Blijf dan in de binnenbak...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:52

Ik heb me al een paar dagen vermaakt met deze discussie
Ik heb een aantal keer meegereden met de Hippische Meerdaagse in Twente en daar werd je continu ingehaald. De meeste mensen (ik ook!) vroegen keurig of ze mochten passeren, dan hield jij je paard een beetje in, de passeerders maakten een beetje tempo (drafje), iedereen lette op of het goed ging en klaar! Iedereen weet wat de problemen kunnen zijn, dus je let een beetje op elkaar, lijkt me niet zo ingewikkeld.

Maar ook daar maakten we wel mee dat een groep ruiters in volle galop ons achterop reed (niet leuk Boos! ). Daarentegen kan ik me ook herinneren dat onze pony's een keer een beetje out of control waren en dat toen een groepje ruiters vóór ons hun paarden even dwars op het pad parkeerden om ons te helpen (super OK dan! )

Conclusie: er zullen altijd asociale types tussen blijven zitten, maar over het algemeen moeten dit soort situaties toch gewoon rustig en eventueel in overleg opgelost kunnen worden!
Ieeh, wel een beetje een moralistisch verhaaltje...

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:26

Ik heb al gezegd wat ik hiervan vindt, maarja..
Ik ben blijkbaar één van de weinigen die bijna nergens een probleem van maakt..
En dat galop verhaal herken ik wel, ging pas een buitenrit maken met twee andere figuren en mijn netjes Schijnheilig opgevoede knol was natuurlijk Haha! hartstikke braaf, maar ik heb toch bijna de hele rit (3 uur ofzo Clown ) gegallopeerd, omdat de knollen van die anderen zo hyper waren.
Vond ikzelf op zich niet zo erg, maar Trix stikte nogal in haar wintervacht dus voor haar vond ik het eigenlijk niet zo leuk.. Knipoog Blauw oog
En elk drafje resulteerde weer in een rengallop, werd er eigenlijk op een gegeven moment een kléin beetje moe van.. Clown

Ik kan met Trix trouwens zelfs een D-pony niet in stap inhalen, kom maar proberen als je wil, voor degenen die beweren dat het wel kan.

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:28

Apple schreef:
Ik heb vandaag in draf een andere ruiter gepasseerd Bloos!.


Ik ga NIET met jou buitenrijden. Tssssk, mensen die zich niet aan de regels houden Tong uitsteken

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:43

smurf schreef:
Citaat:
'het zadel bepaald wat voor stijl je rijd'


ik rij op een boomloos zadel met mijn boomsleeppaard Verward
hoe noem je die stijl nou?????

ff ontopic, waar ik heel boos over kan worden:
je gaat met iemand buiten rijden, je spreek van tevoren af dat er niet gegaloppeerd wordt.
Ineens merk je dat die persoon haar paard eg inhoudt en ja hoor.......*katteklop katteklop katteklop* achterop en *zoef* voorbij.......

Dit is me nu al een aantal keren overkomen Boos! , resultaat is dat ik nu weer amper naar buiten durf, omdat mijn paard er weer vandoor wil Scheve mond


Dat vind ik idd erg aso, als je het vantevoren afspreekt....

Is mij ook een aantal keren overkomen, kon die mensen in kwestie wel slaan!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:59

heb niet t hele topic gelezen, was me iets te lang :d
maar hoe wil je in godsnaam iemand in stap passeren?
zeker als je op een pony zit en 2 grote paarden in wil halen....

ik neem meestal een ander pad, als ik zie dat ze voor me langzaam rijden en ik er geen zin in heb om er in draf voorbij te gaan, omdat ik dus niet weet hoe Quentin reageert en hoe die andere paarden reageren tijdens het passeren.

hoe ze mij passeren maakt me echt niets uit, alleen als ze een flinke draf of galop hebben, dan is de kans groot dat ik er achteraan vlieg Knipoog

maar in dit geval, als je in een heel rustig drafje ze voorbij wil, en nog voordat je er voorbij bent ze al begint te schreeuwen en te schelden, dan vind ik dat de fout bij haar ligt

maar als iemand mij in een flinke draf in wil gaan halen, dan laat ik ook duidelijk horen dat ze dat beter niet kunnen doen(als ik op Quentin zit iig)
doen ze het wel, tsja dan rent Q achter ze aan

zo heb ik ooit eens hier in t bos meegemaakt dat er 2 meiden op 2 kleine paarden zaten en ik zat op Q en een vriendin op destiny
dat was voor t eerst dat ik op Q buiten kon rijden zonder gesteiger enzo, dus ik was blij dat t oke gingm, komen er 2 mutsen voorbij gedraafd, omdraaien en weer teruggedraafd langs ons af, ik vroeg beide keren of ze dat niet wilden doen omdat Q nogal vervelend werd evenlater komen ze keihard voorbij in galop en zelf heel hard zitten schreeuwen
toen had ik het best wel gehad met ze, ik hield Q niet meer tegen en die ging achter ze aan en toen ik naast ze zat heb ik ze alle2 met mn zweep(komt die 1.40 zweep weer eens van pas Knipoog ) een flinke knal verkocht(ja die meiden niet de paarden)

destiny kwam als een gek achter Quentin aangerend, tsja ook desje heeft zo dr grenzen, waardoor 1 van die andere paarden begon te stuiteren en t meisje ging krijsen, en Q steil omhoog kwam, toen werd het hun wel duidelijk dat ze onverantwoord bezig waren

ik was ze al vaker tegengekomen, dan was ik alleen met destiny en dan gingen ze echt iedere keer omdraaien en weer langscrossen en weer terug en weer van de andere kant, maar ja des die is braaf en reageert er niet op, met Quentin gebeuren dan de grootste ongelukken, vandaar dat ik het toen helemaal had gehad en die 2 meiden kennis hebben gemaakt met mn zweep( was toen zelf trouwens 17, geloof dat hun ook zoiets waren, iig niet jonger dan mij)

dat vind ik onverantwoord, maar een heel rustig drafje moet kunnen, al gaat mijn voorkeur uit naar een ander pad nemen, das t allerveiligste

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 23:11

Dat soort parallelpaden hebben we hier niet helaas, zou wel handig zijn. De Koeweg loopt van Otterlo tot Ede, kilometer of 5, 6 lang en helemaal recht. Je blijft een ander echt einden in zicht houden. Vandaar dat ik me afvroeg - voor de mensen die zoveel problemen zagen - wanneer je dan weer aan kan draven. Je bent nog zeker een kilometer in zicht.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:28

dat is idd wel een nadeel ja, als het 1 lang recht pad is!

Liesje89

Berichten: 9932
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:19

Hopla, ff in stap, en na die mensen gewoon keihard wegcrossen.
Dan maakt het niet uit wat ze je na roepen, want dan ben je toch al weer ver weg Knipoog Niemand die dan zegt dat je je niet aan de regels hebt gehouden, want je hebt ze dan in stap gepasseerd. Gewoon 1 meter voor die beesten in stap, en 1 meter ernaa vanuit stap naar galop Haha!

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:27

Heinekengirl schreef:
Hopla, ff in stap, en na die mensen gewoon keihard wegcrossen.
Dan maakt het niet uit wat ze je na roepen, want dan ben je toch al weer ver weg Knipoog Niemand die dan zegt dat je je niet aan de regels hebt gehouden, want je hebt ze dan in stap gepasseerd. Gewoon 1 meter voor die beesten in stap, en 1 meter ernaa vanuit stap naar galop Haha!


Grapje neem ik aan? of probeer je te provoceren?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 00:33

Clown Nou ik vind het nog braaf en heel netjes volgens de regels in vergelijking met wat ik meestal doe... dat heb ik op de vorige pagina beschreven. Als Heinekengirl dan ook nog even flink hard "GO!!" roept als ze weer aan galoppeerd vind ik het volkomen acceptabel... Schijnheilig Tong uitsteken

Liesje89

Berichten: 9932
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:36

Owkeuy!

Hoe zit t eigenlijk met de "regels" als je een gestoorde shet naast de fiets hebt lopen Haha! DIE VOORAL NAAST DE FIETS NIET IN STAP TE BRANDEN IS Schijnheilig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 00:43

dan moet je stil gaan staan tot je ze voorbij bent. Verward

Geen idee hoe. Toch maar zo'n rolbaan van Schiphol ontvreemden ofzo. Tong uitsteken

Liesje89

Berichten: 9932
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:54

*grinnik*

Ik woon vlak bij Rotterdam Airport
Hebbe hebbe hebbe!
Hattuh!!!! *LOL* OK dan!
Pling hehe Pling


Whoei Lies is going BAD

Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:59

Hihi, als ik m'n shet naast de fiets heb ga ik ook iedereen in draf voorbij hoor.. Als ik die moet laten stappen val ik om.. Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:47

Sorry, ik heb ook niet het hele topic gelezen, is inmiddels al erg lang.

Ik vind persoonlijk dat er veel ophef over gemaakt wordt.
Peru en mij mag je best dravend paseren hoor. Ik kan me niet voorstellen dat jij in stap mij en mijn vriendelijke reus van 1.74 ingehaald krijgt in stap. Paarden moeten daaraan wennen. Als je ziet dat een paard moeilijk gaat doen kun je alsnog gaan stappen.

Even over het feit dat je je paard 100 % onder controle moet hebben voordat je naar buiten gaat.
onmogelijk. Een paard is en blijft een dier en er kan altijd iets gebeuren, waar je op dat moment geen controle over hebt. Ben dinsdag van Peru gevallen in de bossen. En hij is superbraaf. Het was lekker weer, frisse wind in de neus. nog een laatste gallopje naar huis toe, bokje van joligheid, verschiet van iets, springt van links naar rechts en Boem, daar lag ik.....Auw auw, best hard op mijn stuitje gevallen. Verder niets aan de hand. Ik zit een beetje onstabiel op het moment. Zit er nu voor de 3e keer op na de bevalling en ik zit niet echt stabiel op Peru, moet echt weer even wennen.