Ik heb vier volle Rockies
Mijn eerste rmh heb ik 13 jaar geleden gekocht en is nu bijna 14 jaar. Daarnaast heb ik haar 4.5 jarige dochter en nog twee merries van 2.5 en 9 jaar.
Ik ben destijds voor een rmh gegaan omdat ik op zoek was naar een veelzijdig en nuchter buitenrijpaard met extra gang. Ik wou graag een wat groter paard dan een IJslander en vind het karakter van de mountain horses fijner
Natuurlijk zit er bij alle paarden verschil in karakter, maar ik kan zeker bevestigen dat de nuchterheid en zelfverzekerdheid klopt. Soms is dat ook best lastig
Qua stokmaat zitten mijn volwassen paarden tussen de 1.50-1.60 m, maar er zijn ook zeker kleinere varianten.
Ik heb met mijn oudste merrie veel endurance gereden. Laatste jaar zijn we gefocust op gangenpaarden wedstrijden in Duitsland.
Qua pijnklachten en extra gang heeft het zeker een voordeel. De extra gang zit echt heel fijn.
Maar daar zit wel veel werk in om die gang goed te trainen in taktzuiverheid, wat overigens bij alle gangenpaarden zo is. Het is een aangeboren gang, maar onder het zadel vergt het net als alles bij paarden werk

Ik zou een keer rmh gaan ontmoeten en het rijden een keer proberen.
In Nederland is de beste plek daarvoor bij Gangenpaarden Reestdal in Linde. Ik denk dat je daar ook wel een proefrit kunt plannen.
Helaas zijn rmh zeldzaam en gaat het met de aantallen binnen het stamboek niet goed. Dus we hebben zeker enthousiaste mensen nodig

Op de Europese tak van het RMHA kun je ook informatie vinden over andere Europese fokkers:
https://www.rmhorseclub.eu/Aantal foto’s van mijn rmh dit najaar/winter
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[