word echt gek van de pennymeisjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:49

WAAAAT?! ik sta te klapperen met mn oren! (haha wat een uitspraak...Haha! ) Ik vind dat echt het toppunt! Hebben ze jou paarden in de stal gezet? Waar slaat dat in hemelsnaam op?! Ik zou het er goed in peperen, dat kàn toch niet! Laat je weten hoe het is verlopen?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:52

Natuurlijk is het heel sneu als ze moet huilen, maar kom op zeg! Hopelijk leert ze hiervan en blijft ze in het vervolg van andermans paarden af!
Succes morgen, laat je ons weten hoe het is verlopen? Ik ben erg benieuwd hoe haar ouders reageren...

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:55

ja ik ook wel Lachen

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:37

Wat een belachelijke toestand! En nee, vooral geen medelijden hebben omdat ze in tranen uitbarst. Ik ken zat kinderen die denken dat ze met huilen alles gedaan kunnen krijgen of recht kunnen zetten
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe die ouders reageren. Of ze van niks wisten en het haar ingepeperd hebben, of dat ze met allerlei slappe excuses komen.

Ik vind nog dat je het keurig afgehandeld hebt. Volgens mij had ik haar ter plekke totaal de grond in gescholden, tranen of geen tranen!
Mijn dochter is ook 12 maar die vind zoiets ook te achterlijk voor woorden.
En ik zou haar er ook niet op moeten betrappen dat ze ooit zomaar aan andermans paarden, andere dieren of spullen zit. Kan me ook niet voorstellen dat ze dat zou doen.
Als een kind nou 4 is, okay. Maar niet op die leeftijd.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:45

smurf schreef:
leuk verhaaltje over de moeder van een Penny meisje:

ik kwam haar bij de buurtsuper tegen en zij sprak mij aan: haar dochter, die al 12 is en heel erg goed kan paardrijden, kon mijn paard (koudbloed) wel wedstrijdklaar maken, want ik kon zelf nog niet zo goed rijden...... ik ga immers alleen maar stappen en draf en galop kan ik blijkbaar nog niet.... Scheve mond


Had je eigenlijk moeten doen. In de bak dan he. Niets is zo ontnuchterend als als de nieuwste beginneling op een paard zitten dat toch lekker doet waar 'ie zelf zin in heeft.

Mijn vorige paard had niets met pennykinderen. Heeft meerdere malen kotertjes de weide uitgejaagd. Ja ze kwamen met een zakje. Daar zat wat lekkers in natuurlijk. Zwart paard met ruige manen komt even kijken. Oh, ze deinzen terug. Erachteraan natuurlijk, ik wil wat lekkers! Oh tof, ze rennen! ERACHTERAAAAAAAN!!!!

Heb meerdere malen kinderen moeten redden van een heeel eng paard. En hoe deed ik dat... ik riep hem naar de hoek die aan onze tuin grensde, want daar kreeg 'ie wel eens wat lekkers. Kinderen 'ontsnapte' over het dammetje. Met stoere verhalen, maar durfde noooooit meer die weide in Haha!

Morrie

Berichten: 22327
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:12

goed idee Arwen maar dan wel met een veiligheidshelmpje op!

Vanmiddag reed ik langs de "manege" waar die kids rijden, komt er een moeder naar me toe: waarom ik die arme lieve Tinker met zoveel ijzer in z'n mondje reed...... Verward

Even later stuift Morrie ervandoor omdat ie van iets "schrok".......daarvoor dus mevrouw Clown en het is geen Tinker, maar een Noriker die in de bosbouw heeft gewerkt, dus een mondje van schokbeton heeft (en een bitje van 17,5 cm Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:02

dus dat is ook weer opgelost! en stom van je dat je nou niet snapt dat dat meisje jouw hengst best wel ff kan rijden! Haha! Tong uitsteken

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:21

Ik vind het zóóóó raar! Bij ons gebeurt dat echt niet. Vroeger wel eens, maar dat was alleen bij paarden van 1 bepaalde handelaar. Die kocht een hoop paarden, pleurde ze op een land, plukte ze er later weer af en verkocht ze. Die gingen we wel aaien, poetsen, iets te eten geven etc. Maar bij mij gebeurt dat nooit, heb ook nog nooit iets zien gebeuren in die richting...

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:19

ik train nu twee hengsten, toen ik vanmiddag de wei in kwam zag ik het al! een penny-vlecht. een half uur bezig geweest met ontklitten! Was egt pissed! nooit eerder gehad omdat er eerst een andere niet sociale hengst aan die kant stond nu hebben we onze paarden moeten verwisselen omdat de oudere hengst (stuk wildder) naar hondjes die voorbij kwamen beet. Nu staat de rustigste aan de kant van de weg... helaas want deze laat alles toe en komt op mensen af! ook op penny meisjes. dus vlechten in zijn haar. Nu ben ik bang dat ze ook de wei in klimmen. Dat mensen hem aaien oké maar vlechten gaat wel wat ver... ik heb er nog nooit eerder mee te maken gehad. hoe schrikken jullie ze af!?

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:43

weer dat asociale paard in die wei zetten. als hij ze aanvalt dan zijn ze ook onmiddellijk verleert om nog eens ongevraagd de wei in te komen. Of een merrie met veulen in de wei plaatsen die geen vreemde in de omgeving van haar veulen duld. En dus aanvalt. Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:12

Nou, vind niemand die reactie van die ouders niet een beetje vreemd? Ze schuiven alsnog de schuld op jou! Want als jij haar nu maar gewoon als verzorgster had aangenomen, dan was er nu nix aan de hand geweest... ja dahaaaag!! Ik vind het belachelijk!

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:29

Tuurlijk vind ik het fout van die ouders. Denk alleen niet dat die meid het niet meer doet omdat haar ouders het zeggen. Alleen konden ze er niet onderuit omdat ze haar elastiekje had verloren en dus bewijs was dat ze op verboden terrein was. NEE is NEE bij mij. Trouwens mocht ik ooit een verzorgster nemen dan is het er eentje van minimum 16 en die al een tijdje in de gaten heb gehouden met andere paarden. Zo heb ik vorig jaar een meisje die op pension staat met haar paard bij mijn instructeur gevraagd of zij mijn paard wilde voorbrengen op de keuring. Zij kan nl stukken beter lopen dan ik. Het is een harstikke lief king en super leergierig. Ze krijgt vrijdag nog een extra van ons. Omdat ze zo haar besst heeft gedaan en als dank voor hulp, nemen we haar mee naar de hengstenshow op stal hexagon. soms moet een mens een zien waar we naartoe werken met onze paarden in de mate dat ze het aankunnen. Dit is een meisje dat van mij ten alle tijden mijn paarden mag komen verzorgen moest dit door omstandigheden moeten gebeuren voorlopig durf ik het enkel haar toe te laten. Maar die pennymeisjes heb ik een hekel aan en sommigen leren het nooit. Het grootste probleem tegenwoordig is dat ze zo brutaal zijn en dan ben ik ook niet vriendelijk tegen hen.