Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik hoop dat mijn twee tips nog iets van waarde hebben.. en succes met je paard!
. Al helemaal niet als je alleen 's avonds in het donker naar stal kunt gaan. Misschien een idee: ik had echt de schurft in met die sneeuwperiode en heb toen de cursus "No matter the weather" van Gabi Neurohr gekocht. Het zijn 77 oefeningen en spelltjes die je kan doen naast je paard. Gaat van heel nuttige oefeningen die het paard gymnasticeren tot complete onzin zoals het onderscheiden van gele en blauwe objecten. Heel leuk om op een andere manier bezig te zijn met je paard en mijn paard werd er erg enthousiast van. Misschien helpt zoiets om de winter toch een beetje leuk door te komen. 

IndianSu schreef:Wie van jullie herkent dit? Elk jaar, vaak in de winter, heb ik een periode dat ik nog maar weinig plezier beleef aan de paarden. Ik heb een eigen paard waarmee ik voornamelijk buitenritten rijd. Wedstrijden heb ik nooit gereden en wil ik ook niet. Mijn paard staat volpension op een half uur rijden. Daarnaast heb ik een drukke baan, een eigen huis en een (poging tot) sociaal leven. Dat is soms best puzzelen en dat draagt er ook wel aan bij dat ik soms twijfel of ik dit in deze fase van mijn leven nog wil.
In de winter is het vaak slecht weer, sneeuw, bevroren bodem etc waardoor ik nog maar weinig tot rijden kom. Als ik dan wel ga rijden is het vaak niet leuk omdat paard dan lastig is door zo lang stil te hebben gestaan (paard komt wel hele dagen buiten). Iedere keer ga ik dan weer twijfelen of de hoeveelheid geld en tijd die het kost het nog wel waard is. Natuurlijk ben ik gek op mijn paard. Maar een leven zonder paard klinkt soms ook wel aantrekkelijk.
Is er iemand die dit ook wel eens heeft? En heeft iemand wellicht advies?