Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
heidy_wilco schreef:Wauw... De ophef van de vorige keer vond ik zeer terecht, maar dit niet. Ziet het er niet altijd even fijn uit? Ja, maar van het heftige schoppen en trekken waarover ze het hebben zie ik weinig. En als ze haar hierop gaan aanspreken, mogen ze wel eens naar de rest van de deelnemers kijken, want er zijn er veel die er zo bijrijden.
En ja, ik vind zelf dat dressuur heel anders moet en kan, maar het is niet eerlijk om Dujardin onder een vergootglas te leggen. Dit vind ik echt pure sensatiezoekerij.
Elisa2 schreef:Het is belangrijk om te weten uit welke hoek dit komt, dit komt van Eva van Aevermaat en die zit in dezelfde hoek als Karel de Lange, Ulrike Thiel etc. Allemaal mensen die zelf niet kunnen rijden en iedere ruiter zo ongeveer zwart maken wegens paarden mishandeling. Zelfs Justin Verboomen etc. dit soort mensen moeten niet serieus genomen worden.
mvdbijl schreef:Elisa2 schreef:Het is belangrijk om te weten uit welke hoek dit komt, dit komt van Eva van Aevermaat en die zit in dezelfde hoek als Karel de Lange, Ulrike Thiel etc. Allemaal mensen die zelf niet kunnen rijden en iedere ruiter zo ongeveer zwart maken wegens paarden mishandeling. Zelfs Justin Verboomen etc. dit soort mensen moeten niet serieus genomen worden.
Precies dit, geen aandacht aan geven, alles wat aandacht krijgt groeit. Mensen die niet begrijpen dat ze de sport alleen maar verder om zeep helpen dan dat ze goed doen.
Ayasha schreef:Het gaat over een video van vier minuten uit een opwarming van 45 minuten.
httpsa://www.facebook.com/share/v/1G9zx ... tid=wwXIfr
Dit zou de volledige video zijn maar ook hier is duidelijk geknipt en geplakt.
[ Video ]
Ik vind dit echt een heksenjacht. Vooral met de ruiter die effectief zit te schoppen met de sporen en snel uit beeld gehaald wordt naar het einde toe.

maar opvallend dat dat stukje er idd uit geknipt werd) Agossie schreef:BoktVerlaten schreef:
Inderdaad. Lijkt me heel fijn als iedereen die zo rijdt, stopt.
En dan zit ik hier te denken dat ik de (bijna) enige was die er zo over dacht...
Eens.
DuoPenotti schreef:Agossie schreef:En dan zit ik hier te denken dat ik de (bijna) enige was die er zo over dacht...
Eens.
dan rijden jullie geen paard meer neem ik aan?
Want in geen 100 jaar dat er iemand die ooit op een paard zit niet eens wat harder drijft of eens harder met de hand inkomt.
Al is het maar omdat een paard een keer schrikt of reageert op de kudde springende koeien oid..
Of je hebt een dooie, die nog niet schrikt als er een bom afgaat en te lam is dat hij naar voren gaat, dat kan ook.
Elisa2 schreef:Het is belangrijk om te weten uit welke hoek dit komt, dit komt van Eva van Aevermaat en die zit in dezelfde hoek als Karel de Lange, Ulrike Thiel etc. Allemaal mensen die zelf niet kunnen rijden en iedere ruiter zo ongeveer zwart maken wegens paarden mishandeling. Zelfs Justin Verboomen etc. dit soort mensen moeten niet serieus genomen worden.
Agossie schreef:Wat jij 'dooie' noemt, noem ik een braaf dier dat lekker in zijn vel zit en gelukkig is met trainen zonder pijn. En áls hij of zij dan eens schrikt (wat mag), dan is dat alles, even schrikken, verwerken en rustig verder gaan, zonder wegspringen, trekken of prikken. Een paard dat goed in zijn vel zit, zonder pijn, zonder frustratie, waar naar geluisterd wordt, zal niet zo gauw wegsprinten of bokkend ervandoor gaan, is mijn ervaring.