Ik ben vandaag voor het eerst op de hippo expo geweest in Waregem (BE) en vroeg me af of er nog bokkers waren geweest en wat jullie vonden?
Ik weet niet of ik te veel verwacht had maar vond het een beetje teleurstellend, ik had verwacht er een hele dag te zijn maar na 3 uur hadden we het ook wel gezien.
Wel fijn teugels gekocht bij edix en een paar handschoenen om te mennen voor mijn vader.
Ik keek erg uit naar de working equitation demo, maar de demopiste was echt 15 op 15 meter groot ofzo? Voor een demo grondwerk kan dat wel maar voor WE is dat toch wel echt te klein om iets goed te tonen, is mijn persoonlijke mening.
In de stands zat ook best wat verschil, sommigen erg mooi, anderen heel mager. Op sommige stands zat er zelfs gewoon een hele dag niemand.
We hebben wel een onverwachte leuke lezing bijgewoond over traditiemennen. Ik kreeg helemaal zin om dit met de mijne te gaan doen en mijn ouders zijn ook enthousiast!
Wat waren jullie ervaringen? Zijn er mensen die kunnen vergelijken met vorig jaar?
Jet
Geplaatst: 29-03-26 23:09
Jammer dat het zo tegenviel! Ik ben er niet geweest, want ik wist niet eens dat het vandaag was. Jammer, het was wel een eind weg, maar vaak vind ik dit soort dingen wel leuk. Ik ben benieuwd naar de meningen van anderen. Volgens mij las ik vorig jaar ook al dat het niet helemaal uit de verf kwam.
Als je bij iets kleins nog 3 uur kunt vullen, dan valt het mij nog mee. Ik kan namelijk in 3 tot 3.5 uur heel Equitana doen. Ik kijk nooit naar shows overigens, vind daar niets aan.
Vergeleken met Flanders Horse Expo was dit voor de prijs prima, zeker als eerste beurs met de dochter van een vriendin. Hier hadden de standhouders tijd om eea uit te leggen en waren er ook nog wel beursaanbiedingen die zag je op Flanders totaal niet meer. Het beursplan / plattegrond gaf ook op voorhand al aan dat het niet groot was dus prijs kwaliteit verhouding was prima.
ik vond het prijs/kwaliteit echt wel prima, en ik heb liever dit soort kleine beursjes dan de grote zoals flanders horse expo. Daar staan grote stands van standaard merken en heb je de springwedstrijden, western, dressuur, ... noem maar op. De pistes daar zijn ook heel groot, als je naar demo's wil gaan kijken, kom je daar meer tot je trekken. Ik vind zelf de meer familiale sfeer van Hippo expo echter erg leuk, er staan veel exposanten die er staan met een passie voor hun product. Op Flanders Horse expo had ik de laatste x het gevoel dat ik inkom moest betalen om te mogen shoppen ofzo zeg maar, ik vond de meeste stands daar gewoon winkeltjes, en dat is niet wat ik zoek op een beurs. Op een beurs wil ik graag nieuwe producten leren kennen en/of informatie krijgen over deze producten, en daar is Hippo expo in mijn ogen beter geschikt voor. Doordat het niet heel groot/druk is, hebben standhouders meestal ook tijd en zin om het uit te leggen. Daarnaast vind ik de lezingen erg leuk, je kiest er uiteraard uit wat voor jou interessant is, maar het is een leuke manier om nieuwe inzichten op te doen en/of kennis te maken met nieuwe dingen op een laagdrempelige manier.
De demo-bak was trouwens al een stuk beter dan vorig jaar, toen was het een kleine longeercirkel met heel mul en zwaar zand.
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Over Paarden & Markt