Herperduin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-26 19:43

Hoihoi,

Stalgenoot en ik willen morgen lekker naar het bos maar nu is de vraag waarheen…
Nu kwam ik Herperduin tegen, zijn er hier bokkers die er wel eens rijden en of je makkelijk kan parkeren etc.

Liefs

Mellow

Re: Herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 19:54

Wij zijn er op vakantie geweest vorig jaar. Veel gefietst. Bij de Boshut in Schaijk kun je volgens mij wel mooi parkeren met de paardentrailer. Weet alleen niet of daar ook ruiterpaden beginnen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 19:56

Je kan bij de Koolwijk parkeren.
Of bij de Kriekeput en dan de weg oversteken zo het bos in.

Er zijn niet echt ruiterpaden geloof ik. Let wel op dat een deel van het bos is afgesloten ivm koeien en paarden die daar los lopen.

Edit: of bij de maria kapel in de Koolwijk. Dan moet je alleen wel nog een stukje over de weg naar het bos.

Je mag ook even een pb doen! Ik ken de omgeving

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 20:37

Bij de Kriekeput is de meeste ruimte voor een trailer (zo ver mogelijk doorrijden naar achteren). Bij Koolwijk kan ook, maar dat is niet zo groot en kan op een zondag snel vol staan. Op een mooie zondag staat het bij de Kriekeput ook geregeld vol.
Je kan ook aan de andere kant van het bos parkeren, bijvoorbeeld bij de Sint Annastraat, niet zo'n grote parkeerplaats, maar (meestal) ook rustig genoeg om met de trailer in de berm te parkeren.

Het afgesloten stuk waar de Taurossen en Exmoor pony's lopen is vrij toegangkelijk voor paarden. Je moet dan door de klaphekjes. Bij de brede klaphekken zijn ook opstapblokken. Bij de smalle poortjes niet.
Je mag vrij rijden op alle paden, het mountainbike pad zou ik op zondag vermijden.

Bij de eerder genoemde Boshut, zit je wel in de Maashorst (ook mooi), maar als je naar de Herperduin wil, heb je nog wat kilometers over de verharde weg te gaan. Ook is de parkeerplaats daar minder fijn voor trailers qua ruimte, zeker op zondag.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 21:46

Let op dat er ook een deel hondenlosloopgebied is. Ik kwam er laat achter met mijn nog-niet-paard-proof hond dat ze elkaar kruisten en we ineens een ruiter tegen kwamen. Geen idee of dat een punt voor je is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 21:54

Herperduin is mooi

Er zijn wel degelijk ruiterpaden
https://ruitersmennersherperduinmaashor ... orstroutes

Bij het speelbos Herperduin is en grote parkeerplaats tegenover de pannenkoeken boerderij. Wij hebben er met de hondjes gewandeld.

Er lopen ook paardjes rond de vennetjes heel mooi gebied om te rijden hoor. Maar de honden losloop en ruiterpaden kruisen elkaar op meer punten en lopen dicht bij eljaa sowieso.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 22:15

Jongens, TS is al geweest he :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 23:55

Oh wat gek dat dit topic ineens bij actieve topics stond dan.. daarom reageerde ik. Excuses.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:34

Ondanks dat de TS al geweest is wil ik toch nog een suggestie doen voor een parkeerplek. Toen ik er voor het eerst heen ging heb ik bij de kriekeput geparkeerd maar op een zondag wordt je trailer gewoon vast geparkeerd door gewone auto’s. De parkeer plek aan het einde van de Hoessenboslaan (nummer 70 op navigatie en dan een stukje verder doorrijden) is voor mij verreweg de beste.
Je kunt ook aan de Bosweg (einde van de doodlopende straat) parkeren alleen daar kan het soms druk zijn en dan is er te weinig ruimte. De Anna straat is ook vrij klein maar wel vaak rustig. Hoessenboslaan is voor mij wel echt de beste parkeerplaats. En direct bij een grote poort zodat je makkelijk naar binnen kunt.

Als je bij de kriekeput parkeert dan moet je ook eerst nog via het fietspad door hordes mensen die daar met spelende kinderen lopen voordat je bij de grote poort bent.
Soms is dat niet fijn met (jonge) paarden. Bij alle andere parkeerplaatsen heb je daar geen last van.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:22

We zijn geweest was echt heel leuk
We hebben geparkeerd bij de kriekeput en we waren mooi op tijd want toen we weg gingen werd het druk

Afbeelding

Kind was helemaal gelukkig <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:18

Volgens mij heb ik jullie zien rijden. Ik zei mooie schimmel. Wij hadden 3 hondjes waarvan twee chihuahuas mee.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:44

BeFunny schreef:
Volgens mij heb ik jullie zien rijden. Ik zei mooie schimmel. Wij hadden 3 hondjes waarvan twee chihuahuas mee.

Oh echt, we zijn zoveel mensen tegengekomen vooral op de terug weg dat het niet is blijven hangen sorry :(:)

Dankjewel knap is hij zeker en dat weet tie ook :Y)