Blijf dan in de binnenbak...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:17

Maya, ons verschil in mening komt dus misschien ook wel door de verschillende polder die we gewend zijn Knipoog En ach, zou maar saai zijn als iedereen de zelfde mening had. En dan zou het nog drukker in polder cq bos worden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:37

Mijn paard kan het echt niks schelen, ookal race je erlangs met een bokkend, rengalloperend paard !! Liza staat je paard dan na te kijken met zo'n hoofd: Verward * sjemig wat een idioot, moet ik nu bang zijn?* Tong uitsteken

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:29

Okeej, dat is ook zo, hoewel ik nog maar weinig wedstrijden heb gereden, maar toch al zeker een aantal keer ingehaald werd door iemand die niet eventjes melde dat ze langs kwam galoperen (ik stappend) en mijn paard dus meteen weer opgefokt er achter aan wilde.... Verward En het is echt niet zo dat ik mijn paard niet kan houden,maar het blijven nou eenmaal kudde dieren Knipoog

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:06

Die vrouw reageerde inderdaad wel een beetje overdreven, maar zoals de meeste al zeiden was het wel netjes geweest om het eventjes te vragen, of het ok is dat je in een rustig drafje passeert. Bij die van mij had je het niet moeten doen, die had in volle galop achter je aangegaan om jou vervolgens weer in te halen Verward Tsja gekke beesten bestaan nou eenmaal *LOL*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 13:22

Ik kan niet in een jogje (staptempo) inhalen want dan komt 'ie me in galop achterna, maar ik kan wel in stap inhalen en daarna weer aandraven?

Dat snap ik dan weer niet. Hoe zie je dat voor je? Tot het eind van het pad (4 km verder) blijven stappen?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:23

en dat stappen schiet dan niet op want dan blijven hun ook bij jou in de buurt Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 13:35

En dan word Rowan weer kribbig, die houd niet van andere paarden op z'n hielen...

conclusie: IK ga maar op zoek naar een binnenbak, want dat volgens de regels buitenrijden dat word helemaal niets...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:35

ArwenLune schreef:
conclusie: IK ga maar op zoek naar een binnenbak, want dat volgens de regels buitenrijden dat word helemaal niets...

Haha!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:40

Cowgirl schreef:
Pfff niet met een jong paard het bos in... niet met een jong paard de polder in..... passeren in stap in de rijbak.

Verward



klas is 4?? wat moet ik nou ????

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:43

klaske"]
[quote="Cowgirl schreef:
Pfff niet met een jong paard het bos in... niet met een jong paard de polder in..... passeren in stap in de rijbak.

Verward



klas is 4?? wat moet ik nou ????
[/quote]

een aparte bak aanleggen waar allee jij in mag rijden Knipoog

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:47

en dan een gestoord paard hebben omdat ze zograag bij die andere paarden wil lopen, no thanks

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:00

Wat zijn we weer allemaal verstandig bezig zeg....iedereen meent de situatie beter in te schatten dan degene die het daadwerkelijk heeft meegemaakt. Lips are sealed
Ok, ik snap de reacties van anderen dat het misschien beter even had kunnen vragen (en ga hier ook in mee), maar sommige reacties vind ik wel erg overdreven. En als een viswijf iemand staan uit te schelden, dat vind ik pas a-sociaal.
Maarja, ik zal daar wel niks van snappen, met mijn bomproof-e haflinger, hoewel ik elke tegenligger (onbewust) in stap passeer.
En als een paard al in een volle galop ervan doorgaat als iemand nadert in een sukkeldrafje, dan moet je maar geen paarden tegenkomen die in een wei staan

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:34


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 10:07

Ja, want die situatie lijkt er ook heeeeel veeeeel op

Kom op zeg, lees nou even. Bij jullie waren de paarden al aan het dansen en die man stopte niet. Da's niet netjes. De paarden die ik achterop kwam liepen volkomen rustig te stappen, en ik ging ook stappen, maar de mens begon al te tetteren. Er was gewoon niets aan de hand.

Maargoed, half bokt heeft wel eens wat akeligs meegemaakt met passeren in het bos, iemand die in galop voorbijkomt ofzo. Ook ik. En dat projecteerd iedereen nu blijkbaar op mij. *haalt schouders op*

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:10

Ja ok, het is een andere situatie... Maar Igor zou dus wel op tilt slaan als je van achteren komt aandraven. Ook al is het een sukkeldrafje. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 10:20

En dan was ik gestopt en had dat netjes met jou opgelost, zodat we zonder ongelukken allebei verder konden rijden.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:22

hmmz.... als je ons ooit tegenkomt... geef ff een gil en haal ons vervolgens in een flinke draf in Haha! ik heb liever een stuiterend paard onder me dan een dominante p-merrie die koste wat kost de inhalende ruiter en paard wil verwonden.... Ze ziet er dan ook echt gevaarlijk uit, oortjes plat, mondje wijd open, ogen wit en weggedraaid.... Happen naar je, slaan.... Nee, haal mij maar liever gewoon met flinke gang in.... Tis makkelijker om je paard tegen te houden als ze ergens achteraan wil dan haar tegen te houden als ze zo giftig doet.... De p-merrie van een vriendin die kan niet een ander paard in stap passeren, ze blijft dribbelen, bokken en dwarslopen tot ze weer in draf of galop mag... ze kan niet stilstaan of stappen buiten, al trek je haar helemaal binnenstebuiten Knipoog Zou je niet verwachten van een L-paardje toch? Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:22

Gelukkig... Er zijn nog mensen die wel inzien dat zoiets gevaarlijk kan zijn.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:49

Tuurlijk we zien allemaal in dat het gevaarlijk is, vooral jouw situatie griebels. maar in arwen haar situatie vind ik dat ze zich aanstellen als hun paarden gewoon rustig blijven is er niets aan de hand en tuurlijk kun je dan alsnog gaan stappen, maar dan kom je er niet voorbij! inhalen met de auto doe je toch ook niet met dezelfde gang.

Als je ziet dat paarden onrustig worden van jouw nadering houdt je daar rekening mee klaar. en ik denk dat als dat zo was geweest arwen dat ook zeker had gedaan. als je daarna (na het passeren) weer gaat draven is daar niets mis mee. jij moet je paard bij je kunnen houden.

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:52

Ik ben van mening dat je altijd even kunt melden dat je eraan komt. De paarden hadden je wel al in de gaten, maar misschien zijn de dames (al beppend) geschrokken omdat zij jou niet hoorden. Ik vind het wel zo netjes. En het is een kleine moeite toch?

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:57

Ze gaf het toch ook aan.... "lezen"

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:08

en ze keken toch om? dan zien ze je wel.. ze moest gewoon haar tetter houden.... typstra

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:55

ik vind (ook) dat je het wel even kan melden wanneer je iemand wil inhalen. Dan kun je ook even overleggen hoe je dat gaat doen. Ik zou dat zelf ook wel zo prettig vinden.
die vrouw reageerde wel wat overdreven maar ze had toch wel enigsinds gelijk...

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:14

typstra is een cool woord Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:18

Dus mensen: elkaar niet meer passeren maar achter elkaars hakken blijven rijden!