Dromen van een paard aan huis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:32

Siempie"]
[quote="Jippie schreef:
Ik moest wel lachen omdat je schreef "had ik maar een vaste baan"
Als je gewoon moet werken voor de kost en je paarden dan kun je ze niet aan huis laten staan. Wie houdt er toezicht en wie gaat er voeren?

Ik neem een huisman Haha! .
[/quote]
zou ik niet doen Dan moet jij de kost verdienen voor die man, de paarden en de hypotheek en je moet alles nog rijden, veel te druk.
Kun je beter een kerel met veel geld trouwen en zelf lekker op je kont blijven zitten, eventueel met en stel kids. Of je laat je opnieuw hullen in de nestwarmte van vroeger en je trekt bij je ouders in. Kun je samen met je vader de kost verdienen terwijl moeders op de beesten past

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:00

Jippie schreef:
Ik moest wel lachen omdat je schreef "had ik maar een vaste baan"
Als je gewoon moet werken voor de kost en je paarden dan kun je ze niet aan huis laten staan. Wie houdt er toezicht en wie gaat er voeren?

Alleen om die reden al ben ik heel blij dat mijn paard op een heel fijne stal staat.


Ik werk ook 5 dagen in de week hoor. Nou is mijn weiland wel achter ons huis en zijn er ook nog buren.
En ik voer dus 's ochtends en 's avonds. Gaat prima.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 21:01

Haha leuk dat je het zegt. Mijn moeder zegt al heel lang dat ze later bij mij op "de deel" gaat. Mijn vader gaat over 14 dagen met pension dus die gaat lekker niets doen.( en gelijk heeft hij na 42 jaar werken). Maar idd zij kunnen mooi op de beesten passen Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:11

Esme_27 schreef:
Ik werk ook 5 dagen in de week hoor. Nou is mijn weiland wel achter ons huis en zijn er ook nog buren.
En ik voer dus 's ochtends en 's avonds. Gaat prima.

Het ligt er ook maar aan hoe je met je paarden bezig wilt zijn. Ik wil mijn paard geen volle dag op de wei hebben en dus moet je dan vaker voeren. Dat terugvallen op buren vind ik ook helemaal niets, daar ben ik dan echt te veel stads-mens voor Knipoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:29

Of het roer om Haha! . Ontslag nemen, boeltje pakken en vertrekken naar..... ??????
We hebben al een huis Lovers in Belgie en als ons huis verkocht is, dan neemt Henk ontslag bij de KLM. Hij is niet bang dat hij niet aan de bak komt. Als je wil werken is er altijd werk.
We zitten in Belgisch Limburg en hij kan in Nederland, Belgie of in Duitsland werk zoeken. Het maak hem dan ook niet uit wat hij moet gaan doen. Hij zegt zelf, Als is het vakkenvullen bij AH, maak mij niet uit.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:31

En hoe doe jij dat dan met werk, of heb je al werk gevonden daar?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 00:00

Ik doe nu de stallen, onderhoud het terrein, maaien, huishouding, paarden rijden c.q. longeren, verfen, enz enz. We hebben nu nog 1 pensionpaard en 3 stallen leeg. We nemen ook geen pensionklanten meer aan. Ik heb geen tijd om een baan erbij te hebben.
In Belgie ga ik het zelfde doen, alleen nemen we geen pensionpaarden. We gaan kleiner wonen, omdat we het lichamelijk niet meer aan kunnen.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:08

ja dat heb ik nou ook,maar over een paar jaar gebeurd het dan eindelijk ( me ouders doen het dan Bloos )

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:20

PhiaBink schreef:
Ik doe nu de stallen, onderhoud het terrein, maaien, huishouding, paarden rijden c.q. longeren, verfen, enz enz. We hebben nu nog 1 pensionpaard en 3 stallen leeg. We nemen ook geen pensionklanten meer aan. Ik heb geen tijd om een baan erbij te hebben.
In Belgie ga ik het zelfde doen, alleen nemen we geen pensionpaarden. We gaan kleiner wonen, omdat we het lichamelijk niet meer aan kunnen.


Dat is ook mijn ideale baan Haha!

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:37

Ook al weet ik dat er veel haken en ogen aan zitten, toch zou ik ook graag paarden aan huis willen hebben.
Wij zijn dan ook nog steeds druk op zoek naar iets leuks op de Veluwe.
Voor mij zou het ook een droom zijn die waarheid werd. Ik zou wel minder gaan werken, halve dagen of tot 2 uur of zo. Dan heb je nog tijd om thuis de paarden in het land te doen, want ik zou ze zonder toezicht niet laten staan.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:38

Zoals je in mijn onderschrift kan lezen had ik het, ik zit nu mijn laatste weken uit op de boerderij. Nee, niet leuk maar het is niet anders. Voor mij zal het na 10 jaar wel weer heel erg wennen worden om de paarden niet meer bij huis te hebben staan maar ik probeer de voordelen maar te zien. Opeens zomaar weg kunnen zonder van alles te regelen zal een ongekende luxe zijn, werkende dingen in huis lijkt me ook wel wat en het zal veel minder werk zijn.

Molenbeersel ligt vlak bij mij, ik wens hem veel succes met het vinden van een baan want hier is het dus echt niet zo dat als je werk wilt vinden er werk is. Er zijn in deze streek heel veel mensen werkloos en het is op het moment een ware ramp. Uitzendbureau's schrijven je vaak niet eens meer in.
Ik zoek al een jaar en heel breed maar de een na de ander om mij heen raakt ook werkloos en ik heb ook nog steeds niets.
Toen ik nog in Den Haag woonde had ik altijd zo werk, zelfs in de slechte tijd maar deze regio is wat dat betreft niet zo handig om te wonen. Het is dat ik voor geen goud meer terug wil naar Den Haag maar het idee om op termijn iets hoger Brabant in te gaan begint steeds aantrekkelijker te worden.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:39

Ah ja, welke paardegek eigenlijk niet??
Het vervelende bij mij is dat ik in een woonwijk woon, maar een straat verder begint het platteland al waar je allemaal mensen met paarden ziet enzo, en ik...niet...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:36

Percy schreef:

Molenbeersel ligt vlak bij mij, ik wens hem veel succes met het vinden van een baan want hier is het dus echt niet zo dat als je werk wilt vinden er werk is. Er zijn in deze streek heel veel mensen werkloos en het is op het moment een ware ramp. Uitzendbureau's schrijven je vaak niet eens meer in.
Ik zoek al een jaar en heel breed maar de een na de ander om mij heen raakt ook werkloos en ik heb ook nog steeds niets.
Toen ik nog in Den Haag woonde had ik altijd zo werk, zelfs in de slechte tijd maar deze regio is wat dat betreft niet zo handig om te wonen. Het is dat ik voor geen goud meer terug wil naar Den Haag maar het idee om op termijn iets hoger Brabant in te gaan begint steeds aantrekkelijker te worden.



Henk is erg handig en van vele markten thuis. Onze vrienden werken bij een Andalusier stoeterij. De eigenaar ervan heeft een meubelfabriek. Henk heeft bijna al zijn rijbewijzen en vrachtwagen chaffeurs worden best veel gevraagt.
Ik ben geboren in Den Haag en zou ook voor geen miljard terug gaan. Ik heb daarna in Voorschoten gewoont en wil daar ook niet meer terug.
Henk heeft zijn hart verloren aan Belgie en we zien alles rooskleurig tegemoet. We hebben daar een paar kruiwagens en dat scheelt!!!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:55

Siempie schreef:
Af en toe kriebelt het zo bij mij. Ik weet niet of sommige mensen de advertentie op marktplaats hebben gezien van boederijen in het buitenland. Een voorbeeld dat gegeven was, boederij + rijhal en 7 boxen op halve hectare eigen grond voor 125000. Oef had ik maar een vaste baan, dan had ik het zeker wel geweten!

Hebben jullie dat nou ook?


Het liefst hier wel ergens in de buurt, maar dat heb ik absoluut zeker weten ook! *LOL*

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:55

eerst dacht ik dat mijn droom om ooit een eigen paard te hebben wel nooit uit zou komen... maar die is er toch gekomen. toen dacht ik dat ik hem wel nooit aan huis zou hebben.... nu hebben we er 4 aan huis staan Lachen

het ligt er maar net aan hoever je je grenzen wilt verleggen.... soms letterlijk de landsgrenzen Haha!
zoek je gewoon suf naar een baan in een gebied wat je trekt en waar de huizen goedkoper zijn, en ga er dan voor. wie niet waagt die niet wint!

wij woonden bij eindhoven. mijn zus met gezin en ik met mijn gezin, beide in een rijtjes huis. toen we erachter kwamen dat we deze twee huizen 'in konden ruilen' voor een boerderij met stallen en 2 ha grond in drenthe was de beslissing snel genomen Haha! we wonen nu als het ware 2 onder 1 kap
maar ik moet wel vermelden dat het erg moeilijk was om 1 hypotheek op 2 gezinnen te krijgen (banken nemen niet graag risico's Knipoog ) maar gelukkig is het ons uiteindelijk toch gelukt!

dus mensen geef niet op. waar een wil is, is een weg!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:06

Die van mij staan aan het eind van de straat. Niet echt aan huis dus maar bijna Haha! En ach, het is zo fijn, s'ochtends voor school er even langs, s'avonds voordat je je nest induikt er ff langs enz.

Aan de andere kant is het natuurlijk niet altijd leuk. Ben al een aantal keer mijn bed uit gebeld omdat ze ontsnapt waren uit de wei, heb ook al eens s'avonds laat de wei staan repareren. Verder het weiland onderhouden, mestafvoer enz. zijn ook van die dingen. Maar ach, hoort erbij en ik vind het niet erg. Ik vind het heerlijk dat ik eigen baas ben, dat ik zelf kan bepalen hoeveel mijn paardjes krijgen aan voer enz.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:49

Bij ons staan de paarden ook thuis (ik woon nog thuis bij mijn ouders).
Ik zou niet anders willen!
Het grote voordeel vind ik dat het veel tijd bespaard, mijn zusje en ik hebben een stal met ruimte voor 5 ruime boxen, een poetsplaat en ruimte voor een tweede.
Een bak gelijk achter de stal en daarnaast een klein weiland waarin ook de mesthoop ligt en daar weer achter een groot weiland.
We hebben ook twee verzorgers voor onze pony, en het is erg makkelijk als je de deur uit stapt en je bent er om te helpen of wat dan ook.
Ook is het een uitkomst als je paard ziek is, je loopt er makkelijk heen en je kunt een camera aanleggen zodat je het ook van huis uit in de gaten kunt houden.
Het is inderdaad wel zo, dat je veel moet regelen en op vaste tijden thuis moet zijn, je moet toch voeren en alles zelf doen.
En het land onderhouden, hooien in de zomer, de mesthoop weg werken, de bak onderhouden, de stal toonbaar houden (spinnen raggen en ramen zemen), het hoort er allemaal bij.
Gelukkig kunnen mijn zusje, ik en mijn moeder alle drie voeren enzo, dus dat wisselt wel aardig af als iemand weg moet.
Maar over het algemeen vertrouw ik het liefst op mij zelf en breng ik mijn paarden eerder naar een pension stal als we op vakantie gaan, dan dat ik iemand van buitenaf aan het roer laat...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:45

Grappig... het gras is altijd groener aan de andere kant.

Ik heb nooit anders geweten dan dat ik mijn paard aan huis had, maar met de komst van Licor bleek dat niet zo praktisch meer te zijn. Je kunt niet weten hoe blij ik was als ik mijn paard eens op een luxe-pensionstal had staan. Ik kan binnen rijden, kan een keer een weekendje er tussenuit, kan laat uitgaan zonder me zorgen te moeten maken dat ik er om 8u30 ten laatste toch uit moet....

Wij hebben geen bak, enkel een stal en veel weide. Dan is in de winter een pensionstal wel echt heerlijk. En ook het sociale contact met je stalgenoten en je instructeur (die is de stalhouder en geeft me door de week altijd wat tips als hij me ziet rijden) is gewoon super! Dat heb je thuis niet... Ik heb geen paarden-gezin, dus thuis sta ik er altijd alleen voor.

Nu moet ik toegeven dat ik vanaf mei (dan komt Lic weer naar huis) wel weer heel blij ga zijn dat mijn ventje in de wei echter ons huis zal staan, en dat ik geen rekening meer moet houden met openingsuren, maar om te rijden is een pensionstal toch een stuk praktischer!!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:05

Ik heb vier jaar op een pensionstal gestaan vlak bij huis. Sinds een jaar en half zijn we (mijn ouders, zus en ik) verhuisd en staan onze 4 paarden aan huis. We hebben momenteel 4 boxen, maar zijn er aan het bij bouwen. We hebben een buitenbak en 3 (binnenkort 4) weiden, in totaal 2ha20 land.

Op de pensionstal hadden we geen binnenbak en mijn instructeur is na 2jaar en half van de stal weg moeten gaan (financiele problemen). Mijn nieuwe instructeur had haar eigen stal dus die zag ik alleen als ik les had.

Bij ons thuis mesten en voeren we afwisselend (mijn zus, haar vriend, ik en mijn moeder). Voor vakantie hebben mijn ouders momenteel geen tijd en geld door de nieuwe aankoop. Mijn zus en ik zijn vorig jaar wel een week weggeweest. Mochten we ooit allemaal samen weggaan, kennen we eerste klas betrouwbare mensen, die heel graag komen horse-sitten.

Dus wij zien niets dan voordelen aan het paard aan huis idee. Ik denk dat niemand van ons ooit terug zou willen naar pension stal. Maar we stonden dus ook niet op een super de luxe stal.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:19

Als ik een bak aan huis had en wat "stalgenootjes" was het aan huis staan eigenlijk perfect geweest, hoor Knipoog Deze winter was het gewoon handig om ergens anders te staan, zeker om aan een nieuw paard te wennen.

Momenteel is het voor Licor ook prettiger op de pensionstal, want daar staat hij niet alleen. Thuis helaas wel.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:30

Hmm.. ik zou juist graag op een pensionstal willen staan. Dat zeg ik trouwens nou wel, maar dat komt omdat ik niet anders gewend ben dan dit. Maar het gaat me vooral om een binnenbak. Het is dat we nu onze hoefsmid in de straat hebben wonen waarvan de bak toevallig altijd goed is, maar probeer zelf maar eens een bak aan te leggen waarin je het hele jaar door kan rijden Geld, geld! Anders lig je er echt veel teveel dagen uit, schiet niet op.

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:09

mijn twee paarden staan ook thuis => allebei een mooie box die groot genoeg is,zadelkamertje, groot weiland, juis jenoeg voor twee paarden, bos is dichtbij , ik mag in de buitenbak van de buren rijden Haha! , manege met binnebak is dichtbij *zucht* ik heb geluk Haha! Haha!

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:20

ik heb mijn paard ook thuis staan! en dat is echt heel erg leuk !
iedere dag als ik thuis kom wordt ik met luid gehinnik begroet en komt Odile heel hard haar het hek draven! zo lief!!!
en elk moment dat je tijd hebt kan je even naar je paard gaan, al is het maar 5 minuutjes! zowat nog voor ik buiten ben heeft Odile me al opgemerkt Haha! !!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:10

zeker droom ik hier vaak van siempie. ik ben ook al om me heen aan het kijken. gelukkig heb ik de ervaring dat wat ik wil meestal ook wel lukt dus maak me hier niet teveel zorgen over.... het komt wel als de tijd rijp is Lachen

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:11

ja dat heb ik ook en ik heb nu mzzl want met techniek moeten we een maquete maken en natuurlijk wordt dat een boerderij die mijn droom zou zijn....