Weide seizoen komt er weer aan; pennymeisjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 10:58

lars"]
[quote="Leo_ke schreef:
Ik denk dat ik zoiets ga insturen op de pennysite Knipoog

Leo heeft aan het eind van vorig seizoen zware (bijna fatale) koliek gehad. Dat was dan wel zandkoliek, maar dat hoeven die pennykinders niet te weten Ik denk dat ik even een brief / aankoniging maak en die aan het hek hang...



die manen zijn dat echt vlechten of van dei rondgedraaide knopen?
dat komt namelijk door het rollen krijg je met lange manen Haha!
wel vervelend ik heb er echt een hekel aan als ze aan mn paard zitten, zelf als ik op vakantie ben zou ik ze eigelijk door niemand anders willen laten doen, en idd bordje met niet voeren ivm ziekte
succes
[/quote]

Nee, het waren echt vlechtjes, met dubbele knopen op het uiteinde. Geen verstand

De tip van Cassidy vind ik erg goed, over die ketting Bedankt, dat ga ik zeker proberen *LOL*

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:08

Ik begrijp niet wat de penny hier mee te maken heeft?

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:10

lars schreef:
die manen zijn dat echt vlechten of van dei rondgedraaide knopen?
dat komt namelijk door het rollen krijg je met lange manen Haha!

Dat dachten wij eerst ook omdat bij onze Joseph zijn manen van nature vaak al in stijve dreadlocks veranderen.
Maar we bleven twijfelen, tot we een keertje behalve vlechten ook allemaal gekleurde elastiekjes in de manen vonden. Doordat het die nacht geregend had en de paarden ook in de modder voor het schuurtje hadden gerold waren die dingen er zowat niet meer uit te krijgen. We hebben er op gegeven moment zelfs de schaar bij moeten pakken Boos!

Gelukkig zijn onze paarden vrij groot. Op Joseph klim je niet zomaar ongezadeld (1.85) en tegenover Isleen is hij heel beschermend als een vreemde daar zomaar op wil gaan zitten. Van joyriding hebben we dus gelukkig nog geen last gehad.
Maar ik vind stomweg dat ze uit mijn wei moeten blijven en van mijn paarden af moeten blijven!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:16

bianca_banny schreef:
Ik begrijp niet wat de penny hier mee te maken heeft?

Scheve mond Denk eens even na....

Tjees, ik ben echt geschokt door de verhalen die ik hier lees. Dat heb ik écht nooit gedaan. Als ik een paard zag, waar ik langsreed bleef ik bij 't hek staan. Als ie kwam had ik geluk kwam 't paard niet had ik vette pech. Maar 't weiland in gaan, nooit!! . Zomaar poetsen, vlechten e.d. heb ik echt nooit gedaan! Ze zijn echt brutaal geworden. Zelf namen geven e.d. Verward Zouden ze dan niet snappen dat die paarden een eigenaar hebben. Waar ik het meest over geschokt was nog wel 't voeren e.d. en wat ze voeren!! (frikandel!!?). Dat kinderen in hun vrolijkheid snoep e.d. voeren, maar volwassen zouden beter moeten weten!! En dat er dan nog van die ezels gaan picknicken in je weiland en dan de troep ook nog laten liggen Frusty . Hoe dom kun je zijn zeg!!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:27

Ook ik heb me zitten te verbazen over de brutaliteit dat mensen/kinderen zomaar je weiland opwandelen en met je paard vanalles uitspoken. Ik zou het vroeger nooit in m'n hoofd gehaald hebben om zoiets te doen.
Gelukkig staat mijn paard bij stal in de wei en hebben we geen last van vreemde mensen op het terrein die jou paard wel even willen gaan verzorgen.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:30

heb ook zoiets meegemaakt. (nouja..gehoord dan)
Mijn buurmeisje kwam ermee..

ze zei:" Ik zag vanmiddag twee meisjes van de camping bij kimberley en ze probeerden erop te gaan zitten"

En kwaad dat ik was...(had ze namelijk al eerder weggestuurd)
Kimberley is zo'n goed beest dat ze het wel toelaat (jammer genoeg).

oef...ik heb zo'n hekel aan penny's, het is allemaal met de beste bedoelingen maar met het minste verstand.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:54

Je hebt 8 vragen goed beantwoord *van de 10!!*

De helft goed, *10 gedeeld door 2 is... 8???* probeer eens te kijken welke vragen je fout hebt beantwoord. Misschien heb je een foutje gemaakt.

De juiste antwoorden:
1. Hoe heet de achterkant van de hoef?
»Jij hebt geantwoord: a. De ballen. het goede antwoord is: b. De straal *vage vraag...*

2. Waar doe je je been als je aansingelt te paard?
»Jij hebt geantwoord: b. Zwart . het goede antwoord is: a. Bruin *geen commentaar.....*

Geeft dit een indicatie over het kennis-nivo van Penny zelf? Haha! Krijgen die kinders vanzelf rare ideeën lijkt me... Scheve mond

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:09

jeetje, de brutaliteit.

bij het tuincentrum heb je van die hondenbeeldjes met censor erin.
als je er langs loopt gaat ie blaffen.
mischien moet je die ergens verstoppen?

of een bordje neerhangen met :
DIT PAARD BIJT.
Extreme duivel

en dan nog maar weer eens zien Tong uitsteken

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:19

ik heb wel eens een meisje betrapt in dewei, was kathy aan het borstelen.
Ik wist wie ze was dus op zich vond ik het niet zo erg, maar ik ben wel heel bang dat ze het poortje vergeet dicht te doen, want dan kan Kathy de weg op! Scheve mond En wat voeren betreft: er zijn mensen die haar wel s wat toestoppen, terwijl er verboden te voeren staat Boos! Als het een wortel is dan is het niet zo erg maar suiker!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:25

DeesDeBest schreef:
Dat kinderen in hun vrolijkheid snoep e.d. voeren, maar volwassen zouden beter moeten weten!!


Ik voer die van mij ook snoep als tussendoortje! Zijn ze gewoon gek op... En ze ruiken zo zoet erna Knipoog

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:30

ShamalArabs"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Dat kinderen in hun vrolijkheid snoep e.d. voeren, maar volwassen zouden beter moeten weten!!


Ik voer die van mij ook snoep als tussendoortje! Zijn ze gewoon gek op... En ze ruiken zo zoet erna Knipoog
[/quote]
Als je dat zelf doet is dat anders en dan weet je ook hoeveel. Maar ons paard was (kort) bij een manege gestald en daar werd je er helemaal gek van. Ons paard is groot, opvallend, vreselijk lief en supernieuwsgierig dus al die meisjes die kwamen lessen waren gek op hem. En ze namen allemaal wel snoepjes voor hem mee! Ik heb het eens onopvallend uit de verte in de gaten staan houden maar het ging achter elkaar door. De één met een mars, de ander met pepermuntjes, de derde met een paar belegde boterhammen enz. enz.

Daar heb ik ze toen één voor één netjes op aangesproken, en uitgelegd dat hij daar heel ziek van zou kunnen worden. Eén snoepje is niet zo erg, maar als 6 lesgroepen van 10 meisjes dat elke dag doen....!
Gelukkig begrepen ze dat wel, en daarna waren er zelfs een stel wat in de gaten ging houden of anderen niet zomaar liepen te voeren Lachen

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:05

>;) Mmm, ben ik blij dat Fayette dus al al rond de 1,55 zit (is voor Penny-meisjes dan een beetje moeilijk om er op te komen) en dat ze niet gewend is om zonder zadel bereden te worden ~~}> (en als dat net zo´n leuke reactie gaat geven als toen ik voor de eerste keer zonder beugels ging rijden kunnen ze hun lol nog op Tong uitsteken ).
Ik ga er in Duitsland echter wel voor zorgen dat ze dus niet zo maar van de weg bij het weiland kunnen komen en dat het hek op onze oprit er snel komt zodat ze ook niet bij de stallen kunnen komen.
Ow ja, en de buurvrouw direct een appeltaart brengen als we er nog maar net wonen Schijnheilig Een beetje extra controle kan nooit kwaad Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:53

Gisteren waren de penny's dus ook bezig geweest in de manege Gaaaap
Vrijwel alle pony's hadden hun maantop in een staart. Het zag er bij de meeste wel bijzonder grappig en lief uit, maar die penny's zijn nu hoogstwaarschijnlijk een hele week toch niet op de manege dus ze kunnen hun 'werk' niet bewonderen, en wie weet hoelang die pony's dat elastiekje in hun maantop zouden hebben zitten als wij ze er niet hadden uitgehaald..

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:27

Ja, dan ben ik toch blij dat die mij nu aan huis staat.
Vroeger stond hij aan de andere kant van het dorp(werd 's morgens gebracht en 's avonds gehaald), in een wei met een heg eromheen, dus je kun niet goed zien wat er zich afspeelde.
Omdat Marco nogal aanhankelijk is bij mensen, vonden de kinderen het wel een leuk paard, die hinnikend naar je toe kwam rennen als je hem riep.
Door het klikken van sommige kinderen hoorde ik wat er gebeurde. Hij werd vastgebonden aan een weipaal en er zouden meisjes op proberen te klimmen. Hij werd (ook door volwassenen) heel veel gevoerd (omdat hij altijd naar hun toe kwam rennen).
Na een tijdje wilde Marco zelfs niet meer naar die wei toe (flink staken om de weg) en hebben we hem via een omweg naar de wei toe moeten loodsen....vonden we daar rotjes Boos! Boos! . Toen hebben we buurtbewoners en wandelaars gevraagd een oogje in het zeil te houden en we hebben er zelfs over gedacht om een camera op te hangen.
Gelukkig hebben we snel erna een weitje wat dicher bij huis gekregen, en was het ineens snel afgelopen...en nu hebben we ze zelfs bij het huis lopen en kunnen we ze de hele dag in de gaten houden Lachen

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 19:16

Rotjes Lips are sealed


Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:19

oohh echt verschrikkelijk om dit te lezen...

Wij hebben een x hier in het dorp gehad dat er zo ineens bij ponies stukken uit de manen en staart werden geknipt Verward
dan denk je ook van goh.. wat hebben ze daarnou aan..

Maar ik ben soms ook wel bang want Pasha staat overdag ook altijd in de wei en die mensen zijn zo veel weg..
Ik ben soms ook wel eens bang van oh straks gebeurt er haar wat en is er niemand, knippen ze haar manen af of nog ergen ....
maarja ze staat lekker ergens buitenaf waar niet veel mensen komen dus wat maak ik me druk ik kan er toch niks aan doen...

en als er iemand van plan is op haar rug te springen... Succes en vooral BLIJF ZITTEN :d Haha! Knipoog

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 19:59

Ja, met Leo ook; ze is vreselijk druk, ik wil niet weten hoe ze als rijpony is Knipoog
Maar omdat ze vorig jaar pas 2 was en aan de lijn stond...... Scheve mond Makkelijk doelwit niet..??

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:05

Ik was ook aan het denken, stel nu dat er zo een pennygeit rondloopt die het in zijn hoofd haalt om naar jouw 'lief' paard toe ge gaan in de wei en er op te kruipen(terwijl het paard niet zadelmak is bv) en het paard gooit het meisje ervanaf en geeft nog een flinke stamp achterna, laten we extreem voorstellen dat het meisje in een rolstoel eindigt of zelfs overlijdt, ben jij er dan verantwoordelijk voor of niet want het is jouw paard? Ik denk van niet want dat meisje hoorde daar helemaal niet te zijn of ben ik mis..(met het rechtssysteem weet je nooit)

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 20:12

Dat dacht ik dus ook Scheve mond Vandaar dat ik zei dat WIJ dan met de brokken zitten als zo'n pennymuts wat overkomt

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:23

Jep, dan ben jij de *** en mag je betalen... hoe bedoel je raar rechtsysteem...
Vorig jaar is mijn pony ook de klos geweest, ze hebben een stuk van zn manen eraf gehaald, heel jammer en zonde, maar ik weet niet wat ze verder nog gedaan kunnen hebben, mijn pony is daar heel makkelijk in, hij zou braaf rondjes in de wei lopen met een heel leger kinderen op zn rug, gelukkig staat hij wat afgelegen dus ik ga er vanuit dat dat niet gebeurt.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:28

Lieke schreef:
Jep, dan ben jij de *** en mag je betalen... hoe bedoel je raar rechtsysteem...

dat meen je niet . Ook fijn, die stomme *piep*kinderen komen op ongevraagd in de wei van jouw paard en als er dan iets gebeurd kan jij er voor opdraaien Bloos! ?

Dat van die manen doet mij trouwens aan nog iets denken. Vorig jaar was er ook een pennymeisje aan het werk geweest, ze had manen getrokken...

...van een fries *huil huil krijs* Verdrietig Huilen En dan nog eens niet fatsoenlijk nee vanvoor nog heel lang, en laatste dertig centimeter ongever nog korter dan een handbreedte... een fries (ja het was een afschuwelijk zicht)

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:29

Als ik al die verhalen lees, dan vraag ik me af of we hier nou echt helemaal niks tegen kunnen doen... Schijnheilig Ga er toch echt wel iets op bedenken!!!
Als klein kind heb ik geleerd dat je van andermans spullen af moet blijven... Maar ''tegenwoordig'' moet je alles samen delen, anders ben je een egoist Tong uitsteken

TongeR schreef:
bij het tuincentrum heb je van die hondenbeeldjes met censor erin.
als je er langs loopt gaat ie blaffen.
mischien moet je die ergens verstoppen?

Extreme duivel


Dit vind ik trouwens wel een leuk idee, maar ik weet niet of een hond afschrikt, misschien een leeuwengeluid wel... *LOL*

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:35

xtwisterx schreef:

Dit vind ik trouwens wel een leuk idee, maar ik weet niet of een hond afschrikt, misschien een leeuwengeluid wel... *LOL*


ben je gek? Dan is binnen de korste keren je hele huis omsingeld door de dierenbescherming en politie wegens het smokkelen van verboden gevaarlijke exotische dieren Haha!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:43

xKatleentjex"]
[quote="xtwisterx schreef:

Dit vind ik trouwens wel een leuk idee, maar ik weet niet of een hond afschrikt, misschien een leeuwengeluid wel... *LOL*


ben je gek? Dan is binnen de korste keren je hele huis omsingeld door de dierenbescherming en politie wegens het smokkelen van verboden gevaarlijke exotische dieren Haha!
[/quote]

Hmmm.... Jij hebt er duidelijk beter over nagedacht... OK dan!
Valt me nog mee dan, dat ik de kinderbescherming niet op mn dak heb gekregen nadat ik een pennymeisje aan dr arm had gegrepen toen ze bezig was de pony's op te jagen... Schijnheilig

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:45

Als zo'n penny-meisje dat bij Amethyst flikt, sta ik waarschijnlijk niet voor mijzelf in........
Tis toch wat.. die kinderen kennen het mijn en dijn niet meer tegenwoordig