Wat is het nut van opjagen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:19

Toevallig had ik mijn paard even buiten gezet vandaag, zonder deken.. kon ze even lekker rollen. Ze had vandaag een vrije dag, omdat ze net hersteld is van een blessure en ik nog niet elke dag aan het werk ben met haar.

Je raad het al, ze ging echt helemaal uit haar dak, ze heeft 1 pas gestapt, toen ging het over in een idioot harde galop met flinke bokkesprongen... Scheve mond

Echt blij werd ik er niet van...ze wilde ook niet stoppen, ze was helemaal los in haar kop.... Zo heeft ze zeker 5 rondjes als een jekko gegaloppeerd met hoge bokken.
Ik hield mijn hart vast, ik was er zeker van dat ze zichzelf weer de blessure zou lopen...
Toen ze eenmaal gestopt was, heb ik haar letterlijk moeten vangen (wat was die door het lint zeg Verward ) en heb haar even aan de longe gezet om te kijken of ze zich misschien bezeerd had. Gelukkig was ze toen weer een stuk rustiger.
Blijkbaar is ze beter hersteld dan ik dacht, want ze liep daarna nog steeds rad.
Ik heb met haar een heel stuk gewandeld maar, als cooling down.
Ze zal morgen wel spierpijn hebben. Ach gut

Ik gooi haar trouwens héél soms los.... Maar laat haar nooit zo lopen als zij zelf vandaag deed.
Ik laat haar dan gewoon even lekker de benen strekken, wat ze ook graag mag doen. Ik zie het als een beloning voor haar... Kan ze even lekker rollen.. en soms trekt ze zelf nog een sprintje. Lachen
Maar goed ik doe het niet vaak, want ze staat ook op het land overdag dus ze kan dat zelf ook wel bedenken... Clown