Vanmiddag was ik vrij, dus vandaag hebben we Udinde naar haar nieuwe huis gebracht. Voor het eerst in een echte box met een (toekomstig) vriendje.
Het begonal goed, Berber, Isolda en Udinde hadden 3 nieuwe buurpaarden gekregen, dus het hele spul was lekker overstuur. Isolda had al de hele week niets gedaan, dus dat hielp ook lekker mee.
Met het eerste stukje rijden ging Isolda op en neer en heen en weer van de drukte en heetheid, Udinde wist niet wat ze met haar ma aan moest, dus liep niet zo goed mee. Ze trok me dus of naar voren bijna van Isolda af of naar achteren

Lastig rijden op zo'n heet paard met 1 hand!
Maar later ging het beter, Isolda stapte stevig door en Udinde liep netjes naast mijn been naast me aan het halstertouw. Het was best wel een eind voorhaar, dus later ging het niet meer zo mooi. Ze liep niet meer zo hard, Isolda wel, dus Jantina werd in tween getrokken. Vandaar die lamme armen, en van Isolda blaren op mijn pinkje van het met 1 hand eenheet paard inbedwang houden

Een maal daar aangekomen Isolda met veel pijn en moeite het terrein opgemanouvreerd, ze vond het eng daar. Lekker handig met een veulen in je andere hand

Udinde snel in de box gezet bij het andere veulen en ik met Isolda weer naar buiten en we hebben stevig de pas erin gezet. Ik ben er voor de zekerheid maar naast gaan lopen, zodat ik haar goed in de gaten kon houden.
Ik was eigelijk een beetje verbaasd, ze liep braaf mee. Wel wat verward en ze hinnikte heel hard! *zere oren*
Mijn vader lette opm Udinde en kwam er later achteraan op de fiets. Hij heeft me op Isolda geholpen en zo zijn we naar huis gereden. Ze was heel braaf en was erg blij dat ze weer bij Berber in de wei was. Ze heeft nog 1 keer gehinnikt en is toen gaan eten.
Uit het oog, uit het hart zeg maar

Daarna ben ik nog bij Udinde gaan kijken. Die stond lekkere dingetjes te knabbelen in haar box. Ze had box en stukjes aardappel, wortel en lekker geurig hooi. Die had het best naar haar zin daar. Heel af en toe hinnikte ze wat, maar ook Udinde was rustig. Niet bezweet, geen gehijg.
Al met al een hele goede dag dus! Ik had me maar weer om niets druk gemaakt.
Udinde staat nu samen met een ouder veulen in een grote box. Dat andere veulen was wel helemaal druk en zenuwachtig, Udinde niet... Die stond eens rustig in de rondte te koekeloeren!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-10-04 18:01 ]</font>