met je paard praten is toch heel gewoon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:37

Ik klep ook wat af, tegen al mijn dieren wel eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:45

Ik praat ook altijd tegen dieren. Ze vertellen tenminste niets door, in tegenstelling tot veel mensen.. Scheve mond

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:32

ik banketstaaf ook altijd hele verhalen tegen timber, en wat kan mij het schelen wat andere daar van vinden? tzzz Tong uitsteken

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 21:21

ja daar heb je ook helmaal gelijk in of niet soms

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:34

ik praat ook ,tegen al mijn dieren.
met mexx kan ik zelfs hele discussies hebben,onder het rijden!!?

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:50

Ik praat ook altijd tegen Mabel, hoe braaf ze is als ze om gaat, dat ze steeds mooier wordt, dat we lekker gaan rijden...
Als er nog iemand bezig is ben ik meestal met die aan het kletsen, maar anders is Mabel de peanut Haha!
Met rijden zeg ik als ze braf is het wel een keertje, en als ze iets fout doet ofzo, een keer EUH, of DOE NORMAAAL... Knipoog

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:44

Mijn paard is zelfs de enige die mij af en toe hoort zingen als er niemand in de buurt is. Ik zing namelijk nogal vals maar soms vind ik het toch wel leuk om luidkeels een liedje ten gehore te brengen. Mijn paard is er volgens mij ook niet onverdeeld blij mee maar hij kan gelukkig niet zeggen dat ik mijn kop moet houden of demonstratief zijn vingers in zijn oren doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:12

Haha, ik klets hele verhalen. Tis juist lekker dat je ze alles kan vertellen. En bvendien merk ik dat ze het waarderen als je tegen ze kletst in de omgang.

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:38

Ik praatte uren tegen Tannie en Genderose.
Hele verhalen.

Samen het land in, en mevrouw werd doodgegooid met verhalen. Lekker praten met haar, en ging ook vaak zingen.
De laatste tijd moest ik als we in het land waren en ik zat erop niet meer praten, want dan stopte ze gelijk en kwam een snoepje halen (omdraaien) Haha! Schijnheilig

Maar met poetsen praatte ik altijd... En vaak altijd vertelde ik haar hoe veel ik van haar hield, hoe lief ze wel niet was, en braaf. En wat ik met haar van plan was voor die dag. "En dan zo even lekker het weiland in, he meis! Heb je daar zin in? Of wil je even lekker in de bak? Zal ik op je gaan stappen of ernaast?" En zo ging het uren door Haha!

Tegenwoordig heb ik eigenlijk nog nooit zo'n gesprek met andere paarden gehad... Nu ik er zo over denk praat ik eigenlijk niet meer, enkel brrraaaf of nee!!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:32

Ik praat zovaak tegen mn paard. als je veel met je paard praat, leert hij je stem kennen. daardoor bouw je ook een band op.
Als ik de gang van de stallen nog niet in kom, en ik roep hem, hoor je zo'n klein zacht hinnikje. Heel gelukkig gevoel geeft dat.

Als mn paard zenuwachtig of onrustig is, vertel ik hem hele verhalen, daar word hij rustig van. Zelfs als ik erop zit.

Mn paard is de enige die mij begrijpt, Hij geeft mij altijd gelijk, want als ik dan zegt: Toch, torro, en ik aai hem over zn hals. schud hij een ja beweging met zn hoofd. Tong uitsteken

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 08:51

Ethelate schreef:
Ik praat ook altijd tegen Mabel, hoe braaf ze is als ze om gaat, dat ze steeds mooier wordt, dat we lekker gaan rijden...
Als er nog iemand bezig is ben ik meestal met die aan het kletsen, maar anders is Mabel de peanut Haha!
Met rijden zeg ik als ze braf is het wel een keertje, en als ze iets fout doet ofzo, een keer EUH, of DOE NORMAAAL... Knipoog



maar het leuke van jouw paard is, is dat hij zo te zien (in je avator) terugpraat. dat doet die van mij nog niet. Haha!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:37

als paarden leren praten heb ik een groot probleem.. Knipoog ik vertel ze alles.. maar dan ook alles.. Tong uitsteken ze worden er rustig van en ik kan mijn verhaal kwijt.. ideale vriend toch?? Tong uitsteken

kwak

Berichten: 90
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:17

Als mijn paard gaat praten heb ik een groot probleem.
Zoals de meeste denk ik *LOL*

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:23

Ik zit ook altijd met mijn paard te praten, en heel vaak zit ik gewoon voor mijn paard te praten, dus dan zeg ik wat mijn paard zou zeggen *LOL* Ik reed altijd vaak met een vriendin buitenritten en onze paarden hadden de grootste gesprekken Knipoog *LOL* Nu zijn we al ouder dus proberen we wat af te kicken, om niet meer zo penny-meisje achtig over te komen, maar ik moet zeggen dat dat moeilijk is. Het gaat gewoon vanzelf!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:24

Ik praat ook altijd tegen me paardje (na ja, niet mijn paardje, maar waar ik op rijdt dan).. Idd, als paarden konden praten ben ik binnen de korste keren naar Tokyo vertrokken Tong uitsteken!
Even wat iemand aan het begin van het topic zei.. Ik zeg ook wel is tege me paardje als ik wat lekkers geef: 'maar dan moet je wel braaf zijn, he'! Maar dit is meer.. jaa.. waarvoor ik ut zeg weet ik ut eigenlijk niet Tong uitsteken, maar ik weet bij me zelf natuurlijk ook wel dat ie niet weet wat ik zeg! Knipoog!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:23

Doe ik ook altijd hoor, laat die mensen maar lekker kijken ... Schijnheilig

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:31

Ik praat ook altijd tegen dieren, voornamelijk tegen paarden, de mensen kijken me dan aan, ze denken 9 van de 10 keer dat ik het tegen hun heb Knipoog

Het is inderdaad maar goed dat paarden niet kunnen praten, anders durfde ik barbara de mensen niet meer onder ogen te zien Bloos Haha!

ik vind het trouwens altijd rustgevend voor het paard en voor jouw, want als je alles maar opkrop ga je er kapot aan en dat breng je over op het paard, dan kan je het net zo goed vertellen tog Haha!

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:13

ik word er altijd zelf vezekkert van ook al haal ik het zadel zeg ben zo terug liefie hoor Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:20

Ik ga geen hele verhalen ophangen, eigenlijk. Maar ik ben wel condstand slap aan het zeveren tijdens het longeren, wandelen enz. En hier kijken ze me nooit stom aan hoor Lachen

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:25

Ik praat eigenlijk altijd tegen m'n paardje. Het lucht echt op en het is een leuk contact voor je gaat rijden. Ontspan je allebij een beetje. En alles wat me op dat moment dwarszit komt eruit! Ideale praatpaal(rd)

Leo

Berichten: 50178
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:54

Hmm... ik heb eigenlijk altijd een pony in m'n leven gehad, waar ik zoveel aan kwijt kon
Aan Spike vertelde ik altijd alles, en toen hij weg was, en ik 5 maanden paard-loos voelde ik me soms echt afschuwelijk; m'n praatpaaltje was weg Verdrietig
Met Leo is de band nu al heel sterk, ik vertel haar alles; en ze is ook m'n grootste steun geweest vorig jaar in m'n slechte periodes..

En Toch mis ik Spikey nog steeds, waar ik echt een heel sterke band mee had in dit opzichte.. Dat heb ik met Leontien nog niet... niet zoals met die pony. (Ik besef nu pas eigenlijk hoeveel Spikey eigenlijk betekent heeft Scheve mond )

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:03

Ik praat ook wel vaak tegen mijn paarden vooral als ik alleen ben. En als ik op stal kom om ze te begroeten en als ik weg ga om ze gedag te zeggen... Ook zijn er al een aantal dingen die ze al wel kennen. Zo weet Laurier als ik zeg dat ze moet wachten dat ze dat moet doen. Is eigenlijk net zo'n comando geworden als halt back up stap draf jog en galop of lope. Is wel grappig als er mensen bij staan en jij verteld je paard: even wachten meisje en dat doet ze, ze snapt alleen het commando en niet de hele zin. Knipoog Verder kunnen ze natuurlijk aan jou toon wel horen hoe je je voelt, en ze luisteren altijd Haha! Arme dieren ze kunnen er niet onderuit Tong uitsteken

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:49

ik heb echt hele conversatie met mn paarden!! Haha!
praten VOOR je paard kan ook tot hele leuke gesprekken leiden!! Haha! OK dan!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:00

Tot voor gister ben ik nog nooit raar aangekeken toen ik tegen m'n paard aan het praten was. Ik zei iets (weet niet eens meer wat), de nieuwe buurvrouw vroeg, "wat zei je net?" Verward "Ja, ik moet toch iets zeggen!" Misschien dacht ze wel dat ik het tegen haar had, bij nader inzien

Wat ook altijd wel leuk is als ik zelf ineens doorheb dat ik aan het praten ben tijdens het rijden. Vooral op wedstrijd. Ben ik aan het losrijden, en dan loopt Emeraldo niet helemaal lekker, en dan roep ik een keer, "Ja opletten nu!!" En dan zie je dat meisje dat net langs kwam gereden al denken, hoezo moet ik opletten?

Of ineens heel hard door de bak roepen, KOM OP! Kijken ook alle mensen raar om zich heen.

Dus als jullie ooit een raar iemand zien schreeuwen op wedstrijd, kijk even of ik het ben *LOL*

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:07

Richtje schreef:
Ik praat ook wel tegen mijn paard, maar meer als reactie op haar gedrag. Echt verhalen tegen haar vertellen doe ik niet....

hier ben ik het mee eens... als hij iets niet mag doen of iets niet doet dan zeg ik dat, als hij het goed doet krijgt hij het ook te horen Lachen als mn paard half staat de slapen dan zeg ik wel eens slaapkoppie ofzo maar hele verhalen heb ik nog nooit tegen hem verteld. tegen mn hond praat ik wel meer maar dan meer in de trant van "wat doet het vrouwtje nou weer he" (als mn moeder iets geks doet bijvoorbeeld) verder kan ik er zo snel even niet opkomen, het zijn iig nooit boeiende dingen die ik tegen hem zeg. als ik verdrietig ben ga ik echt niet aan mn hond vertellen hoe dat komt ofzo...