Niet lekker gereden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 13:19

Ik baal verschrikkelijk.
Ik heb net les gehad en het ging niet lekker. Allereerst loopt hij de hele week linksom niet in de goede stelling. Nu met de les was dat ook het geval. Ja hij loopt netjes afgebogen en buigt zijn nek ook goed opzij. Maar dan houdt het op hij geeft links geen buiging in zijn lijf. (op de rechterhand doet hij dit beter) Zodra ik dan wat meer druk ga uitoefenen met binnenbeen en buitenteugel komt Laiser in verzet en komt omhoog. (Gelukkig nog niet zo recht maar toch.) Ik baal hier zo van. En als hij zo eenmaal begint dan blijft hij aan de gang.
Toen mij instructrice erop ging was het precies hetzelfde en zelfs nog en beetje meer. Hij is dan echt bijna op het punt waar ik hem wil hebben, maar dat laatste stukje vertikt hij.
Ik vraag me dan iedere keer weer af. Ligt dat nu aan mijn manier van rijden (ben ik te zacht voor hem) of vraag ik te veel van hem...
Vandaag was het echt niet leuk. Ik hoop maar dat het morgen weer beter gaat, want zo is het ook niet leuk...

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:27

Jee, wat een bekend verhaal.
Volhouden Micky, je bent er niet in een paar daagjes. Zijn spieren etc hebben ook tijd nodig om dit allemaal te verwerken. Jij ligt ook niet zomaar in de splagaat.
Het is heel irritant en frustrerend dit soort dipjes. Momenteel heb ik een dag in de week dit soort dingen met mijn paard. Kijk eens of hij geen erge spierpijn heeft?
Ik longeer nu 10 min voor het rijden op de rechterhand, op een bepaalde manier (van mijn instructrice geleerd), maar dat komt omdat mijn paard een probleem heeft met zijn rechterachterbeen, dat niet graag wil onderzetten en buigen, het moet nog sterker worden. Ik weet dus waar zijn verzet vandaan komt....
Het lijkt dus of hij geen rechterlengtebuiging wil, maar het probleem zit in het rechterachterbeen. Nu dat sterker wordt gaat het steeds beter!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 16:58

Citaat:
Op 2001-10-07 13:27, schreef suzanne:
Jee, wat een bekend verhaal.
Volhouden Micky, je bent er niet in een paar daagjes. Zijn spieren etc hebben ook tijd nodig om dit allemaal te verwerken. Jij ligt ook niet zomaar in de splagaat.
Het is heel irritant en frustrerend dit soort dipjes.
ik weet dat ik er niet in een paar daagjes ben. We hebben in het afgelopen jaar al een hoop bereikt. Maar het was weer even geleden dat hij weer echt omhoog was gegaan. En daar baal ik gewoon van. En ik heb zelf het idee dat hij het af en toe al wel doet.
ik ben ook na de les zelf weer op hem gaan zitten en gestapt met een lange teugel. Na een tijdje, toen er niemand meer was, heb ik hem weer opgepakt en ben ik hem weer op mijn manier gaan rijden. Ik wilde de les met een beter gevoel afsluiten. Toen is hij wel omlaag gebleven, en ik denk dat ik hem toch nog wel even zover heb gekregen als we wilden. En toen ben ik ook gestopt, toen had hij voor mijn gevoel de les toch nog goed afgesloten. En ik had ook geen zin om morgen met "vechten" te moeten beginnen. Ik denk ook wel dat het wel weer beter komt(kijk maar naar mijn onderschrift), maar ik vond het zo jammer, dat het niet ging vandaag.

eens wordt de hemel toch weer blauw.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mickey op 2001-10-07 17:00 ]</font>