Herperduin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:43

Hoihoi,

Stalgenoot en ik willen morgen lekker naar het bos maar nu is de vraag waarheen…
Nu kwam ik Herperduin tegen, zijn er hier bokkers die er wel eens rijden en of je makkelijk kan parkeren etc.

Liefs

Mellow

Re: Herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:54

Wij zijn er op vakantie geweest vorig jaar. Veel gefietst. Bij de Boshut in Schaijk kun je volgens mij wel mooi parkeren met de paardentrailer. Weet alleen niet of daar ook ruiterpaden beginnen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:56

Je kan bij de Koolwijk parkeren.
Of bij de Kriekeput en dan de weg oversteken zo het bos in.

Er zijn niet echt ruiterpaden geloof ik. Let wel op dat een deel van het bos is afgesloten ivm koeien en paarden die daar los lopen.

Edit: of bij de maria kapel in de Koolwijk. Dan moet je alleen wel nog een stukje over de weg naar het bos.

Je mag ook even een pb doen! Ik ken de omgeving

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:37

Bij de Kriekeput is de meeste ruimte voor een trailer (zo ver mogelijk doorrijden naar achteren). Bij Koolwijk kan ook, maar dat is niet zo groot en kan op een zondag snel vol staan. Op een mooie zondag staat het bij de Kriekeput ook geregeld vol.
Je kan ook aan de andere kant van het bos parkeren, bijvoorbeeld bij de Sint Annastraat, niet zo'n grote parkeerplaats, maar (meestal) ook rustig genoeg om met de trailer in de berm te parkeren.

Het afgesloten stuk waar de Taurossen en Exmoor pony's lopen is vrij toegangkelijk voor paarden. Je moet dan door de klaphekjes. Bij de brede klaphekken zijn ook opstapblokken. Bij de smalle poortjes niet.
Je mag vrij rijden op alle paden, het mountainbike pad zou ik op zondag vermijden.

Bij de eerder genoemde Boshut, zit je wel in de Maashorst (ook mooi), maar als je naar de Herperduin wil, heb je nog wat kilometers over de verharde weg te gaan. Ook is de parkeerplaats daar minder fijn voor trailers qua ruimte, zeker op zondag.