Koper schreef:Ik denk dat hij het probeert te begrijpen. Ruikt dat andere paard naar iets raars, dat jouw paard de verdoving kan ruiken oid? Als hij oraal is ingesteld, wat ruinen en hengsten vaker zijn dan merries, en hij dus zijn mond gebruikt om zich te oriënteren in de wereld, probeert hij misschien op die manier te begrijpen wat hij ruikt en/of wat het andere paard aan het doen is?
Wat doet hij als hij zelf bij de tandarts is geweest? En hoe reageerde hij toen je 'm bij dat andere paard weghaalde? Bij niet willen meelopen/ omkijken/hinniken zou je eerder denken aan bezorgdheid om dat paard. Als hij dat niet deed lijkt het me meer voor de hand liggend dat hij probeerde te onderzoeken/begrijpen wat er aan de hand was.
Hij zal vast anders geroken hebben ja. Mijn paard laat dit niet zien als hij zelf naar de tandarts is geweest, zoals ik al zei dit gedrag heb ik nog nooit gezien bij hem.
Hij wilde wel mee, maar hij gaat sowieso altijd graag mee.
Appel_33 schreef:Mijn ruim doet dit ook, maar dan ook echt met alles, met rijden, vaak na een oefening, contact maken met andere paarden, als die uit zijn plaat is gegaan, als die eten krijgt, als we met de trailer weg gaan, enz. Heb het idee dat het zijn manier is om te gronden zeg maar, spanning af laten vloeien. Gaat keurig ieder jaar naar de tandarts.
Mijn paard doet dit dus normaal nooit, vandaar mijn vraag hier. Ik ken dit niet van hem.
Gini schreef:Ik denk dat het een soort overspronggedrag is. Door de verdoving staat het andere paard er een beetje raar bij, doet niets, reageert niet. Kan zijn dat jouw paard dat toch wel spannend vond en dat op deze manier toonde.
Hij kwam alleen zelf naar dit paard toe, en had alle mogelijkheid om weg te lopen en verderop hooi of gras te gaan eten. Zijn weidegenootje bleef ook gewoon verderop staan..
Wel leuk al die verschillende interpretaties.