Mijn eerste eigen paard; welkom SF Daily!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Mijn eerste eigen paard; welkom SF Daily!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 20:16

Daily
Schwarzwalder Fuchs
Ruin
6-4-2020
Dachs x Rubin

Afbeelding

Afgelopen november is helaas mijn lieve verzorgpony Bo ingeslapen. En was ik dus weer paardloos. Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik geen eigen paard wil. Te veel zorgen, te veel geld, te veel verantwoordelijkheid. Maar wat dan? Weer voor iemand anders rijden? Dat zag ik niet zitten. Ondanks dat ik bij Bo alle vrijheid kreeg, besef ik mij goed dat zoiets echt uniek is. En je toch altijd voor dingen toestemming moet vragen.

Een kennis van mij zei; dan koop je toch zelf een paard? Dan moet wel kunnen. Dus ben ik gaan rekenen. En nog eens rekenen. En nog meer rekenen. Ben ik informatie gaan verzamelen en stallen gaan bekijken.

En dan: ga ik dit echt doen? Uiteindelijk al mijn twijfels opzij gezet, alle "wat alsjes". Ik leef maar één keer en dat is nu. Liever spijt krijgen als ik het wel gedaan heb dan spijt dat ik het niet heb gedaan.

Toen begon in december 2025 de zoektocht. Ik was op zoek naar een Haflinger ruin (je voelt hem al aankomen, dat is het niet geworden :')) Veel paarden op filmpjes gezien, veel verhalen gelezen. Maar veelal was niet wat ik zocht. Uiteindelijk bij een Schwarzwalder Fuchs gaan kijken en besloten die na 2x rijden te laten keuren. Helaas mocht het niet zo zijn, dus ging de zoektocht verder. Ondertussen was ik al helemaal verliefd geworden op de Schwarzwalder Fuchs. Maar ja... Zeldzaam. En zeker bereden paarden.

Op 13 februari stond Daily te koop op marktplaats. Ik heb een berichtje gestuurd maar helaas, er kwamen al mensen kijken. Dus ik besloot een paar dagen laten de Schwarzwalder Fuchs stoerij te bellen. Marja vertelde dat er binnenkort een hele leuke 6-jarige ruin haar kant op kwam. Dus ik vroeg: is dat Daily?
En Jaaa dat was hij!!!
Marja heeft me drie keer moeten beloven dat ze mij de kans gaf om eerst kennis te maken (ook al een paar keer meegemaakt dat ze voor je neus verkocht worden)

En zo, op 7 maart, reed ik voor de eerste keer die kant op om kennis te maken met Daily.

Afbeelding

Direct verliefd: jaaa <3
Maar niet te hard van stapel.

Ik ben een tweede keer geweest en toen heb ik in de bak een stukje gereden. Zij stelden zelf voor dat ik nog een derde keer kwam kijken, en dan een bosritje te maken.

Afbeelding

Na het bosritje contact gehad met zijn oude eigenaar (ik had haar nummer nog van toen hij op whatsapp stond) en besloten ervoor te gaan.

Op 24-3 het goede nieuws gehad dat hij pssm negatief getest is. En op 30-3 is Daily klinisch en röntgen goedgekeurd met een positief aankoopadvies! *\o/*

Afbeelding

Besefte ik dat hij toen van mij was? Nee :') Na de tegenslag de vorige keer was ik zo teleurgesteld. Dat ik nu stik zenuwachtig was sinds het weekend.

Op 30-3 is hij ook meteen mee naar huis gegaan. Een lieve vriendin van mij is mee geweest met haar trailer. En dat is toch zeker ruim een uur rijden. Onderweg naar huis deed hij het super goed, stond heel rustig op de trailer.

Afbeelding

Bij aankomst; meteen eten natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dinsdagavond stond hij al met zijn twee fjorden vrienden op de paddock. En woensdag is hij mee gegaan de wei op, samen met die twee fjorden en de buurman. Stal eigenaar heeft me echt super fijn filmpjes gestuurd de eerste dagen hoe het ging, omdat ik gewoon moest werken. Ze hebben echt geen kik gegeven met zijn allen naar elkaar. Zo fijn!! :D

Vandaag heb ik hem voor het eerst meegenomen naar de rijbak en over het erf naar de poetsplaats. Hij deed het heel braaf! :D

Afbeelding

Afbeelding

Super blij met deze knappe, lieve man! <3
Hopelijk kunnen we samen veel bosritjes maken en genieten van elkaar <3
Laatst bijgewerkt door Zertab op 04-04-26 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Re: Mijn eerste eigen paard; welkom SF Daily!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:21

Wat een leuk dier ! Heel veel plezier samen. Maar volgens mij moet dat wel goed komen.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:23

Wat en knapperd! Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:23

Ach wat leuk zeg! Ik wens jullie heel veel plezier en veilige kilometers toe :D

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:25

Wat een leukerd.
Lekker samen gaan genieten!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:30

Leuk, gefeliciteerd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:30

Wow! Knap paard!
Ik ben super blij voor je dat je een paard gevonden hebt.

Veel foto's spammen!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 20:32

Dankjewel allemaal! :D

Ik vind een volg topic nog te eng. Als nieuwe paarden eigenaar ben ik onzeker over alles. En ben heel gevoelig voor meningen van anderen :')

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:33

Wat een knapperd! Heel veel geluk gewenst samen! *D

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:37

Zertab schreef:
Dankjewel allemaal! :D

Ik vind een volg topic nog te eng. Als nieuwe paarden eigenaar ben ik onzeker over alles. En ben heel gevoelig voor meningen van anderen :')

Gewoon in het diepe springen en doen.
Daily is te mooi om alleen voor jezelf te houden!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:37

Hij blijft heel leuk, ik hoop dat jullie samen veel geluk en plezier mogen hebben.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:46

Wat een knapperd!
Van harte gefeliciteerd met je eerste eigen paard en vooral heel veel plezier gewenst.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:50

Wens je heel veel plezier met je paard Zertab! Wat een leukerd. En hij lijkt ook lekker relaxed.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:55

Ja, ik ken dat gevoel, zoeken naar een haflinger en dan thuis komen met iets anders... :') Zit jij nog in de juiste kleuren! 8-)
Knappe jongen, heel veel plezier samen! Ja, een eigen paard is echt anders dan een verzorgpaard, de volle 100% verantwoordelijkheid ligt nu bij jou. En dat is eng. Maar je hebt nog steeds ook de ervaring met Bo. Dus kies mensen met wie je op 1 lijn zit wanneer je ergens over wilt overleggen, check wat je er zelf van vindt, en laat anderen lekker hun mening hebben. :j

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 21:10

Hij is echt heel mooi ..leuke uitstraling ook .Gefeliciteerd en veel geluk samen !

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 21:17

Wat een leukerd <3

Veel geluk samen!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 21:50

Wat een leuk paard heb je gekocht! <3 Veel plezier samen!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 22:55

Wat een leuk dier. Heel veel plezier samen!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 22:58

Gefeliciteerd met je knappe man :D

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:58

Wat een leuk en uniek dier, veel geluk samen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:51

Oh wat vind ik dit mooi voor je, en wat heb je een ontzettend leuk ras gekozen! Heel veel geluk samen <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:55

Oeh, wat leuk. Gefeliciteerd met je eigen Chocoprinsje!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:18

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Erg leuk dier, heel veel geluk en plezier van elkaar!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:48

Gefeliciteerd met je knappe paard, Zertab. Volgens mij is hij je zoektocht wel waard geweest!

Ik ben ook eigenaar van mijn eerste paard en het is gewoon niet altijd makkelijk. Want: twee paardenmensen, drie meningen. Ik probeer er mijn voordeel mee te doen, want heb af en toe ook hulp nodig. Bij adviezen geef ik aan erover na te zullen denken, dat geeft alweer even ruimte. En dan doe ik er wel of niet iets mee. Soms probeer ik een advies gewoon uit, als het niet werkt stop ik weer.

Er gaat niets boven je eigen paard, geniet ervan!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:53

Gefeliciteerd hoor wat een knappe man