Dus ik heb sinds vorige zomer een aantal pensioenpaardjes op stal genomen. Gezellig, wel de lusten en niet de lasten. Heerlijk groepje van 3 braverds.
Maar goed, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Jongste dochter begon toch weer interesse te krijgen. Ik dacht nooit dat ze het leuk zou gaan vinden, maar ze is kennelijk toch besmet met paardenvirus
Na een tijd op een manege te hebben gereden zijn we toch op zoek gegaan naar een nieuwe pony waar ze lekker mee vooruit kan. We zijn uitgekomen bij Zeb.Zeb is een grote C pony, 1.36m. Hij is al op leeftijd, geboren in 2004, ruin. Heeft in het verleden al M1 gelopen, 80cm gesprongen en ook eventing gedaan. Braaf en makkelijk volgens de advertentie, dus wij zijn gaan kijken en waren meteen verkocht.
proefrijden ging wel goed, maar dochter moet wel erg wennen aan een pony die uit zichzelf loopt. Manegepony's hebben wat meer motivatie nodig meestal. Dus dat is wel een verademing voor haar.
Het is de bedoeling dat ze met Zeb naar de rijvereniging gaat om de clublessen te volgen. En verder gewoon veel plezier met elkaar hebben.
Vandaag is hij gebracht. Meteen maar bij de merries in de paddock gedaan, en dat gaat goed. Ze zijn natuurlijk allemaal erg nieuwsgierig naar elkaar. Zeb vond het hooi meteen, en ging ook direct rollen. Goed teken. Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met hem. Blij

tijdens het proefrijden.

Hij werd van alle kanten besnuffeld en de fjord (30) heeft hem meteen geclaimd. Hopelijk kunnen ze snel de wei in, daar hebben ze wat meer ruimte.