Het begon allemaal met een foto die ik doorgestuurd kreeg van een bevriend handelaar. Of ik geen zin had in een projectje.

eigenlijk zei deze foto al genoeg! Vacht vol luizen en een buik vol wormen. Het breekt je hart om zo’n jong paardje er zo bij te zien staan, dus de keuze was snel gemaakt. Kleine Tim zou naar ons komen!
Inmiddels is de eerste strijd gestreden. De luizen zijn (hopelijk!) verleden tijd, zijn slechte vacht hebben we geschoren. En wat een shock met hetgeen wat daar onderuit kwam. Timmy had geen grammetje vet meer over.. Ook had hij bloedarmoede van de luizen die overal over zijn lijfje kropen. Al het bruine waren luizen.

Een week later hebben we hem ontwormd. Dit hebben we niet direct gedaan omdat hij zoveel bloedarmoede had van de luizen en dit toch eerst wat moest bekomen zodat we geen risico zouden nemen dat heel zijn lichaam zou crashen.
Dit is nu nog een weekje later, dus inmiddels 2 weken bij ons.

Ik ben zelf ontzettend benieuwd naar de transformatie die hij gaat doormaken. het echte shetlander karakter heeft hij inmiddels alweer! Ik zal hier regelmatig foto's en updates plaatsen van onze vooruitgang.

Ik vind dit soort topics altijd heel interessant, ik ga zeker mee volgen.
.