De paarden stonden in het land en moesten worden opgehaald. Oh, zei hij, dat doe ik wel. Ik ben wel even meegelopen, want het kunnen nogal rotzakken zijn in het land (dan willen ze niet komen). Afijn, we hadden ze snel te pakken, dus op naar de stallen. Des aan het halster vastgezet voor de stal, dan heb je lekker de ruimte. ieder aan een kant begonnen met poetsen. Laten zien hoe hij de hoeven moest uitkrabben, heeft ie dat ook gedaan. Daarna beenbeschermers om. Heeftie ook alleen gedaan. Zadel heb ik ermaar opgelegd, hij heeft wel geholpen met alles vast maken. Hoofdstel heb ik aangedaan, goed uitgelegd. kan ie vast de volgende keer wel alleen.
Toen ben ik eerst een stukje gaan rijden, even peilen hoe Des d'r humeur was. was dus prima, dus durfde ik mijn vader er wel op te laten gaan.
Uitgelegd hoe het moest (had het dus eerst al voorgedaan toen ik ging rijden). Ging prima, mijn vadertje is best nog wel lenig! Eerste reactie van zijn kant: goh, wat zit dat hoog! Ik kan over de struiken kijken.... (Tsja 't is en blijft een paardje van 1.67).
Beetje uitgelegd hoe hij de teugels moest vasthouden, en hoe hij moest sturen. Maar niet te veel over beenhulpen gepraat, het moet leuk blijven zo'n eerste keer. We liepen tussen de bessenstruiken door, en daar staat veel gras. Na een paar minuten dacht Des dus: hmmm ik lust wel wat

Hij heeft bijna een half uur gereden (en dat te bedenken dat Marc er al na 5 minuutjes zat van is, heeft er trouwnes maar 2x op gezeten geloof ik). Maar wil de volgende keer ook weer mee, en danmischien ook wel een stukje draven

Wat een braaf paard heb ik toch