hem uitleggen dat ie zich niet moet vergissen in het hooi en stro, en wat doet ie? ja hoor: hooi als bodembedekker en een hooinet vol met stro... mijn paard stond me de volgende ochtend heel vreemd aan te kijken ( als in: wat mankeert jouw pa in hemelsnaam?) Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:45

ik zocht een hengstje om mijn shet merrie te dekken,zegt mijn 16 jarig broertje opeens tegen mij :
waarom laat je nikey (hafruin) haar niet dekken..euhhhhhh,die heeft last van hakkie takkie weg zakkie Haha!

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:03

Ik en elke (fybro_rulez op bokt) gingen met de paarden wandelen naar de bak, Ineens een kindje: Kijk Mama, Paard!!
Wij: Waar een paard? *Keken zoekend om ons heen*

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:04

Ik loop vaak met mijn 2 verzorgshetjes, komt een vrouw met kinderen aan...

Vrouw: Ooh leuk, die kleine is vast en zeker een veulen van die grote?

Ja hoor, die kleine is 18, en die grote is 15! Tong uitsteken

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:09

haha jah vandaag ook.ik liet eerst mijn haflinger grazen langs de weg,
daarna hem trug gezet,liet ik daarna de shet ff grazen,
er liepen bij de haflinger al een oma langs met kleinkind,
toen de shet er was liepen ze ook langs,zegt kleinkind tegen oma,kijk dat is vast het veulen van die andere Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:12

Ik vroeg of mijn moeder mijn hoofdstel wilde uit doen, maakt ze de bakstukken los! Staat mijn pony daar ben op een losbit te kauwen! *LOL* Sophie_kurk en ik hadden zo'n lol! Haha!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:06

haha ik ben 2 dagen geleden van mijn paar gepleurd...ik zei tegen een vriend van me dat ik door de bankrand was geknalt....zegt ie: "oei! in de stal??"
haha.

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:42

Een vriendin van mij, die het rijden weer eens wilde oppakken, zou Dar d'r beschermers wel even aan doen, terwijl ik naar boven liep voor het zadel, toen ik terug kwam zag ik het volgende:
Afbeelding
Ach het kon erger Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:38

Die foto... schitterend!!! Cool

Een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde steen... Clown Haha!

Liefs

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 01:04

annegti schreef:
Dit is een vriendin van me overkomen: Stel je rijdt met z'n tweeen over straat met een fries en een belg.... Kom je mensen tegen die zeggen tegen het meisje op de belg:"goh, dat is een mooie fries" Haha! Ach gut

Ze zijn er wijselijk maar niet op in gegaan...

Hihi, was ik dat met Lucien en mijn vriendin op Yvonne (profiel)?
Yvonne had toen een tijd lange manen.
Eén van de keren dat ons dat overkwam zei mijn vriendin: Ik heb geen vies paard. mensen: Vies paard, ik bedoel een mooi fries paard. vriendin: ja dat zeg ik, ik heb geen vies paard. Waarop de mensen niet begrijpend verder liepen. Tja, een belg met lange manen, wie verzint dat nou?

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 01:15

erg grappige topic.
die foto haha geweldig.
en sommige reactie's zijn echt grappig

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:10

Uitspraak van mijn voormalige pennymeiske: 'Moet Perdie (=Prelude) ook hoevers (=hoefijzers)?'

En dat mijn Groninger voor van alles wordt aangezien, behalve voor een Groninger. Ook erg verontrustend om uit de mond van zgn. 'paardenmensen' te horen!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:24

Mijn oma (de schat Haha! ) "Wist je dat ze een hengst voordat hij geboren wordt een ruin noemen?"
Tuurlijk oma! Verward Haha!

Silly op de nieuwe stal (ze worden daar buiten gezet): "kunnen jullie mijn schimmel misschien peeskappen omdoen, die wil zichzelf nog weleens schoppen". Dat was geen probleem. Kom ik aan... peeskapjes om de achterbenen, strijklappen (lange) om de voorbenen en springschoenen om de achterhoeven Haha!

Ach, t was lief bedoeld en ze heeft er niks aan overgehouden...

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:12

waahaa dit is lachen... maar er zijn ook paarden die niets van paarden wete

zo de shetlander van mijn nichtje. Het is dus een hengst. Ik ging met hem wandelen, hij hinniken naar élke merrie... Toen kwam ik langs een koeienwij... Keihard hinniken! Waahaa, hij ziet het verschil niet tussen een koe en een paard Haha!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:13

'tis niet echt een blunder maar kan er nog steeds erg om lachen: vriendin van me komt op haar paard (ruin) een potloodventer tegen die zijn jas open doet. Zij begint keihard te lachen en zegt: haha die van mn paard is veeeel groter" Hoe bezorg je iemand een trauma Haha!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:14

whahahaha die is echt heel goed!
moet ik onthouden Tong uitsteken

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:20

Die is echt geweldig!

zo heeft een vriendin van mij een x gereageerd op een potlood veter : wat een kleintje.. die van mij is veel groter!ik heb m bij de ointetoys gekocht en jij ?

maar dat was beetje off-topic... geweldig topic trowuens