Paarden en muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Paarden en muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 17:45

Ik vond op YouTube filmpjes van mensen die muziek maken voor dieren. Zelf heb ik ook eens iemand laten komen voor mijn paarden, ik was heel benieuwd hoe ze zouden reageren op persoonlijke interactie met een muzikant.
Wie heeft zoiets ook geprobeerd? Ik zoek ervaringen van mensen die dat thuis of in elk geval in de eigen omgeving van hun paard hebben geprobeerd.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 18:37

balance
Moderator Over Paarden

Re: Paarden en muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 19:53

Ja, dat bedoel ik dus. Bij mij kwam iemand ‘indigenous flute’ spelen, een houten fluit. Ze had verschillende bij zich met verschillend geluid.
Ik moet zeggen dat het ook wel wat bij mijzelf deed. Mooi en heel apart.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:05

Geen ervaring mee, zelfs nog nooit aan gedacht. Maar wat superleuk om dat filmpje te zien!

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Ik heb online geen filmpje, maar mijn vriend heeft in de zomer een soort podiumpje gebouwd naast de paddock omdat ik heel erg van karaoke hou. En als ik daar een showtje geef komen de paarden er altijd bij staan en kijken ze echt heel geïnteresseerd/geamuseerd haha.

Ook komen ze er altijd bij staan als ik wat op mn gitaar bezig ben, meestal snel op rust maar ik heb geen idee of dat dan door het geluid komt aangezien het dan op een plek is waar ze sowieso veel chillen.

En voor mijn vorige merrie zong ik wel eens tijdens het poetsen, dan ging ze helemaal op rust terwijl ze dat anders niet deed. Maar misschien kwam ze ook wel in een "freeze" en sloot ze zich helemaal af voor mijn kattengejank :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

Aangezien paarden een veel beter gehoor hebben dan mensen, zou ik het vooral niet te hard zetten.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

Ik heb zelf nooit muziek bij de paarden. Maar een paar keer in het jaar komt er een fanfareband bij ons door het dorp. Dat horen de paarden wel maar kunnen het niet zien omdat het achter de huizen is. Daar reageren de paarden heel erg op. Ze vinden het over het algemeen heel erg spannend. Ik denk het ritme van de percussie en omdat ze niet goed kunnen peilen waar het vandaan komt, want normaal gesproken zijn ze niet snel onder de indruk van diverse geluiden.