Ongelooflijk, maar waar!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:57

Als je eten meeneemt, dan ben je z'n vriend!
Qua rijden weet ik het eigenlijk niet, we rijden er met z'n 2en op en verder heeft er nog nooit iemand echt mee gewerkt. Wat stappen en draven met een ander ging wel ok, al keek hij wel zuur, maar dat kon ook door de onwenningheid van die ruiter komen.
Op stal is hij wel heel jaloers als ik met andere paarden bezig ben. Ik ben duidelijk van hem!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:28

Mijn paardje is is niet echt een allemanspaardje, meer omdat ze donders goed weet van wie ze dr eten krijgt Knipoog.
Met mn zusje is ze bijvoorbeeld ook heel erg lief, terwijl die nog niet zo lang rijd en *eigenlijk* helemaal niks over Eef te vertellen heeft als Eef dr geen zin in heeft.
Maar met een ander? Nee, mooi van niet!

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:51

gyzmo schreef:
Maar dat komt dan door slechte verzorging en niet omdat het paard zich ellendig voelt...


Als een paard niet lekker in zijn vel zit dan glimt zijn of haar vacht ook niet! En dat is met Imaude ook het geval! Die voelt zich niet happy als Aqua haar geen aandacht geeft!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 07:54

Ik kan duidelijk aan mijn paarden zien dat ze me meer vertrouwen en dat ik meer met ze kan doen dan een ander.
Maar uit eindelijk lopen ze met iedereen mee.
Dat heb ik van het begin af aan ook getraint moet ik eerlijk zeggen.
Toen ik Tizi kocht als 4 maanden oude veulen kon hij niet eens mee lopen aan een touwtje of zijn voetje geven.
Toen ik dat eenmaal geleerd had vroeg ik andere mensen of ze zijn hoeven uit wilde krabben enzo.
Gewoon zodat hij kan wennen aan mensen en dat hij weet dat elk mens aan hem hoort te zitten.
Tizi neigt ook erg naar mij toe te trekken maar dat sta ik niet toe.
Het komt best eens voor dat een stal genootje en ik een dag van paard verwisselen.
Dan verzorg ik haar paard en zij mijn paard terwijl we alle 2 die dag gewoon zelf op stal zijn.
Mijn voordeel is dat ik 2 jaarlingen heb en zij dus eigelijk alleen maar los staan.
Dus de ene keer worden ze door mij binnen gehaald om te eten en de andere keer door een stal genootje en dan haal ik haar paardje binnen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 09:06

Jippie"]
[quote="Ilindra schreef:
Vooral dat van die vacht geloof ik dus niet, kleur en glans hebben alles met gezondheid te maken en een vacht wordt niet dof en vaal omdat er een dag niet met een paard wordt gereden.

Dat ben ik niet met je eens hoor. Van niet poetsen kan een paard behoorlijk dof worden en aangezien veel mensen alleen even poetsen als ze gaan rijden geloof ik best van Aqua schrijft.
[/quote]

Natuurlijk Jippie, natuurlijk!!! Als je mij zou kennen zou je dit soort opmerkingen niet maken en zou je je zelfs schamen. Mijn paarden en de pension paarden worden perfect verzorgd, dat is dus meer als een borsteltje. Hoelang had je ook al weer een eigen paard? Tong uitsteken

Nee, mensen mijn paard wordt echt dof en treurig als ik hem niet rijdt. Je kan het geloven of niet. Zo simpel is het.

En voor Jippie, moet je wat telefoonnummers hebben van een aantal mensen die het met eigen ogen gezien hebben? Voordat je weer gaat oordelen over iets wat je helemaal niet kan weten.

Ik ben heel benieuwd naar wat er in je om gaat als je dit soort, in mijn ogen gewoon domme , opmerkingen maakt Tong uitsteken

En denken jullie dan dat verdriet niets met gezondheid te maken heeft? Haha!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:36

Miffie"]
[quote="gyzmo schreef:
Maar dat komt dan door slechte verzorging en niet omdat het paard zich ellendig voelt...


Als een paard niet lekker in zijn vel zit dan glimt zijn of haar vacht ook niet! En dat is met Imaude ook het geval! Die voelt zich niet happy als Aqua haar geen aandacht geeft!
[/quote]

Dat klopt! Ben ik helemaal met je eens. Maar dat gebeurt niet in een dag. Mijn reactie was meer een reactie op iemand anders weer. Die zei dat er dan die dag minder gepoetst wordt als normaal en daardoor het paard doffer is/leek.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:54

Daisy is ook wel een beetje eenkennig in het begin. Ze laat zich dan niet vangen in de bak door iemand anders. Na 3 a 4 keer is ze die persoon wel gewend en gaat ze wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:29

Aqua8horse schreef:
Natuurlijk Jippie, natuurlijk!!! Als je mij zou kennen zou je dit soort opmerkingen niet maken en zou je je zelfs schamen. Mijn paarden en de pension paarden worden perfect verzorgd, dat is dus meer als een borsteltje. Hoelang had je ook al weer een eigen paard? Tong uitsteken

Nee, mensen mijn paard wordt echt dof en treurig als ik hem niet rijdt. Je kan het geloven of niet. Zo simpel is het.

En voor Jippie, moet je wat telefoonnummers hebben van een aantal mensen die het met eigen ogen gezien hebben? Voordat je weer gaat oordelen over iets wat je helemaal niet kan weten.

Ik ben heel benieuwd naar wat er in je om gaat als je dit soort, in mijn ogen gewoon domme , opmerkingen maakt Tong uitsteken

Nou nou, neem ik je een keer serieus en dan krijg ik dit Verward Het is toch niet nodig om direct zo persoonlijk te worden. Beschuldig ik je ergens van dan? Jij plaatst hier een probleem met je paard en ik probeer daar een logische verklaring voor te geven.
Je moet wel een heel verwrongen geest hebben om op die manier het slechte in mensen te willen zien, jammer. Daar bestaat ook zo'n mooi gezegde over. Dat heeft iets te maken met de waard, vertrouwen en zijn gasten.....

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:33

gyzmo"]
[quote="Miffie"][quote="gyzmo schreef:
Maar dat komt dan door slechte verzorging en niet omdat het paard zich ellendig voelt...


Als een paard niet lekker in zijn vel zit dan glimt zijn of haar vacht ook niet! En dat is met Imaude ook het geval! Die voelt zich niet happy als Aqua haar geen aandacht geeft!
[/quote]

Dat klopt! Ben ik helemaal met je eens. Maar dat gebeurt niet in een dag. Mijn reactie was meer een reactie op iemand anders weer. Die zei dat er dan die dag minder gepoetst wordt als normaal en daardoor het paard doffer is/leek.
[/quote]

T is raar maar ik heb het zelf met mijn eigen ogen gezien en t is ECHT zo! Imaude is gewoon een heel ander paard als Aqua haar geen aandacht geeft! Als je de stal in komt kan je precies aan haar zien of ze bereden is ja of nee. Als ze bereden is en aandacht gekregen heeft dan begroet ze je vrolijk en dan straalt ze helemaal, net een klein kind die wat gekregen heeft! En heeft Aqua niet gereden dan staat ze droevig anders om in haar stal en dan kan je haar nog zoveel aandacht geven maar daar wordt ze echt niet vrolijker van. Imaude is gewoon een heel gevoelig paard. En aan haar vacht kan je direct zien hoelaat het is! En dan is inderdaad Imaude's vacht dof! En dat echt in 1 dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:18

Miffie schreef:
En aan haar vacht kan je direct zien hoelaat het is! En dan is inderdaad Imaude's vacht dof! En dat echt in 1 dag!


Zoals ik in mijn eerste reactie al vroeg: hoe laat is dat dan?
Is dat aan het einde van de dag rond 18:00 of wacht ze echt tot 23:59?
Op welk moment merkt het dier "oliebol ik word vandaag niet bereden" en wordt ze dof Verward
Of vervaagd ze gedurende dag, het is nu 13:20 kijk maar naar Imaude Haha!
Staat ze volgende dag dan weer in volle verwachting te glimmen op stal of komt dat pas weer als ze gereden is?
Nu maar hopen dat je nooit een been breekt, hoe zou het arme dier er na 6 weken uitzien Scheve mond

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:28

Miffie schrref:
Citaat:
Imaude is gewoon een heel gevoelig paard. En aan haar vacht kan je direct zien hoelaat het is! En dan is inderdaad Imaude's vacht dof! En dat echt in 1 dag!


Tja, als jullie het zeggen dan zal dat vast - geen reden om voor te liegen toch? Ik vind het wel apart. Nog nooit gezien iig.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:58

Kane loopt met iedereen mee. Heb je eten dan ben je zijn vriend Haha!. Maar toch merk ik met kleine dingentjes wel dat ij voor mij meer doet dan voor een ander. Als mijn vriendin hem uit het land haalt en ik de hekken achter hun dicht doe dan draait kane ook meteen om en staat net zolang stil totdat ik mee loop naar voren toe . Wat ik overigens ontzettend schattig vind. Ik krijg regelmatig een dikke knuffel van hem en ook hinnekt hij als mij mijn brommertje hoort, ziet aankomen. Onder het zadel merk ik ook dat hij voor mij harder werkt als voor mijn bijrijdtster en vooral als ik bij het hek an de bak aan het kijken ben. Iedere keer dat ie langs loopt even stilstaan en me schaapachtig aankijken. Verder kan iedereen er wel op en ook met buitenritten is ie lief voor een ander. Maar dat zeg het zijn de kleine dingentjes waaraan ik merk dat hij toch wel weet wie het baasje is Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:07

ik weet het eigenlijk niet. er rijd bijna nooit iemand anders op Gam en zo wel was het niet serieus. Vrijdag komt een vriendin langs die vroeger ook meedeed met Fries Kampioenschappen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Maar goed, ik denk dat Gam het met iedereen wel prima vind om te rijden Lachen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 03:36

Illindra, ik vind je reactie een beetje vreemd. Je ziet aan je paard dat dat zo is, de tijd maakt niet uit. Het gaat erom dat je verschil ziet en dat zie je overduidelijk op het moment dat ik weer gereden heb.

Je hebt inderdaad gelijk, ik moet mijn been maar niet breken. Daarom ben ik ook erg voorzichtig Tong uitsteken Haha!

Jippie, als jouw reactie inderdaad nu serieus bedoeld was, heb ik het verkeerd opgevat denk ik. Ik besteed namelijk heel veel zorg aan mijn paarden. Maar dat maakt voor dit paard niet uit, zij wil gewoon werken met mij! Al poets je haar de hele dag, daar neemt ze geen genoegen mee. En die verandering zie je werkelijk in een hele korte tijd.
Vandaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:26

Aqua8horse"]
Illindra, ik vind je reactie een beetje vreemd. Je ziet aan je paard dat dat zo is, de tijd maakt niet uit. Het gaat erom dat je verschil ziet en dat zie je overduidelijk op het moment dat ik weer gereden heb.

En die verandering zie je werkelijk in een hele korte tijd.
Vandaar!
[/quote]

[quote="Miffie schreef:
En aan haar vacht kan je direct zien hoelaat het is! En dan is inderdaad Imaude's vacht dof!


Lees jullie eigen beweringen eens en vertel me dan wat er vreemd is aan mijn reactie.
Mijn paarden gaan ook extra glimmen na het werk maar dat is van het zweet, ben je daar soms mee in de war

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 09:26

Nee, daar ben ik zeker niet mee in de war. Als ik dat paard niet rijdt, wordt haar vacht dof en heeft ze geen uitstraling. Dat is dan alsmik gereden heb, weer terug. Zelf zo dat mensen die aan bv het einde van de middag langskomen, kunnen zien aan het paard dat ik gerden heb. Aan de uitdrukking en het hele beeld van het paard wel te verstaan.

En neem maar van mij aan dat ik wel weet wanneer een paard glimt of niet.

Het is toch niet voor niets een bijna ongelooflijk verhaal

Als het zo simpel zou zijn als jij stelt, zou het toch niet bijna ongeloofwaardig zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:37

Aqua8horse schreef:
Zelf zo dat mensen die aan bv het einde van de middag langskomen, kunnen zien aan het paard dat ik gerden heb. Aan de uitdrukking en het hele beeld van het paard wel te verstaan.



Nu doe je weer zo'n uitspraak, wat is er dan vreemd aan mijn reactie wat betreft tijdstippen Verward
Sorry ik maar ik vind die van jouw een heel stuk vreemder.
En als 1 aprilgrap vind ik hem te flauw voor woorden Scheve mond

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:54

Dan kom je gewoon gezellig een keer kijken, als je ons niet geloofd?
Laatst bijgewerkt door Miffie op 01-04-04 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:05

Dit vind ik dus echt vreemd, jullie doen een bewering en als er verder op in gegaan wordt komen er flauwe reactie's.
Normaal reageer ik al nooit op topics van Aqua en heb spijt dat ik het nu wel heb gedaan.
Valt me op dat als mensen echt verder vragen, ook wat betreft andere Aqua onderwerpen, er nooit antwoorden of foto's komen maar altijd gezegd wordt kom maar kijken.
Net als of ik daar een hele dag naar een paard ga zitten kijken wanneer dat beest doffer wordt Rolleyes
Ik ben hier wel klaar mee

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:22

Mijn paard is ook vrij sensitief dus herken wel wat dingen in jouw verhaal. Echter geloof ik zelf niet zo in éénkennigheid, gewoon omdat daarvoor het verstand van een paard te beperkt is. Dieren zijn (ondanks dat ze ieder hun eigen karakter hebben) toch primair. De verklaring die ik kan verzinnen is dat vrijwel alle dieren behoefte hebben aan gewoonte/ritme, en dus ook paarden. Wanneer er een bepaalde gewoonte wat afwijkt levert dat (sensitievere paarden hebben daar vaak meer last van) stress op en dat verklaart hetgeen wat jij constateert bij je paard. Waarschijnlijk zorgt de stress dus ook voor een fysieke verandering en dat uit zich klaarblijkelijk in een doffe vacht. Denken dat het paard hangt aan jou als geheel persoon, is imo puur zelfbedrog.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:32

Marel, ben het helemaal met jou eens

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 21:33

Beste Illindra, jij hoeft niet te reageren op onze topics dat doe je zlef. Bovendien vraagt ook niemand van je om te gaan kijken naar het paard. Iedereen reageert gewoon leuk zoals het ook bedoeld was dus dan valt jou reactie wel een beetje op.
Je hoeft het niet te geloven hoor, maar wat heb ik er voor belang of voordeel van als ik zoiets zou zeggen als het niet waar zou zijn?

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:42

Je plaatst de laatste tijd zoveel topics, daar kun je niet omheen.
Maar ik ben het met Ilindra eens, het verhaal klopt van geen kantt, en elke keer krijg je vage antwoorden en wordt er gezegd""kom maar kijken"
Maar ikn geloof dus ook niks van jouw verhaal, zoals ik al eerder schreef vind ik het een mega pennyverhaal.
Ik ben wel benieuwd waar jij je paard mee poetst voor het rijden, zo'n borstel wil ik ook

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:57

Rowan is een beetje mieperiger met anderen als bij mij, ik pik niet veel en dat weet 'ie, maar bij een ander kan 'ie dan lekker gaan lopen treiteren over enge grizzlyberen in het bos enzo.

M'n vorige paard had het sterker, die heeft nog een keer een bijrijdster tot wanhoop gedreven. Maar het had mij ook 2 jaar gekost om een band op te bouwen met dat dier.

Vind het een vaag verhaal, je zou er eens een camera op moeten zetten... Hang een webcam op, kan heel bokt meekijken naar hoe jou paard glimt en dof word en weer glimt enzo

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:04

Ilindra"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Imaude verandert direct als ik een dag niet met haar gewerkt heb. Haar blik is triest en haar vacht is dof en niet glimmend en haar hele houding is dan anders dan het hoort te zijn.


Vooral dat van die vacht geloof ik dus niet, kleur en glans hebben alles met gezondheid te maken en een vacht wordt niet dof en vaal omdat er een dag niet met een paard wordt gereden.
Op welk moment wordt hij dan dof, 18:00 s'avonds of wacht ze echt tot 23:59 Verward
[/quote]

als een paard ongelukkig is,word hij inderdaad dof van kleur...
ik had een paard die niets aan dressuur vond,staakte etc.hij was ook erg dof en altijd op zoek naar rottigheid.
hij loopt nu in de bossen etc en je herkent hem niet meer terug,mooie glans en een lief paard...tja,het kan echt!

het 18 jarige paard dat ik gereden heb heeft 3 dagen niet gegeten bij zn nieuwe eigenaar...