De eigenaren van de stal waar ik sinds 5,5 maand met Daida en Munji sta, hebben afgelopen dinsdag na een bezoek aan een kliniek besloten om hun 24-jaar oude paard Tessa in te laten slapen. Door een verkeerde beweging in de bak is er iets helemaal mis gegaan met een pees bij een van haar kogels... Haar andere pees was al heel slecht en ze heeft heel veel pijn. Aangezien het volgens die kliniek, een aantal veeartsen hebben ernaar gekeken daar, alleen nog maar slechter zal gaan met meer pijn hebben ze het moeilijke besluit genomen om haar vanmiddag om 13.00 uur in te laten slapen.
Het was gisteravond ook heel zwaar om afscheid te nemen terwijl ik het paardje pas een half jaar ken...
De eigenaresse heeft de hele avond in haar stal gezeten bij Tessa en haar allerlei pepermuntjes en worteltjes gevoerd.
Het blijkt maar weer.. een ongelukje kan in een klein hoekje zitten en hele grote gevolgen hebben. Ik hoop echt dat ik dit nooit hoef mee te maken. Maar ik weet dat het vroeg of laat zal gebeuren.